Vit herdehund - eller något annat?

Sv: Vit herdehund - eller något annat?

Och när du skriver så , är det obligatoriskt med bilder också eftersom man annars inte kan skilja dem åt...

Visst :p

Finsk lapphund (mina givetvis)
RiiaBis.jpg

Jassemine.jpg

Aiia2.jpg

riia.jpg

Riia.jpg

Lapsk vallhund (Minerva då)
Minerva_7-0712.jpg

Fin_2_liten.jpg

Minerva_lyssnar.jpg

Jag har VH :D

Underbara hundar som man bara kan älska!
Gå gärna in på vår hemsida och läs mer eller PM:a om du har några frågor!

MvH/Bella med flock :bump:

Men känner du andra hundar av din ras? Är alla så veka??

Jag upplever det som ytterst individuelt hur hunden är i psyket. Min hund är varken rädd för skott eller åskväder trots att han är....collie! :cool:

Supertuffa dobermannen var däremot hysterisk skotträdd... :p

Gillar du din ras i övrigt skulle jag leta efter en tuffare individ helt enkelt.

Ja, det är tyvärr mycket vanligt i rasen :( Den förre vi hade var ännu värre. Vill inte riskera det den här gången.

Fick ett tips om den rasen av en annan, och den är verkligen värd att kolla närmare på!

Nu ska jag ju inte skaffa hund idag, utan det kommer dröja minst ett år, men jag vill gärna vara ute i god tid :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 531
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
24 127
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 352
Senast: Acto
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 047
Senast: Liran
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka