Welsh Mountain ifrån Holland.

aldente

Trådstartare
Jag har köpt en liten WM tjej imp holland ,behöver jag byta pass på henne? Nu har hon bara det holländska räcker det? Hon är även dräktig och jag har ett holländsk betäckningsbevis med stoet och hingstens namn. Hon måste väl vara registrerad i sverige för att registrera fölet, eller?

Sv: Welsh Mountain ifrån Holland.

Du ska nog inte BYTA UT passet, däremot registrera henne i sverige också. Tror att du ska skicka in passet till registratorn så förs ett svenskt regnummer in i befintligt pass.

Jag törs nog inte byta in mitt pass. Min pålle kom ca 12 h innan Aldente´s (också via holland!) men jag är ganska rädd om hennes engelska papper. Byter jag in det till ett svenskt så förlorar jag bla ett leds härstamning. (och en mycket snirklig och tjusig språngsedel!) :D
Jag gjorde så på en annan import, skickade in papperen alltså, men dom såg jag inte röken av något mer...
Flera av ponnisarna på utställning har ju sitt WSB nr i katalogen, och inte det svenska registreringsnumret, så är det ett krav eller ej? :confused:
Bör nog också forska i om jag måste byta, fast jag vill det inte... :crazy:

Mina "utlänningar" har kvar sina orginal pass, det är mycket viktigt. Speciellt för en godkänd hingst annars får han nytt id nr vilket gör det svårt att spåra en hingst senare.
Mina ridponnyer stämplar man endast i passet och så får de ett svenskt nr av asrp. Men min welsh hingst har också sitt engelska pass kvar med en stämpel från SWF och ett svenskt nr.
Har inte ponnyn pass, blir man nog dessvärre av med papperna och får ett svenskt pass i utbyte vilket kanske inte är så bra.

Du ska inte byta pass bara lämna in det för en stämpel

Då fattar jag varför Halys papper försvann. Han kom ju ifrån danmark och var bara reggad där. Registratorn här norpade hans papper och gav mig ett nytt svenskt pass.

Men Summer Queen har redan ett engelskt Pass så då skickar jag bara in det då? Satt och bläddrade i det nu och längst bak i boken står något om annan förenings stämpel...
Kan man vänta till sommaren tro? Vill ju ha henne stambokförd först så RWD numret kommer med.

Du kan nog vänta tills i sommar. Har du fått henne nu vad kul!
Jag har fått hem mina med dom har Hollänska pass, så snart jag hinner ska dom läggas ut på min hemsida!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 244
Senast: lizzie
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 633
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 688
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka