VM i holland!

Sv: VM i holland!

Hemkommen från VM nu :) Lite nervös hemresa, med tanke på att vi hade lite gratis reklamhästmat med oss som såg ut som knark :o Och inte blev det bättre när några från tullen stod vid utgången haha men det var ingen fara som tur var :angel:
Tycker VM:et var jättebra, dock lite snurriga prisutdelningar... kul att Stian vann fyrgången, så gulligt när han nästan börja gråta i "tacktalet".
Synd med Johan i femgången och passlägningarna, verkade som passen var borta från Oddur... men kul att han kom till en B-final överhuvudtaget :)
Tycker synd om Johan och Hvinur i tölten... han strök ju sig från fyrgången för att enbart satsa på tölten och så gick det som det gick :crazy: Stackarn grät när han skritta runt där i ökade tölten... fast kul iof att favoriten Stian vann :angel:

Bilder och filmer kommer mest trodligt imorgon :banana:

Några har uttryckt att de tycket att Kraftur är helt fantastisk och jag är också imponerad av hans rörelser, men...
Min personliga åsikt är att det är för extremt, det ser inte harmoniskt ut. Dessutom ser han väldigt spänd ut många gånger på banan och har inte alls den bärigheten som t.ex Hvinur och Jarl har.
Tycker att Hvinur är helt unikt stabil i formen och extremt välriden.

*knapplån*

Lite amatörbilder från Holland! :)

Från avelsvisningen:
Snygga Dalvar
13675100.jpg
[/url][/IMG]

Ytterliggare en snygging, Garri
13675096.jpg
[/url][/IMG]

"Vår egen" Hrimur

13676958.jpg
[/url][/IMG]

Jarl
13674774.jpg
[/url][/IMG]

Kraftur
13675099.jpg
[/url][/IMG]

Håller på att titta igenom och redigera alla mina bilder....

Han är riktigt läcker! :D Gillar dom andra med, Garri är ju inte lite snygg... ;) Men Hvinur är favoriten sen VM 2005. :d

Vissa rider väl med stång o andra med tredelade, o så finns det väl vissa som rider med annat. Inte så konstigt med det...;)

Nu har jag ju bara sett Hvinur och Kraftur på film, men jag är otroligt imponerad av båda hästarna.
När jag såg Kraftur tyckte jag han såg fantastiskt lösgjord och mjuk ut, och att hans rörelser är extrema ser jag bara som ett plus ;)

Men som sagt har jag ju inte sett honom det här året, han kanske har ändrat sig?

Vissa rider väl med stång o andra med tredelade, o så finns det väl vissa som rider med annat. Inte så konstigt med det...;)

Precis folk rider väl på det hästen trivs på, förhoppningsvis. Varför skulle alla rida på stång korven?

Senast ändrad:

Håller med dig om Kraftur.
Hvinur har jag alltid gillat, och han skall mesttroligt få bli "pojkvän" till vårt sto nästa år.

Hittat lite bilder på våra duktiga tävlande.

Soldan:
13697297.jpg
[/url][/IMG]

Reynir:
13674773.jpg
[/url][/IMG]

Kyndill:
13697580.jpg
[/url][/IMG]

Bragi:
13679993.jpg
[/url][/IMG]

Oddur:
13679417.jpg
[/url][/IMG]

Mjölnir:
13679992.jpg
[/url][/IMG]

Precis folk rider väl på det hästen trivs på, förhoppningsvis. Varför skulle alla rida på stång korven?

JO för att dom som jag träffat och som ska börja tävla snackar en del om stång som om det var lite status i det. Ett snäpp högre på stegen sas.

Det kanske märks att jag inte är så tävlingsintresserad:smirk:

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
353
Senast: Rumpnissen
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Han är bäst i världen i tölt med lös tygel. Máni Hilmarsson knep guldet på Islandshäst-VM i Holland, där Sverige visade framfötterna i...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dressyrlandslagets förbundskapten Bo Jenå tackar för sig. Efter 16 år – fyra OS, fyra VM och åtta EM – lämnar 68-åringen uppdraget för...
Svar
0
· Visningar
98
Senast: Gunnar
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
770
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg