Vuxna ponnyryttare!

Sv: Vuxna ponnyryttare!

+ ogres

Tack så mycket, han är min lilla ögonsten! :D

Så himla trevlig tråd förresten med massa fina ponnys! Är ju själv nybliven "vuxen" med ponny, men planerar inte att köpa större än ponny senare i framtiden, dock känns det som att de enda ponnysen som säljs är till tävling eller avel/sällskap.
Hade ni svårt att hitta just er ponny bland alla tävlingsponnys som säljs?

Det finns många till salu som är färdiga för tävling, alltså inte kan pga lättare skada eller helt enkelt inte vill tävla längre. Min är 14 o vill inte hoppa längre, men fullt frisk o älskar att vara ute i skogen.

*kl*

Idag har min ponny blivit lastad och så åkte vi iväg till ridhuset och red lite. Eftersom hon är väldigt flockbunden och lite lättstressad när det händer nya grejer så trodde jag det skulle vara jätte jobbigt att åka iväg med henne men hon skötte sig fruktansvärt bra! I början av mars ska vi börja träna för en instruktör, det ska bli kul och välbehövligt!

michelingubben (jag :p) och min älskade ponny!
32878567.jpg

Fick frågan av en hopptränare som var där om hon var ett stort gotlansruss, för hon hade sån färg :rofl:. (Hon är haflinger ;))

Hej! jag är ny här, blev medlem just för att denna tråden! :D
Jag är 20 år, 152 cm och väger 44 kg!
Jag köpte min Cponny i oktober 2011 efter att jag hade en varmblodsvallack innan som jag tyckte blev stor för mig.
Ciaro är 138 i manken, belgisk ridponny (imp 06) på 14 år (hoppas bilden funkar, obs - det är INTE jag på ryggen!!)

408056_10150510561557964_559742963_8737051_1010815772_n.jpg

Jag är 21 och min älskade är stor c-ponny:laugh: han kommer stanna hos mig tills han ramlar av pinnen. Köpte honom som 4åring av uppfödaren och nu är han 8.:laugh:

Världens bästa häst!:love:

Z5.jpg

Z1.jpg

åh vilken snyggning! ser ut som min cponny ju! Vad är det för "ras" ? :)

Härligt att se att tråden växer så!:laugh: Är ju inte så ofta man kommer i kontakt med vuxna ponnyryttare annars:laugh:

När blir det bilder (+film ;)) med dressyrsadeln? :bump:

Kanske redan imorgon;). Ska rida en liten klubbtävling då och har jag tur kommer fotografen dit. Men jag har lite ångest över att fastna på film då jag inte riktigt får till mig själv i nya sadeln...

KL

Jag är med en vuxen ponnyryttare :) Jag är 21 år, 162 lång och väger ungefär 50 kg. Har ett C-ponny sto som jag haft sedan hon föddes och nu är hon 7 år. Kommer aldrig sälja henne oavsett hur mycket alla andra i stallet vill tjata om det ;)

KL

Här är mina killlar :)
Jag är 22 år 165 cm lång och väger 58 kg. Boysen är ca 146-148 båda två. Den lilla har jag precis börjat rida in, har suttit på han tre gånger så han tyvärr finns det inga bilder med ryttare på:p
216950_10150179924298666_688133665_6771737_1020427_n.jpg

217391_10150179912718666_688133665_6771701_6965823_n.jpg

317513_10150314880743666_688133665_7832307_3364095_n.jpg

*kl*

Kul tråd! Jag borde kanske ta och presentera mig och den nuvarande ponnyn. :)

Jag är 19år, 168cm lång och väger 50-52kg. Jag har alltid ridit främst ponny, just för att det är det som jag har haft tillgång till. Jag trivs på ponnyer, och känner i många fall att hästarna blir för stora.
Ponnyn i fråga är en korsning på (minst) 135-136cm. Han är född -07, men blev inriden i december så han har inte blivit riden så länge. I jämförelse med ponnyer jag har ridit som har varit i samma storlek så känns han större, även om det kanske ser lite oproportionerligt ut. Det är en go och stabil grabb som jag tror bara kommer bli trevligare och trevligare med tiden. :)

Början på Januari

Mitten på Februari

Och slutligen en bild med sommarpäls därför att han ser ganska mycket mindre ut som en björn då. :angel: (Han var visserligen bara 3år där, men jag tycker den är fin :))

+ IronWill
Okej, får helt enkelt ta och lusläsa alla ponnyannonser nästa gång det blir hästköp. :)

Vilka fina ponnys som har hittat hit! :laugh:

Hade en idé om att tolka själv efter min ponny nu på sportlovet, men dom planerna får flyttas till nästa vinter då all snö har regnat bort här nere i Skåne. :(
Kan i alla fall bjuda på en bild från 2 veckor sen, tror min ponny har dom fluffigaste öronen jag sett!

Jag tänkte väl det, men blev lite osäker :D. Ni var också fina! När jag fick fram den stora bilden på ironwill och Stella tänkte jag direkt -dom känner ju jag! Haha, det gör jag ju inte men det var det första som för genom huvudet. Det är samma när man ser en kändis nånstans, man tror att det är nån man känner men sen kommer man på vem det är. Förhoppningsvis hinner man inte hälsa och börja prata med dom ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 256
Senast: Johannna1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
2 257
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama