Visst blir man glad!

Sv: Visst blir man glad!

Så dig på en annan tråd ang Qalle-föl. Hur är det fölet? Vad har stoet för stam? Vi har betäckt med Qalle i år för vi ville ha QE-linjen.
 
Sv: Visst blir man glad!

*kl*

Det är otroligt glädjande! Jag håller med dig Clownen - mer export och mindre import känns som att det behövs för vår avel just nu.

Jag har själv ett fint QE sto i avel (egen uppfödning) som nu är dräktig med sitt fjärde föl och känner mig väldigt nöjd med vad han visat som morfarshingst genom hennes avkommor hittills (och som fader på henne förstås ;) ).

Att han visat så bra totalt avkommeresultat i Sverige trots att han fått mycket ston som kanske eg. inte borde gått till honom (enligt min personliga åsikt) talar egentligen bara för honom ännu mer i rätt kombination.

Men nu var ju tråden mer om glädjen över att svensk avel syns - och det är odelat otroligt roligt!!
 
Sv: Visst blir man glad!

JM lämnar både landet och Peter enligt Flyinge.

Har pratat med Flyinge idag när jag var och dru mitt ena sto. som det verkar vill Fransmännen ha kvar QE ett år till och då stannar både jaguar Mail och Alligatorn här ett år till, dvs över nästa seminsäsong-09.
 
Sv: Visst blir man glad!

med risk för att göra dig ledsen:cry: Så talar allt för att QE blir kvar i Frankrike -09 och Jaguar Mail och Alligator Fontaine blir kvar över nästa säsong-09...
 
Sv: Visst blir man glad!

Han har väl bevisat en väldigt massa saker QE, i början av Juni läste jag på en svensk sida om avel om framgångar för QE's treårsårgång i Frankrike, och då var det inte många märrar betäckta iom att han fanns i Sverige;

"Sönerna Ramses Paluelle SFB (Quite Easy - Quartz du Vallon) och Rinaldo Rouge SFB (Quite Easy - Libero H) kom på tredje- och niondeplats vid hingsttävlingarna för treåriga hingstar i Saint Lô, Frankrike den 5 juni"

Det gläder även mig att han har haft så många ston i Sverige. Och det gläder mig också att vi får kvar Jaguar Mail och Alligatorn ett tag till, fär jag tror att de kan tillföra aveln i Sverige väldigt mycket.
 
Sv: Visst blir man glad!

Och det gläder mig också att vi får kvar Jaguar Mail och Alligatorn ett tag till, fär jag tror att de kan tillföra aveln i Sverige väldigt mycket.
Mig med!
Det avgör det hela, min tvååring blir inte till salu utan det blir betäckning med JM istället nästa år.
 
Sv: Visst blir man glad!

Det har även i helgen gått riktigt bra för Carland och Corlensky i Tyskland.

Corlensky G/Gerd Sosath kom tvåa i en unghästhoppning 1,20 med hela 8,6 och startade en 1,30 med godkända 7,5.

Carland/Dirk Ahlmann var placerad i tre klasser. Han kom tvåa, trea och fyra i klasser mellan 1,45 och 1,55.
 
Sv: Visst blir man glad!

Det har även i helgen gått riktigt bra för Carland och Corlensky i Tyskland.

Corlensky G/Gerd Sosath kom tvåa i en unghästhoppning 1,20 med hela 8,6 och startade en 1,30 med godkända 7,5.

Carland/Dirk Ahlmann var placerad i tre klasser. Han kom tvåa, trea och fyra i klasser mellan 1,45 och 1,55.
Tack för infot! :) Kul att det går bra för dessa båda herrar utomlands. :bow: Såg du dem tävla själv?

Jag blir lika glad varje gång jag ser hingstar som tävlas av bra piloter! Det är så himla viktigt för alla oss som har avkommor efter hingstarna.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Visst blir man glad!

Åh vad kul !

Två jättefina hingstar som för gärna hde fått vara kvar ett par år i Sverige.
 
Sv: Visst blir man glad!

:D Tycker jag låter som en strålande idé och vad jag gått och smyghoppats på!

QE har så otroligt många avkommer i Sv, så det känns inte som ngn jätte förlust att han är på bortaplan i något år till, utan bara positivt om han lämnar bra där så att folk utomlands får upp ögonen för hans avkommer!

Alligatorn o JM är det bara otroligt roligt att ha kvar ytterligare ett år! :bow:
 
Sv: Visst blir man glad!

Tack för infot! :) Kul att det går bra för dessa båda herrar utomlands. :bow: Såg du dem tävla själv?

Jag blir lika glad varje gång jag ser hingstar som tävlas av bra piloter! Det är så himla viktigt för alla oss som har avkommor efter hingstarna.

Oerhört roligt att de nämnda hingstarna gör så bra ifrån sig både i avel och sport.Detta bekräftar vad vi alla önskar av hingstar som fått många ston under sin avelsperiod i Sverige.Känns särskilt roligt att Corlenskys skada läkt ut sedan han visades som 4åring.Diskussionen angående hans dåliga ridbarhet mm kändes i alla avseenden trist.(Skulle vara intressant att diskutera vilka hingstar som bör läggas på döttrar till Carland,Quite Easy och Corlensky)
 
Sv: Visst blir man glad!

Skulle vara intressant att diskutera vilka hingstar som bör läggas på döttrar till Carland,Quite Easy och Corlensky)
Det tycker jag också skulle vara intressant! " Slira" gör en tråd utav den tanken - en sk. spinoff.
 
Sv: Visst blir man glad!

Corlensky såg jag inte men en kompis hade sett honom och var grymt imponerad, han är ju hittills rätt okänd i Tyskland.

Carland däremot såg jag och han var superfin! "Tyvärr" så har ryttaren ett gäng riktigt bra hästar och var placerad i varenda start, så vi får se hur långt han tar Carland. Jag har en filmsnutt från barriärhoppningen men den är av rätt dålig kvalitét då jag filmade med digitalkameran. Ska se om jag kan lägga upp det senare!
 
Sv: Visst blir man glad!

Corlensky såg jag inte men en kompis hade sett honom och var grymt imponerad, han är ju hittills rätt okänd i Tyskland.
Okej!

Carland däremot såg jag och han var superfin! "Tyvärr" så har ryttaren ett gäng riktigt bra hästar och var placerad i varenda start, så vi får se hur långt han tar Carland.
Vet du om ryttaren har någon hemsida ännu!

Jag har en filmsnutt från barriärhoppningen men den är av rätt dålig kvalitét då jag filmade med digitalkameran. Ska se om jag kan lägga upp det senare!
:bow: Jag håller utkik!
 
Sv: Visst blir man glad!

Jag hänger gärna på! Har själv en avkomma e.QE-Irco Marco-Crown Pointxx, Sem med Balougraph.
 
Sv: Visst blir man glad!

med risk för att göra dig ledsen:cry: Så talar allt för att QE blir kvar i Frankrike -09 och Jaguar Mail och Alligator Fontaine blir kvar över nästa säsong-09...

Då blir jag jätteglad om det är så.

Då kan jag använda AF till Ruby och JM till fullblodstoet :D

Men jag har ändå hört att de skall åka nu till hösten
 
Sv: Visst blir man glad!

Blev det någon spinn off? Jag har iaf en åring u. QE-sto e. Camaro M som jag än så länge är väldigt nöjd med men då jag fortfarande har nära kontakt med ägaren till stoet vore det interessant att hänga med i en vidare diskussion i ämnet!
 
Sv: Visst blir man glad!

Blev det någon spinn off? Jag har iaf en åring u. QE-sto e. Camaro M som jag än så länge är väldigt nöjd med men då jag fortfarande har nära kontakt med ägaren till stoet vore det interessant att hänga med i en vidare diskussion i ämnet!
Det kommer nog en spinoff snart. Det kanske är ovädret som gjort att hon inte startat tråden?
 

Liknande trådar

L
Avel Har ett prestationsto som nyss är inköpt för att producera den ultimata hopphästen .:bump: Den tänkta avkomman ska om inte...
Svar
1
· Visningar
1 245
Senast: Laahra
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
40 607
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp