Sv: Vitt hem

Ganska så blekt har vi, mycket "skavt" och äldre prylar som jag gärna skulle vilja kalla shabby chic - men att säga att det är min blandning ligger närmare till hands. Det är dock uppblandat med nya och mera blanka saker som högtalarna jag bara älskar:
http://www.podspeakers.com/Products/Micropod_SE.aspx

Jag tycker köket börjar få ett lyft och det ser mycket större ut!

Själv ska jag måla byrå + lavoaren till sovrummet mattvita, under semestern nån gång ... Övrigt trä är endera vitlaserat (lister och sånt) eller mörkbrunt (munkstol och annat att lägga kläderna på).

Detaljer :love:

DSCN4445.jpg

Detta är mitt kök :)

Kket3.jpg

Kket-2.jpg

Kket4.jpg

Det finns dom som tycker det är kalt och strikt men jag älskar det :)

Vilka mystiska bilder det blev *funderar*

Det ska dit en lite mer färgglad gardin än vad som hänger där nu:)

Kanske några orkideér i en fin färg ..

Resten av lägenheten är också äggskalsvit, älskar vitt och det är så lätt att bara byta färg på gardiner, soffkuddar m.m ..

Senast ändrad:

Älskar vitt! :love: Allt annat blir jag less på, men vitt håller i all evighet. Dessutom är det lätt att kunna byta färg på kuddar, mattor osv.

Vi håller just nu på med en förvandling av vårt kök. Lämnade in köksluckorna för sprutlackering och målade det ohyggligt fula kaklet vitt.

FÖRE:
Kitchen2.jpg

kitchen1.jpg

EFTER:
BildH2491.jpg

BildH2492.jpg

Nu ska bara väggarna målas nåt varv till, och så ska jag städa men sen är det klart! :)

Absolut :) Du får lägga ut bild på köket sen...

Jag har en fundering :o egentligen så borde jag inte ha superfräscha luckor (om någon fattar vad jag menar) utan de får gärna se slitna ut men ändå vara vita.

Frågan är om jag bara ska måla eller om jag ska spackla & slipa dem ordentligt.

Jag gjorde jobbet för några år sedan när jag målade dem blå...nu är de slitna och tråkiga men ändå charmiga.

*beslutsångest*

Senast ändrad:

Det blev jättefint även om jag faktiskt tillhörde dem som gillade ditt "gamla" kök också :D

Men det gör otroligt mycket att få vitt i sin omgivning och jag tror desstutom att man mår bättre av det vita.

Att indianen gör inget annat än byter gardiner... ;) ;) ;) ;)

*hon vet att jag skojar i detta fall, men hon byter gardiner ungefär 100 ggr oftare än mig...* vi brukar skoja lite om gardintrådar och så... ;) ;) ;)

Hur mycket du än lugnar dig så är det säkert minst 100gr oftare än mig... och jag återanvänder mina... nu har jag de jag hade för 4 år sedan i vardagsrummet...

Att indianen gör inget annat än byter gardiner... ;) ;) ;) ;)

*hon vet att jag skojar i detta fall, men hon byter gardiner ungefär 100 ggr oftare än mig...*

1000 ggr kanske är mer rätt :angel:

Hur mycket du än lugnar dig så är det säkert minst 100gr oftare än mig... och jag återanvänder mina... nu har jag de jag hade för 4 år sedan i vardagsrummet...

Ja, med tanke på att jag ytterst sällan hänger upp samma gardiner mer än en gång så ;)

Du byter säkert gardiner 50 ggr oftare än mig... köksgardinerna har varit uppe i 4 a år... :D :D :D

Jag har en fundering :o egentligen så borde jag inte ha superfräscha luckor (om någon fattar vad jag menar) utan de får gärna se slitna ut men ändå vara vita.

Frågan är om jag bara ska måla eller om jag ska spackla & slipa dem ordentligt.

Jag gjorde jobbet för några år sedan när jag målade dem blå...nu är de slitna och tråkiga men ändå charmiga.

*beslutsångest*

Ingen som har några tankar om detta? :angel:

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 782
Senast: Imna
·
Hemmet Jo, jag vet att det varit en trend att väggar och gärna möbler också ska vara vita i hemmet. Sen har man kunnat välja om man vill ha...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 519
Senast: SusieQ
·
Hemmet Ja, det är klart att det går, men tar det lite mer från början, för nu är det förändringens tid för mig :) Jag bor i hyreslägenhet och...
Svar
17
· Visningar
5 205
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 778
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?