Sv: Vitt hem

... och vart är bilderna?!

Har du sett de två senaste Drömhem & Trädgård?! Det var enormt mycket snyggt där; inte kanske helt vita, men ljusa och smakfulla hem.

Jomen så kan det vara, att man med åren söker sig tillbaka till rötterna ". När man är riktigt ung sökar man ofta motsatsen till barndomstrender och sedan försöker man efterlikna istället.

Själv hade jag en vit period då när det begav sig sist, 80-talet var det väl? Det jag reflekterar över idag är varför jag helt plötsligt målade alla väggar vita ? Naturligtvis var det så att jag följde dåtidens trend, helt enkelt så var jag en följare. Efter nåt år upptäckte jag att det för mig var heltrist med vitt, det var inte jag helt enkelt.

Numera försöker jag alltid tänka efter varför jag blir sugen på vissa saker. En anledning visar sig ofta vara att det fanns i mitt barndomshem. En annan att jag sett det tillräckligt ofta i inredningstidningar att jag blivit påverkad att tycka att det är snyggt. Minimalismen var en sådan trend(sedd i tidningar var annars?) som jag lite halvhjärtat testade och sedan förkastade. Högt i tak är en annan sådan sak också, ser jättevackert ut på bild men jag avskyr att bo med högt i tak. Känns ödsligt. Vitt är också så för mig, trist att bo i men otroligt vackert att se på , allrahelst på bild.

Jag tror inte att många är så dumma att de följer en trend bara för att det är en trend. Verkar väldigt skumt om folk gör om sitt hem bara för att det är en trend och utan att själv tycka att det är snyggt.

Själv älskar jag vitt i ett hem just för att det ser ljust och fräscht ut och för att det ger en oändliga möjligheter att variera snabbt och enkelt med färg på andra saker så som texyilier m.m. Att det är en trend ger jag blanka sjutton i.

Sen om det är en sjuttiotalstrend eller att det är poppis med svarta hem spelar ingen roll bara man själv gillar det.

Jag är lite "allergisk" mot att det ska vara så fel att vara mainstream, leva "svensson" liv m.m. Måste man alltid utmärka sig och gå en egen väg? Tycker inte jag iaf. :D

Jag håller med dig. Jag försöker hålla mig till det JAG gillar och trivs med, sedan om det är mainstream eller inte skiter jag högaktningsfullt i. :D

Men att just vitt är trendigt tror jag är till stor del just för att det är så enkelt/ofärgat. Det ger ljus och rymd och man kan kombinera med alla möjliga färger på möbler, textiler, tavlor etc. Till skillnad från t.ex. blått som dels många säkert inte gillar alls (för mörkt etc.) och som dels ställer krav på vilka färger övriga saker i rummet har. Det blir svårare att skapa harmoni i rummet med andra ord.

Sedan är väl just svart och vitt två färger som i princip aldrig dör ut oavsett om det gäller tapeter eller kläder, så det vita som gäller nu tror jag inte direkt är något övergående som bara är 'inne' just för stunden.

Senast ändrad:

:rofl: Jag är faktiskt uppväxt i ett vitt hem ;) om än inte helt vitt men näst intill.

Jag vet.. du har sagt det innan men någon gång i livet måste man förändra lite, allt kan inte se likadant ut :angel:

Men om allt inte kan se likadant ut, hur kommer det sig då att du målar allt vitt...:angel:;)

Meennn å... sitter i sommarstugan nu. Om tre veckor kan jag lägga upp bilder. ;) Fotar sommarstugan lite, så länge. Inredningen är inte lika bra som hemma men, men.

Huset är självklart vitt:

21559134.jpg

Är det din sommarstuga?:eek:
Den måste vara 3-4 ggr större än mitt boningshus:o

:love: Underbara bilder från er :bow:

Jag har iallafall hittat ett citat som jag tror att jag ska ha på min ena vägg i storarummet.

Om någon undrar vad jag pladdrar om så kan ni kolla in Länk

Jag kommer att fixa texten själv, inte beställa.

Faaaan!
Jag som tyckte jag kommit på något så orginellt, jag tänkte skriva mitt favoritcitat på min hallvägg i diskret färg, kanske t.o.m. bara "lacka in det".
Så är det värsta industrin...:mad:
Då kunde väl åtminstone jag ha fått komma på idén att sälja det. Så kunde jag gjort lite pengar på kuppen.

Faaaan!
Jag som tyckte jag kommit på något så orginellt, jag tänkte skriva mitt favoritcitat på min hallvägg i diskret färg, kanske t.o.m. bara "lacka in det".
Så är det värsta industrin...:mad:
Då kunde väl åtminstone jag ha fått komma på idén att sälja det. Så kunde jag gjort lite pengar på kuppen.

Dyr är den dessutom :crazy:

Du får konkurera :idea:

Wow, vad snyggt det blev med tegelväggen! Tycker jättemycket om din idé om ett vitt hus, ville själv ha det så, men min sambo satte sig på tvären och ville ha in färg. :(

Dumma karl. :p

Oh, blev så mycket finare med vitt.
Ser mycket renare ut.
Jag har ett vitt hem (min mamma älskar det).
Mamma byter inredning och möblerar om ofta, så det är lättast att ha ett vitt hem för oss.
Sen bryter vi av med lite färg och sådant.

Mycket tjusigt!

Jag älskar också vita hem. Min lägenhet är dock inte riktigt skapt för det, förutom sovrummet som är vitt vitt vitt. :love: Har dock inga bra bilder att bjuda på än.

jättesnyggt, tänk vad lite vit färg kan göra ser superfräscht ut!

Agapi: Är erat kakel målat? Nu blev jag nyfiken och sugen att måla själv.... vårat ser vitt ut på bild :rofl: men står man i köket ser man den sexiga rosa tant-marmoreringen :angel:

Japp, det är målat :) Använde inte kakelfärg utan målade med en grundfärg som tydligen ska vara omöjlig att få bort, och sen målade vi (okej, sambon :angel: ) på med samma färg som det är på luckorna. Ska dock sätta på nån slags lack så det blir lättare att torka av plus att det inte blir så matt.

Vad är det för fel på sexig rosa tant-marmorering? :confused: :D

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 781
Senast: Imna
·
Hemmet Jo, jag vet att det varit en trend att väggar och gärna möbler också ska vara vita i hemmet. Sen har man kunnat välja om man vill ha...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 517
Senast: SusieQ
·
Hemmet Ja, det är klart att det går, men tar det lite mer från början, för nu är det förändringens tid för mig :) Jag bor i hyreslägenhet och...
Svar
17
· Visningar
5 205
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 778
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka