Sv: Vm

Torsdagen är bra för då är uttagningarna till 5-gången (F1). Trevligt att se alla 5 gångarterna visas på ovalbana samtidigt. Där finns en del duktiga svenska ekipage med också. Sedan går även Stilpassen på torsdagen och där ska ju Johan Häggberg försöka försvara sitt guld från 2003 ihop med Askur från Håkansgården. Kan bli en rysare för oss svenska supportrar, men stilpass kan vara lite knepigt att följa om man inte vet riktigt hur det går till och hur poängen räknas... :crazy: Jag begrep absolut ingenting av grenen fram till SM 2003 då yew98fq så vänligt förklarade alltihop för mig! ;) Torsdag är en bra pass-dag, men inget för den som vill se ökad tölt.

Fredagen bjuder på 4-gång (V1) med ökad tölt, dessutom avelsshow med ridbedömning och där finns förmodligen goda chanser att se alla 5 gångarterna. På eftermiddagen är det P2 (tror Johan och Askur ska vara med där också) så där kan man ju få se pass också. Kanske en bättre allround-dag om man inte är specialintresserad av pass och 5-gång.

Kommer du på fredagen finns också chansen att träffa lite Bukefalos-folk (se annan tråd)! :D

Tack ni båda som svarade :-)

Nu får jag fundera på om jag ska åka torsdag eller fredag. Fredag hade ju varit kul för att träffa lite folk från Buke, men samtidigt ska jag upp tidigt på lördag och åka iväg...
Får fundera en stund, men någon av dagarna blir det.

Verkar som om hälften av alla besökare och funktionärer på VM är bukefalister!! Själv ska jag jobba som fuktionär i stallarna (He, he, då kan man få se hästarna på lite närmare håll :D ).

/Sara

Är det någon som vet var man kan hyra husvagn i Norrköpingstrakten?

/Emma

Nu var jag på Himpa för möte, nu när jag lovat ställa upp ett antal timmar. O jag skulle tagit med kameran o visat er, hur de bygger upp hela området nu!! Det är fantastiskt att se, det annars enkla klubbområdet med högvuxet gräs som det varit sedan VM-91 (med få undantag), byggas upp med läktare, tält, staket. Och banorna!! ( O alla baja-major, gud så många :-))O alla som jobbar redan nu, som lagar mat o fixar allt till dem som redan finns där. Tänk så mycket tid folk tar för det här. Det är helt otroligt. O det känns skönt, att även jag kan dra mitt strå till stacken lite grann ändå!

Ni som jobbar som funktionärer o undrar vem Balderum är hittar mej på Himmelstalunds skolas matsal nästan varje dag på lunchtid. Så ser jag till ni får mat!

Balderum skrev:
Ni som jobbar som funktionärer o undrar vem Balderum är hittar mej på Himmelstalunds skolas matsal nästan varje dag på lunchtid. Så ser jag till ni får mat!

Ja, då ses vi nog imorgon då.
// Cicci

skuggi skrev:
:) nej.. det var inte jag nej

va ni har koll på lilla mig :crazy: :angel:

SNART är det VM!!!

*längtar*
:banana: :banana: :banana: :banana:

Kan gärna erkänna att jag inte har nån koll på dig öht, däremot vet jag att täckesförsäljerskan INTE bor i norrland utan snarar i mitten av landet ;) (oavsett eventuell dialekt :D )

PS. Om det är någon som fortfarande saknar boende så har vi ett rum ledigt för uthyrning från och med onsdag nästa vecka. Vi bor ungefär 3.5 mil från tävlingsplatsen vid Ekenäs slott och skall besöka tävlingarna lördag/söndag. Eftersom vi inte skall belamra forumet med reklam så skriver jag inte mer än så, utan se mer info på www.sjoberga.info.se och maila vid intresse. DS

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Han är bäst i världen i tölt med lös tygel. Máni Hilmarsson knep guldet på Islandshäst-VM i Holland, där Sverige visade framfötterna i...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hade ett jobb på gång. Det verkade verkligen som om jag var vad de sökte. Jag blev hittad på fb där jag annonserade om jobb...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 042
Senast: Gunnar
·
Bukefalos På ett hästforum - hur är det ens möjligt? VM för islandshästar har pågått i Holland 8 - 13 augusti, Sverige har haft ett flertal...
Svar
10
· Visningar
1 549
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka