Jag har svårt att förklara hur jag menar numera och att hänga med i skriven text är inte så lätt, hoppas du förstår ändå.
Men jag saknar bl a det viktiga berömmet, det verbala alltså. Hon tittar på dig vid flera tillfällen men får inget stöd av dig då, dvs inget mer sker från din sida. Tex så säger du att "här skall vi gå" hon tittar bakåt, men du står neutralt och tyst kvar. Hon har ju full koll på dig det ser du bla på hennes öron.
Arbeta in ordentlig kontakt med henne, innan du ställer för svårare krav som hon inte kommer att lyssna/förstå sig på. Det kan dessutom ta tid att lära sig en ny miljö. Tänk på hur man tränar en valp.
Visst, man kan prata i det oändliga med en hund som inte förstår eller låser sig, men en bra grej är dock ändå att ha ett beröm som hunden alltid får när den gör rätt eller tom börjar göra det du vill. Tänk klickerträning hur man gör, men med ett belöningsord istället, tex "braaa" och med ett speciellt tonfall (lugnande /eggande beroende på vad hon behöver) som hon reagerar på och sedan direkt efterkommande supergodis, som du bara använder vid träning och alltid när hon på något vis söker kontakt med dig oavsett om det är hon eller du som gör det först.
Hon kanske inte tar godis, men berömmet skall hon alltid få oavsett.
Du har fått jättebra förslag av alla och att du tänker på hundens mående i första hand är mycket trevligt att läsa så lycka till med er relation!
/ kayoba, också pappisägare