Sv: Vuxna ponnyryttare!
Det verkar ju bra isf Det är ju nyttigt för både ponny och förare
Det verkar ju bra isf Det är ju nyttigt för både ponny och förare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl
Jag ansluter mig till tråden. Jag har ingen egen ponny men har fått ett par på halsen nu när jag har min egen häst borta på utbildning/försäljning. En fördel när man är vuxen och liten är att det alltid finns ponnymammor som behöver hjälp när deras barn får mkt i skolan, skaffar pojk-/flickvänner eller annat
Har just nu ett projekt i en äldre ponny som lärt sig att dra iväg samt göra allehanda luftsprång. Det roliga tycker jag är att jag inte blir det minsta osäker på en ponny som är bråkig, däremot min egna storgalopperade SWB är inte rolig när hon sätter igång Jag börjar fundera på om det helt enkelt måste vara så att vi småttingar kommer åt en ponny bättre och därmed inte tappar kontrollen i samma utsträckning som man kan göra på en stor häst? Från början tappade jag självförtroendet och trodde att jag helt enkelt blivit en feg ryttare, då jag förr om åren red alla möjliga och och omöjliga ponnyer utan att blinka men faktiskt i ärlighetens namn tycker att det är otäckt när storhästen sätter igång. Men nu har jag upptäckt att det inte verkar vara så riktigt, med tanke på att ponnyn är långt mkt mer svår än min häst, och jag aldrig blir det minsta osäker trots alla konster den uppvisar...
Nu känner jag att jag har missat någotja och med den tidsplanen så hinner jag kanske bli duktig nog att köpa en ;-)
Hoppar in här! Jag är också ponnyryttare 18 år, 165 cm, 45 kg
Har en helt underbar arab
Fast araber räknas som storhästar (även om de mäter under 148) precis som islandshästar
Fast araber räknas som storhästar (även om de mäter under 148) precis som islandshästar
Hoppar in här! Jag är också ponnyryttare 18 år, 165 cm, 45 kg
Har en helt underbar arab på 13 år som jag älskar över allt annat Just nu testar vi på lite western, vilket både hon och jag tycker är super skoj!
Det är en tuff ponny med mycket "go" i och bockar och stegrar mer än gärna när överskottsenergin blir för mycket
http://www.youtube.com/watch?v=E7NUAoX2960 <-- Länkar ett youtube klipp som jag gjort om henne
Nu känner jag att jag har missat något
Ska du köpa en gulbrunkonstantskimmelavkomma som mina och lil-sis connemaror ska tillverka?
Älskade klippet! Vad härligt när man verkligen njuter av sin häst och har roligt med den. Precis som det ska vara!
Jag är 32 år, 167 cm, 60 kg och har en arab som blir 4 år till sommaren. Gissar på att han är 146 cm. Jag har just skaffat en westernsadel till honom.
Snart blir det ljust ute! Då kan man ta RIKTIGA bilder!