Weightpulling!!!

Sv: Weightpulling!!!

VAAA..är det sant...håller du med MIG...:eek: gudars...jag är i chocktillstånd...;) ;) men visst är det ganska underbart att ens åsikter kan på ett håll gå HELT isär för att i nästa stund vara HELT FÖRENLIGA...:) ;) sånt är så coolt...:banana:

c029.gif

Det är det som är så roligt med ett diskussionsforum

e058.gif

På träning givetvis står du och hetsar din hund för o lära den o komma igång så snabbt sen på tävling tror ju hunden att den ska få sin grej när den kommer fram. så kör du 1000träningar o belönar den med en sak så 10001 på tävling får den ingen det fattar ju inte hunden men du har fått ut lika mycket av hunden ändå efter som den är ett bettende djur. Sen efter tävlingen går du hem o tränar 100ggr till med belöning sen 101 är det tävling igen men hunden får inget men ändå drar den som en galning för den tror att den ska få en sak. Lika funkar våra skyddshundar varje bett den tar på tävling så tror den att den ska få den men på tävlingen får den ingen ärm.

Sålde en skyddsärm åt en kille som skulle ha den till sin Dobermann som skulle köras i Weight pulling.

Eh... Översätt... weight pulling... Vad handlar det om? Vikt<->drag. Har du ingen vikt så är det inte WP heller :crazy: Det är ju liksom det hela saken går ut på...

ja, men bara för att det heter så betyder de ju inte att man måste dra 3 ton. 50 kg är åxå en vikt.

Jag kan inte svara för hur andra gör.

Jag kommer inte "hetsa" min hund till att dra allderles för tungt.

Tycker hon att de är roligt att dra så tycker hon. tycker hon inte det får vi testa någon annan aktivitet.

From nu svarar jag inte på andra inlägg än vad den här tråden startades för.

Det bästa är att göra selen själv... det finns hemsidor om hur du gör.. bästa är att använda gamla bilbälten då de är breda och starka.. lite beroende på vart man bor i landet finns ju olika klubbar så man får höra sig för.. jag håller till i gbg med ett större gäng men man får ju börja med typ en petflaska så det tar ju sin tid innan man kan börja dra tyngre laster.. men våran tik älskar det och man träffar andra hundägare med liknande raser och det är väldigt kul!

Tack för ditt svar!

Jag har läst på swba om hur man går till väga med träningen, sen tänkte vi kolla på träningar på stockholms klubb och gå me där.

Har du nån adress till en hemsida med beskrivning hur man gör sele?

man behöver inte dra tungt bara för att man tränar/tävlar wp. ägaren bestämmer helt själv hur tungt hunden ska dra.

Fast jag tror ju inte du lägger på 5 kg om du tävlar, då är det ju ingen vits med att tävla. Är det bara dragandet så kan hunden ju lika gärna dra en skrinda, eftersom det inte är vikten du är ute efter vad jag kan läsa här.

Och nu ska jag vara väldigt fördomsfull. När man kikar på svenska hemsidor om detta, så tycker jag mig se ett visst sorts folk. Tyvärr, var det något jag la märke till.
Jag visade min man en sida utan att säga något. Sen frågade jag, vad tycker du om detta. Räcker ju med att se vilka människor det är som håller på.
Ja, så fördomsfull blev jag när jag kikade på dessa sidor.

Jepp...det är samma här...och jag har svårt att tro och anse att en vettig "Hundmänniska" skulle vilja hålla på med detta.... men som jag skrev tidigare.. för mig finns det inget positivt alls med denna aktivitet..och jag hoppas en dag att myndigheterna ser till och FÖRBJUDER eländet och STRAFFBELÄGGER det... jag kommer då verka och kämpa för att det ska bli så:devil:

borde du inte lägga din energi på riktigt djurplågeri istället?:smirk:

tex hundkamp:mad:

Kan detta klassas som weight pulling??? Jag menar det är ju pulling och jag tror att det är ganska mycket vikt.
Skogen2.jpg

borde du inte lägga din energi på riktigt djurplågeri istället?:smirk:

tex hundkamp:mad:

Nu syftar jag inte på WP. Men vadå riktigt djurplågeri? Det finns många sorts djurplågeri. Ett djur måste inte bli skadat för man tycker det är djurplågeri.

nä, jag sa ex hundkamp.

Både psykisk och fysisk menar jag såklart.

Alla former där ett djur blir pressat över sin förmåga är duplågeri, och många filmer var inte alls trevliga att se på därför.

Däremot så tycker jag det är helt oki med små vikter, som muskel och konditionsskapande.

för mig går dessa aktiviteter i samma kategori:devil: :devil: :devil:

(dock inte bilden inräknad, förståss) om nu nån trodde att jag även syftade på den...:):):)

puttar:bump:

så räcker det med inlägg från wp motståndare. tack!

ja visst! men jag har väl rätt att be om att inte få massa inlägg om att det är djurplågeri. det va inte det tråden handlade om, så vill man diskutera det så kan man starta en ny tråd tycker jag.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 199
Senast: Snurrfian
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 825
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 022
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 650
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka