Vuxna ponnyryttare!

Sv: Vuxna ponnyryttare!

*kl
Jag har två connemaror hemma i hagen. En 09a som ska vila/promenadridas/är lånad och en 11a som uppenbarligen inte ska ridas än.

Men till våren (och -25kg) så blir det ponnyridning igen :D

Är 31 och 159cm över havet, connemara är alldeles lagom :love:

kl

Jag och mamma har en maxad D ponny.Jag är 172cm lång väger 68kg. Han är american quarter horse, och dom är väl oftast inte ponnyer, utan hästar, men han råkade bli lite liten. Dock har han en del muskler plus att vi rider western med westersadel och då kommer man ju upp lite högre på ryggen. Jag har ridit i engelsk sadel på honom och då känner jag mig faktiskt lite lång. nackdelen med liten häst är att balansen blir sämre tycker jag. Sedan blir jag gärna att säcka ihop lite mer av någon anledning.

ägaren innan är dock man och säkert 180 cm lång och väger minst 80 pannor skulle jag gissa, inom western har vi inte riktigt samma syn på långa ryttare som inom klassisk ridning ;D

598722_10151105177514503_2134355231_n_zps590cfe8d.jpg

Senast ändrad:

Vilken fin ponny du har! Är det mycket welsh i den eller vad är det? Den har väldigt vackert huvud:).

Om du ställer frågan till mig så är det faktiskt ett arabiskt fullblod som jag har! Han är tränad att gå "lång och låg" och söka sig till bettet. Det ser man kanske inte så många unga araber göra. Man lockas ju lätt att hålla en arab i en kort och hög form.

Härligt med så många vuxna ponnyryttare!

Jag köpte min första häst, eller ponny rättare sagt för några månader sedan. En irländsk ponny som är rejäl och som ser så där busig ut utan att vara det som tur väl är...Han är så härlig och jag känner mig som tolv år ungefär när jag galopperar runt på honom i skogen. :) Han gör mig riktigt lycklig...Jag delar honom med min dotter.

Jag är 165 cm och väger 54 kr så ponny är lagom för mig.

Jag puttar också på tråden och hoppas att det slinker in fler ponnyer med vuxna ryttare, och uppdateringar och bilder från alla som presenterat sig.

Jag förlorade ju min Stella för snart tre månader sedan, så jag är inte längre någon ponnyryttare.
Däremot så har jag ju kvar Stellas dotter, men hon är ju bara 8,5 månader än så länge.

Jag puttar också på tråden och hoppas att det slinker in fler ponnyer med vuxna ryttare, och uppdateringar och bilder från alla som presenterat sig.

Jag förlorade ju min Stella för snart tre månader sedan, så jag är inte längre någon ponnyryttare.
Däremot så har jag ju kvar Stellas dotter, men hon är ju bara 8,5 månader än så länge.

Jag beklagar! Fina fina Stella :cry: Tror inte det finns en människa på buke som inte visste vem hon (du med förstås) var ;)

Jag ansluter till tråden, dock ponnylös för tillfället. Men jag letar för fullt efter en ponny, men smak och plånbok tycks inte gå ihop. Letar efter en gångartsponny av lite maffigare modell (kanske welsh cob?), 3-4 år. Planen är att rida in och matcha för championat :D

Tack så mycket, hon har lämnat ett enormt tomrum efter sig.

Jag letar också efter en ponny. Folk tycks ha andra åsikter och försöker pracka på mig dyra halvblod... som jag inte alls är intresserad av.
Jag vill också ha en Welsh Cob. Men hittar inte något som jag får känslan "Den ska jag ha" av.

kl.

Jag har haft min D-ponny sen jag var 9,5 år gammal, vi firade 13 år tillsammans i julas. Hon är 26 i april och jag 23 i augusti.
Vi rider inte så mycket längre men ägnar oss åt NH och allmän träning från marken, skrittar ut ibland osv. Idag ropade jag på henne i hagen då hon var långt borta och jag fick ett gnägg och så kom hon i full galopp genom snön till mig, så det är krut i damen än ;) Jag är 169 cm och väger runt 55 kg. Hon är 147,5 cm, dock svankig så man sitter som i en fotölj barbacka ;)

9521_137563207482_5161465_n.jpg

300931_10150295859487483_209557907_n.jpg

Hon ser oftast ut såhär dock:
603439_10151058122872483_195778276_n.jpg

Senast ändrad:

Det kom ju som en chock när jag läste om Stella, hon var en av mina absoluta favoriter här, både för att hon var ruskigt fin och för att hon ju dessutom var ponny! Men har helt missat vad det var som hände? :(

Ponnyryttare är man i hjärtat oavsett om man har någon ridbar ponny eller inte :D Storm kommer bli riktigt tjusig tror jag :love:

Kl
Jag har knappt kunna rida nått i vinter på grund av att väderomslagen gjort att det är blankis överallt, jag litar inte ens på broddar då. Så han har fått stå mycket, längtar ordentligt till våren nu! :laugh: ska försöka satsa på att ta tag i träningen ordentligt efter alldeles för många år med skogsmullande. :o

jag är i och för sig inte vuxen med mina 15 år, men jag är väl i någorlunda "vuxenstorlek". 170 lång och runtt 55 kilo tung. Jag rider fortfarande C-ponny på ridskolan och själv har jag en D-ponny hemma. På ridskolan är det blandat både dressyr och hoppning, där hoppar jag upp mot 1 meter med C. Hemma är det hittills bara skogsridning, men blir snart mer när jag lärt känna min ponny bättre, då jag bara haft honom i 3 månader. När vi skulle köpa häst till mig var egentligen tanken att jag skulle få just häst och inte ponny, runt 155 cm drygt, men trivs mycket bättre att hantera ponny både från marken och i sadeln, tycker det är lättare att få ett bra samarbete ju mindre hästen är.

Stella fick fång på en hov och hovbenet roterade så att det höll på att gå ut genom sulan, trots att jag, hovslagare och flertalet
veterinärer gjorde allt vi kunde så gick det till slut inte att rädda henne. Min finaste Stella, jag förstår fortfarande inte att hon är borta.

familyphoto_by_eldfuxen-d51d4te.jpg

*Kl*

Av någon outgrundlig anledning har jag inte skrivit i tråden tidigare :confused:

Jag är 26 år gammal och äger tre ponnyer. Jag och mina föräldrar driver Stuteri Invictus och rasen är connemara.
Min stora kärlek i livet är 21-åriga Brolötens Cinnabar RC 1265. Hon har funnits i mitt liv i snart 14 år och bara det är helt galet!
Tidigare är hon tävlad Msv B hoppning, Lätt/P90-fälttävlan (inkl. två starter i Lag-SM) och LA dressyr. Hon tävlas fortfarande om än på lägre nivå. Senast förra helgen gick hon LC och LC+5 felfritt.
321453_10151677524151102_650836644_n.jpg

Om två veckor ska hon gå sin första tävling som storhäst, anmäld till 0,90 m och 1,00 m, och jag hoppas få rida omhoppning :D

Blandade bilder från 2012:
390074_10151491014076102_651477849_n.jpg

297765_10151392464841102_1495214072_n.jpg

66145_10151392465251102_1986074432_n.jpg

Husarjakt på Revingehed:
230871_10151451718341102_1807268019_n.jpg

293825_10151451713766102_1268520796_n.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 256
Senast: Johannna1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
2 257
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama