Den blå var först ut med lite för stora stickor och för många maskor - den gick till stalltermosen. De gula stickades med bättre förstånd, stickor och därmed passform. Garn: Sandnes Smart från min LYS.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@startpompe - jag tog ditt ord från förra tråden.5.Kråkklöver! Jätte fina och enkla mönsterstickade vantar, utan långa flotteringar.
Vad roligt! Älskar färgvalet
Det går, men det gäller att ha tålamod och inte stressa.Exakt hur knivigt är det att sticka flerfärg i slätstickning fram och tillbaka?
Alltså att en sticka aviga maskor på avigan, med två trådar i handen.
Knivigt!
Jag undviker det in i det längsta.
Jag tänker alltid att det ska vara roligt att sticka. Och jag tycker ofta det är riktigt roligt med flerfärgsstickning, men då runt. Det är inte roligt att bråka med avigsidan.
Jag tycker det går bra.
Jag ocksa ... men med 3-4 tradar kan det kannas besvarligt om man "tar med sig" tradarna for langt stycke.
Så många trådar orkar jag sällan sticka med .
Det går, men det gäller att ha tålamod och inte stressa.
Jag har stickat en babyfilt på det sättet.
Tack! Jag gillar verkligen att virka så det gäller att hitta på olika saker att göra. Min filtkvot är nog mer än fylld...Sååå himla snygga @marti130 !!!
Tack! Förutom att parasollerna är coola och snygga så väcker de uppmärksamhet ute på byn .@marti130 så himla coola parasoll! Och så snygga
Nu är min variant på Virtue klar! Det blev en jäkla massa trådar att fästa då jag har virkat alla varv efter mittenbiten från rätan. Det blir snyggare så...Jag har varit dålig på att uppdatera med mina färdiga alster men här kommer några.
Filt Virtue efter mönster av husguden.
Visa bifogad fil 120131
Den var fantastiskt rolig att virka så nu håller jag på med en till. Denna gång i restgarner i något annorlunda format. Den ska passa på en avlång kökssoffa.
Har befunnit mig lite i limbo sedan ovanstående alster blev klart, under tiden har jag virkat pads med tillhörande tvättpåsar. På bilden syns ett urval.Nu är min variant på Virtue klar! Det blev en jäkla massa trådar att fästa då jag har virkat alla varv efter mittenbiten från rätan. Det blir snyggare så...
Visa bifogad fil 121863