Jag köpte den privat! Säljaren sa att det var från USA. Det är en cob-size, men är jättestor!Vad är det för sidepull du har, är det ett från Hööks? Gillar du det? Tänkte införskaffa ett men har en högst begränsad budget. >.<
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag köpte den privat! Säljaren sa att det var från USA. Det är en cob-size, men är jättestor!Vad är det för sidepull du har, är det ett från Hööks? Gillar du det? Tänkte införskaffa ett men har en högst begränsad budget. >.<
Ja extremtkorta ryggar gör ju sadelletandet svårt. Mina nuvarande hästar har dock rätt korta ryggar så har lite koll på det. Att kolla lite extra på föräldrarna är ett bra tips!+ @Snurre
Tänker som @phie, korta ryggar kan ställa till det. Om jag skulle köpa föl idag skulle jag vilja se föräldrarna och hur deras sadelläge ser ut. Det finns en idag godkänd hingst som jag tycker verkar ha jätteknepigt sadelläge, såg ett fint föl till salu efter honom men jag hade nog tvekat pga pappan faktiskt. Även om pappan är snygg och verkar vara supertrevlig.
Ja extremtkorta ryggar gör ju sadelletandet svårt. Mina nuvarande hästar har dock rätt korta ryggar så har lite koll på det. Att kolla lite extra på föräldrarna är ett bra tips!
Hade tråkigt en kväll så läste igenom typ hela tråden igen Det jag läste då var att cobbarna oxå kan ha trångt mellan garnashen och första halskotan vilket försvårar den högre formen/andning vid högre formen.
Annars verkar folk anse dem sunda med bra exteriör. Gott lynne med energi och arbetsvilja vilket är vad jag söker.
Blir oxå mer övertygad om att det är welsh i min okända ponny. Allt ovan stämmer in på honom och så har han steget liknande cobben
Nu har jag läst ikapp! Kul att läsa om vad som hänt med era hästar under sommaren!
Musse har mest slappat men vi har gjort lite (1-2 ggr i veckan) ändå och kommer troligtvis fortsätta med ca 2 pass av varierad art även framöver. Han är ju bara 4 och jag planerar att kunna rida honom tills han är 30. Minst Så jag har inte bråttom. Dessutom lär han sig saker så otroligt fort så det räcker oftast med att göra dom två ggr för att de ska sitta.
Eftersom det var så länge sen jag uppdarerade blir det en total film- och fotobomb nu, håll i er!
https://www.instagram.com/p/BKv5Sk5A4Ngr8pxi82z7tmymnD-jXljtOsqDic0/
https://www.instagram.com/p/BKv3qkkgv1kdxSmbuWSVDCob1NXT00xFGnjByQ0/
Men vilken hunk!!!
Ior är hemma från "sommarkollot" sedan en vecka men jag har varit utomlands med jobbet och åkte ut först idag. Han har växt på sig, min lillskit! Lyckades tydligen inte ta någon vettig helfigursbild idag, men han är rätt stor nu. Skulle gissa på 150cm eller strax därunder. Får bli mätstickan snart!
Jag har köpt en begagnad tömkörningsgjord så i höst ska vi ge oss på det här med tömkörning... jag har tömkört mycket i mina dagar, men aldrig en helt grön häst. Blir till att sätta sig ned och leta reda på en bra tränare, hur det nu ska gå till.
Har inte funderat på det så mycket, inte heller sätt det som ett problem på min ponny men var så det var uttryckt tidigare i denna tråd..Håller generellt med om ryggarna, dock förstår jag inte hur ganascherna skulle kunna vara ett problem. Med högra form kommer ju även mulen längre fram. Samling ska väl förhoppnings komma bakifrån och vara något naturligt för hästen i.e. anpassas efter hästen ifråga.
När kan jag komma och hämta?
Haha, tack! Det är kul (och bra!) att testa sina gränser! Och ja, det är han. Ännu mer i rörelseFan vad coola ni är heart Vad maskulin han ser ut
Har inte funderat på det så mycket, inte heller sätt det som ett problem på min ponny men var så det var uttryckt tidigare i denna tråd..
När kan jag komma och hämta?