Vuxna ponnyryttare!

Sv: Vuxna ponnyryttare!

Haha... Jag reagerade precis likadant:laugh:
Ni var jättefina både IronWill och Fiorano.
Var dom två andra också bukeryttare?

Jag blir ponnyryttare igen imorgon! :eek: Jag måste lida av någon ålderskris som skaffar mig en ponny istället för en stor häst. Haft en halvblodstant på foder i några år och det har skurit sig rejält mellan oss så jag har funderat på att "gå skilda vägar" i kanske ett år men inte riktigt vågat ta tag i det där förrens nu. Funderade då mellan om jag skulle låna en ny häst på foder, köpa mig en stor dressyrhäst göra det jag haft lite som dröm i några år - skaffa mig en ponny som ett litet "projekt" och ha i något år och se om det går att sälja vidare. Och gällande det sista alternativet så tänkte jag som så att "vem som helst" kan rida d-ponny men alla är kanske inte riktigt små nog att rida c-ponny. Och jag är inte så himla duktig, så jag tänker att det kanske åtminstonde LÅTER bra att det i eventuell kommande annons står att ponnyn är riden av en vuxen.

Så nu har jag slagit till och köpt mig en femårig welsh cob i c-ponnyformat! Själv är jag 26 och knappt 160. Så jag är i längsta laget, men jag tycker att den bär upp ryttare bra. Tjejen som visade den var nästan en dm längre än mig och det såg inte helt galet ut. Tycker ni det låter helt tokigt stort? Jag tycker ju egentligen inte att han kändes speciellt liten, men jag stålsätter mig lite för kommande kommentarer gällande varför jag fick för mig att byta ut halvblodet mot en liten ponny. Jag hoppas och tror att den här ponnyn kommer att få mig att tycka att det känns roligt på riktigt att träna igen! :love:

Att skaffa ponny var för mig det roligaste och bästa som mig i hästväg på länge:). Ridningen är riktigt rolig igen och jag älskar ponnypsyket. Visst är jag lång på henne, men det bryr jag mih ärligt talat inte om:p.

534633_3329327963923_1590181870_2562817_792504815_n.jpg

Jag tyckte mig läsa något om det tidigare i tråden :) det känns betryggande iaf! Och du ser förövrigt allderles perfekt ut på din, som gjorda för varandra :love: (din egen alltså)

Jag hoppas att jag ska känna samma sak :) Och visst ser du ut att vara i längsta laget, men inte _för_lång! Så även det här svaret kändes lite betryggande. Ni ser också jättetrevliga ut tillsammans, som att ni trivs ihop :)

Åh, jag äger ingen egen häst, men jag rider väldigt mycket om ponny. Är 171 cm lång och väger väl runt 54 kg. Rider väldigt mycket på en 142 cm hög New Forest, född -99. Både i hoppning och dressyr. Har även fått hoppa upp på en och annan b-ponny, då och då. ;) Absolut inte hela tiden, men något pass i halvåret. ^^ Jag vill verkligen inte bli längre, då jag trivs väldigt bra på ponny. Det känns så konstigt att rida häst, de är så... stora. Mycket häst att rida, liksom. '-'

Hur gammal är du? :) För känslan att du inte är vuxen när du "vill verklingen inte bli längre...". Får ändå hoppas på vuxen så du är färdigväxt då ;)

Jag tyckte mig läsa något om det tidigare i tråden :) det känns betryggande iaf! Och du ser förövrigt allderles perfekt ut på din, som gjorda för varandra :love: (din egen alltså)

Tack så mycket. :love: Jag trivs väldigt bra med min lilla plutt. :)

Hon är visserligen dubbelt så bred om de flesta halvbloden jag sitter på. :D Så hon tar ganska mycket ryttare.

:love:
st8.png

Det var precis den bilden jag hade i åtanke :)

Åh, sitter som på nålar. Vilken minut som helst så kommer min kompis. Sen ska vi åka och hämta plutten!!!! :bump:

Såhär ser jag ut på ett halvblod på 170. Så min ponny är ganska bred när
hon är i rätt hull och muskler om man säger så. :p Hoppas att hennes bebis blir
en broiler precis som sin mor. :love: Pappan är ju en liten biff han också.

z.png

Såhär ser jag ut på min egen när hon är för smal. (Hon föll ur massor förra året.)
ww4.png

Från samma tillfälle som i förra inlägget. :)
st4.png

Oj oj oj, gud, förlåt! :O :( Blev så ivrig när jag såg en tråd om ponnyryttare, att jag missade det där lilla "vuxna". Är verkligen ledsen. :c Jag drar mig tillbaka nu och gräver väl ner mig i ett hål i några veckor, hej på er!

Hon bär upp dig fint även när hon är smal!

Så! Nu har jag bildbevis på mitt lilla svarta troll. Inte använt skitkameran på två år eller så och det blir ju väldigt sällan en bra bild inne i ett stall. :angel: Någon uppsutten bild får vänta ett tag, han ska få aklimatisera sig ett par dagar innan jag hoppar upp :)

SDC12411.jpg

(notera gärna att han har sjöutsikt :D Eller ja... älvutsikt snarare. Det har jag inte riktigt tänkt på förr!)

Vad overkligt det känns att jag har en ponny som någon tycker är en sötnos :D

Men guuud så liten han är! Tänkte inte alls på det på samma sätt när jag provade honom. Nu är jag mest lite rädd för att jag kommer vara som ett hus på honom :o men jag antar att det hela förstärktes lite av att nya boxens golv är lite nedsänkt och att nya boxgrannen är över 170!

KL*

jag är också vuxen ponnyryttare. Är 22 år och 159 cm lång. Har just nu två ponnyer, en B-ponny (sto f-05 e. Sandokhan 1 - Horshaga Manolito) och en liten D-ponny (sto f-08 e. Dirco Hästak - Fantomen II). Min B-ponny är sedan början på året utlånad till en "riktig ponnyryttare". Jag har haft den ponnyn sedan hon var 1,5år och tävlat henne upp till LA i hoppning. Vi vann bland annat 6års-championatet i hoppning förra året.
Min D-ponny köpte jag i september förra året, då var hon inte inriden. Har nu precis debuterat på tävling och hon går från klarhet till klarhet. En otroligt begåvad ponny helt enkelt.
Älskar att rida ponny och kan inte tänka mig att bara ha stora hästar. Känner mig mer lagom på ponny.

Min fantastiska lilla B-ponny
DSC_0388.jpg

15-1.jpg

IMG_1937.jpg

student5-1.jpg

Min D-ponny
2-27.jpg

1-33.jpg

10-13.jpg

gonblicksbild32012-04-1520-26.png

gonblicksbild12012-04-1520-25.png

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 256
Senast: Johannna1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
2 257
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama