Sv: Vm

TonicWater skrev:
Då får du sätta upp en stor bukefalos skylt över din monter så alla hittar (i alla fall jag ;) )

Sara - Blind, blyg, tonåring... ;)

Hihi.. då tror ju folk att jag säljer bukefalos ;) Men nog ska du kunna hitta en monter det står Equisoft på? Så, om jag ser en blind blyg tonåring utanför montern så är det du? ;)

assa skrev:
Det är inte så många, jag tror ni är lite blyga!

Verkar bra med det där b-et... i värsta fall får man väl måla på ett nånstans?

Som sagt, jag tar med mig lite loggor på "strykapå-papper" så kan ni bara komma förbi med någon tröja, det är ju superlätt, och så riskerar vi inte att börja antasta folk som bara råkar ha en tröja som det står B på ;) *fniss*

Om du ser någon som ser fullkomlig vilsen ut och inte riktigt vet var den ska gå så är det jag :smirk:
Men jag ska i alla fall ta med mig en tröja så jag kan strycka på en logga. Om du skickar öven några loggor till mig så kan jag skriva ut på strycka på papper också om det behövs. PM:a i så fall.

Sara

Jag kommer att jobba några timmar i alla fall ser det ut som! Jag som redan köpt biljett för hela veckan. Nå ja...

Hmm undrar om inte jag köpte ett broderat täcke av dig på Tunabanan? :confused: :angel: :D

det tror jag inte ;) Skuggi bor nämligen inte alls i samma del av sverige som den som du köpte täcket av :cool:

Aha! Fast jag tyckte hon jag köpte täcket av pratade norrländska... :smirk: Men du vet säkert bättre ifall du har koll på vem Skuggi är! :D

Jag fick nyss reda på att allt löst sig och jag ska med upp till VM! ska bli jättekul nu efter SM och allt! :) På SM jobbade jag, men nu tänker jag bara njuta! :)
Är det någon som vet vad det är för inträdes priser som gäller?

/Emma

Kollade lite på VM-sidan idag och ser att landslagen kommit upp. Vet inte hur de har fått till det, men finska landslaget tycker de att en ryttare skall ha två hästar och det stämmer inte...

Jutta kan väl knappast tävla två hästar och Kontrabassi är såld...
Jag hittar ingen webmaster-adress att höra av mej till, men jaja, det löser sig nog...

/Malin

Alltid lite kul att se vilka svenska hästar man vi får se i andra lag! Dessa har jag hittat:

Pjakkur från Ekastorp tävlar för USA
Krapi frá Akureyri tävlar för Island
(Kolgrimmur från Slätterna tävlar för Norge, men han bor ju där numera, men lite svensk är han ju ;) )
(Hrannar von Svada-Kol-Kir bor ju i Sverige, emn tävlar med Viggi för Island)
(Meitill frá Kjarnholtum känns ju lite svensk, tävlasför Danmark)

/Malin

Säkert att man inte kan tävla 2 hästar? Verkar ju som Johan H ska tävla både Birkir och Askur om man tittar på Sveriges landslag också... :confused:

Nej, man kan inte tävla två hästar på VM. Eventuellt kan den ena hästen vara en personlig reserv, vilket man får ha. Birkir skall ju däremot tävlas i avels-VM av Johan.

Jo det vet jag att han ska vara med på Avels-delen. Men om man tittar på Svenska landslaget så är det markerat att Birkir ska vara med i T1 + V1, Askur i T1 + F1 + P2 + PP1... :confused:

Jag såg det, men jag tror det kan vara en personlig reserv för Johan. Vet att man fått ha det tidigare och då är förmodligen Kontrabassi en personlig reserv för Jutta.

/Malin

skuggi skrev:
Hihi.. då tror ju folk att jag säljer bukefalos ;) Men nog ska du kunna hitta en monter det står Equisoft på? Så, om jag ser en blind blyg tonåring utanför montern så är det du? ;)

Och ser du en inte så blyg, smårultig, medelålders kvinnischa med lockigt hår så är det jag.

OlleAtlas

Nu på morgonen när jag körde till jobb, så körde jag in på en mack för att handla frukost. Vad står där om inte en massa islandstrailers. De var på väg till VM med sina hästar, försökte se vad de stod på transporterna, där stod några namn, men jag hann inte uppfatta vilka ryttare det var. Men jag frågade den ena om de var på väg till VM och de var de, de skulle först mellanlanda på Margaretehof. Nu känns det att de närmar sig!!! :)

_moa_ skrev:
Snart är det dags! :bump: :bump: VM i sverige, längar jätte mycket! Vilka ska dit? Vad säger ni isismänniskor om en buke träff någon dag under vm veckan? :)

När tråden var så lång så tänkte jag att VM har nog varit (novis som jag är). Men ser nu att det är nästa vecka.
Snälla, jag vill slippa gå igenom hela tråden. Så är det någon som har lust att svara mig på dessa frågor :-)

Vart i Norrköping är det? Om jag nu bara ska åka en dag, vilken dag rekomenderar ni då? (jag har alltså aldrig varit på sånt här, och vill se mycket, kan ej 6-7/8) Kan jag köpa biljetter i förväg? Vart i såfall?

Ja, är det någon snäll en som vill svara mig :-)

Korta svar:
1. Himmelstalund i Norrköping, det är södra avfarten från motorvägen, men det är skyltat "VM Islandshäst".

2. Bäst är givetvis fest- :banana: och finaldagarna 6-7 kan jag tänka, men torsdagen eller fredagen kan också bli ganska bra dagar... Se programmet på vm-hemsidan. Någon annan som har tips? http://www.icelandichorse2005.se/

3. Biljetter kan du köpa på www.ticnet.se i förväg!

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Han är bäst i världen i tölt med lös tygel. Máni Hilmarsson knep guldet på Islandshäst-VM i Holland, där Sverige visade framfötterna i...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hade ett jobb på gång. Det verkade verkligen som om jag var vad de sökte. Jag blev hittad på fb där jag annonserade om jobb...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 042
Senast: Gunnar
·
Bukefalos På ett hästforum - hur är det ens möjligt? VM för islandshästar har pågått i Holland 8 - 13 augusti, Sverige har haft ett flertal...
Svar
10
· Visningar
1 549
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka