Vräka någon?

Sv: Vräka någon?

Men om ett helt stall mår dåligt av en person, så måste väl nästan denna personen ha gjort någonting, som är själ nog att säga upp denne för?

Men om ett helt stall mår dåligt av en person, så måste väl nästan denna personen ha gjort någonting, som är själ nog att säga upp denne för?

Människor i grupp uppträder inte alltid rationellt och att någon "sticker ut" i en grupp kan göra att gruppen mår dåligt vilket inte alls behöver innebära att det är "fel" på de inblandade. Många gånger tar man inte tag i konflikter tidigt och då kan den här situationen uppstå.
Det är nog tveksamt om den här typen av konflikt i sig självt kan utgöra skäl för uppsägning eftersom skuldbördan föra att man hamnat så långt ut i en konflikt ofta är delad mellan stallägare, medhyresgäster och hyresgäst.

Jämför hur osämja mellan grannar i ett hyreshus fungerar: Det är mycket svårt att vräka någon på grund av bristande grannsämja.

Jag tänker inte lämna ut personen det gäller, men samtal har förts (som jag skrev tidigare) med personen i fråga flera gånger under flera års tid, men ingen förändring utan snarare en eskalering av problemet. Personen skulle inte bli vräkt utan uppsagd med uppsägningstid.
Tack för alla svar!

Okej, det är uppgifter jag fått när jag själv var mkt missnöjd med en plats. Att det avtal vi skrivit på, som innehöll datum, uppgifter, allt enl konstens alla regler, eg bara var mellan oss. Och att stallägaren ändock kunde avvisa oss oavsätt vad som står i det - efter som att han/hon äger marken. Men jag kan faksiskt inte säga att jag nånsin såg källan till denna fakta.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 563
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar