Sv: Vuxna ponnyryttare!
Kl
Livet kan ändra sig fort, just nu är jag så otroligt glad, taggad och motiverad!
Var på banan idag och red första passet efter lördagen då den andra tjejen red honom. Gick bort till banan med lite halvdålig inställning... Men gick där ifrån med en helt annan!!
Märkte skillnad på honom direkt när jag satt upp. Han gick FRAM och var uppmärksam på mig trots bilar och annat bredvid banan, inte minsta antydan till skyggande. Tänkte att nu måste jag ju ändå testa att fatta den omtalade höger galoppen... Försökte ha i huvudet hur enkelt och mjukt det såg ut när hon fattade galopp med honom, och se på f*n!! Han fattade direkt! Och höll en stadig galopp ett helt varv på ridbanan. Jag saktade av helt chockad, testade igen med samma resultat. Glädjetjut!! Vilken fantastisk häst!!
Kändes som alla problem i världen försvann!
Nu sitter jag bara med ett löjligt leende. För många andra är det säkert en bagatell.. Men för oss har det varit ett väldigt stort problem.. Man kommer inte speciellt långt i ridningen med bara en galopp och man har känt sig fruktansvärt löjlig att ha problem med en så självklar sak.. Nu kan vi äntligen ta ett stort kliv framåt!
Glad påsk på er!