Vuxna ponnyryttare!

Sv: Vuxna ponnyryttare!

*kl
Här hoppas jag att jag får vara med :). Har en ponny sen 3 mån tillbaka och är själv 25 år gammal.
Min ponny är en Fell på 3 år som jag håller på att rida in, har skrittat på tösen en gång. Nu väntar vi på en sadel jag beställt innan vi tränar uppsuttet igen.
Hon är en c-ponny och jag är 159 cm kort och väger ca 50 kg. Hon är verkligen min drömponny, kommer alltid glatt i hagen och vill alltid hitta på något.

Hon kan ett trick med. Puss!
DSC_0022_zps33eb0410.jpg

Såhär såg hon ut i sommar hos mig, innan vinterpälsen exploderade!
DSC_0045.jpg

Och i vintras innan jag köpte henne:
DSC_0109.jpg

Vet väl inte om jag direkt föredrar ponnyer men jag gillar hästar som inte är så höga, ja. Har en Welsh Cob som mäter 148 cm ca, samt en paintkorsning som inte är ponny (156 cm).
Jag är 174 cm i strumlästen
163466_104676219606553_4165832_n.jpg

...och snart är det dags att dra fram overallen igen ;)

Tack :D

Hoppas detta regn kan ge sig någon gång.. har inte ridit på flera dagar, man kommer liksom inte ut. Hästarna är redan dyngsura i hagen och det känns bara elakt att släpa ut det i regnet igen. Blir inget vettigt ändå :mad:

Jag är 21år och rider min c ponny tictac som vi köpte ur från ridskolan sommaren 2010
vet inte hur man lägger in bild

Jag är också vuxen ponnyryttare på 33 år 168 lång och väger i dagsläget 49 kg. Jag har 4 st ponnyer av rasen Welsh cob och till våren 5 då ena stoet fölar.
Jag rider inte idag då jag har unghästar men ska börja rida in två till våren så just nu håller jag bara på med markarbete.

Var tvungen att kolla noggrannare på dina bilder, men kan inte hålla med. Enda likheten jag ser är att båda är ljusare runt ögon och nos. Men söt var din med :)

Kl

Här är ju en grupp för mig!
Är 20 år gammal och har en D-ponny på 145,8cm. Hon är inköpt efter ponnyålderns slut och är helsöt :D

Jag och Idaho:
1zqalck.jpg

Måste också blanda mig i här, så kul att flera vuxna föredrar ponnysar så även jag, även om jag fuskar lite har en islänning som är ponnyriden vilket är det perfekta för mig.

Den här tråden har jag helt missat, men ansluter mig. Jag är 23 år gammal, 157 cm lång och rider ponny. Har min gamla halvpensionerade tävlingsponny kvar sen ungdomstiden, numera är hon registrerad som svensk ridponny i passet, men i de gamla papprena stod det korsningsponny av okänd stam, troligtvis en korsning mellan welsh ponny och arabiskt fullblod. Hon är född i Holland 1987 och kom hit till Sverige någon gång i slutet på 80-talet, jag har haft henne sen 2002. Det är en maxad C-ponny, 139,7 cm över manken (hon känns dock större), vi har tävlat upp till lätt B hoppning tillsammans, och nu är hon mest hobbyhäst.

Jag gick faktiskt över till stor häst redan som fjortonåring, parallellt med min ponny, men kände mig hela tiden som en liten myra på stora halvblod, så efter lite moget övervägande (och en rejäl ridolycka i bagaget) bestämde jag mig för att ha en häst som mer passar min storlek. Därför köpte jag för lite drygt ett år sen ett new foreststo född 2010. Idag mäter hon cirka 145 cm, kommer troligtvis att växa ett par cm till, och tanken är att börja rida in henne nu i vinter.

*kl
Jag och min 09:a har varit på kurs i helgen, och jag älskar verkligen min superponny! Red på henne i skritt för andra gången och hon är hur cool som helst! :love:

DSC_0028_zps91442c66.jpg

DSC_0201_zps4fe09267.jpg

DSC_0214_zpsa3c471c4.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 256
Senast: Johannna1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
2 257
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama