Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grädde och smör, heliga livsmedel verkar det som... Själv brukar jag reda lättmjölk i maten
Nåja så nytt är det inte, det har varit så i rätt många år... Man får helt enkelt se till att köpa den 40 % grädden när man vill ha grädde.I dag blir det allt vanligare med 36-procentig vispgrädde som är utspädd och tillsatt ett förtjockningsmedel. Riktig grädde ska bara innehålla just grädde.
Jag vägrar köpa 36% så kallad vispgrädde.
Kan bara hålla med!!! Det är många som inte vet om det, och förfäras när de upptäcker det...Köper jag vispgrädde eller smör förutsätter jag att det är just det. Blandas det tillsatser i det, ska det inte få lov att heta det längre.
Kan bara hålla med!!! Det är många som inte vet om det, och förfäras när de upptäcker det...
Falsk marknadsföring vill jag säga!
Grädde och smör, heliga livsmedel verkar det som... Själv brukar jag reda lättmjölk i maten
Jag blev jättebesviken när jag köpte ICAs crème fraîche och rivna ost nyligen - inte gjorda på svensk mjölk och grädde..
Tyvärr är det ju så mycket mycket.
Lindahlsprodukterna är ju tex gjorda i Tyskland. Astråkigt.
Jag blev jättebesviken när jag köpte ICAs crème fraîche och rivna ost nyligen - inte gjorda på svensk mjölk och grädde..
I dag blir det allt vanligare med 36-procentig vispgrädde som är utspädd och tillsatt ett förtjockningsmedel. Riktig grädde ska bara innehålla just grädde.
Jag vägrar köpa 36% så kallad vispgrädde.
Inte de ekologiska. Men tyvärr smakar de heller inte lika bra - ekologisk mjölk brukar ju smaka likadant, så jag lusläste förpackningarna, och det är det som skiljer. Min gissning, med tanke på den turkiska diasporan i Tyskland, att de helt enkelt har kräsnare konsumenter och därför bättre yoghurtmejeri att göra yoghurten i där.