Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Titta titta titta! Oket är typ klart
16885703786233128383834659452295.webp

Men visst ar det! Jag hade samma problem som @stu och sokte efter elastisk bind off ... och hittade den har. Det ar snygg och inte alls sa kranglig som elastiska bind offs burkar vara och dessutom mer elastisk an det mesta andra jag hittat.
Den elastiska varianten jag länkade till tidigare är inte heller krånglig. Och elastisk. Men kanske inte riktigt lika snygg.

Den elastiska varianten jag länkade till tidigare är inte heller krånglig. Och elastisk. Men kanske inte riktigt lika snygg.

Det ar hur min mamma larde mig bind off ... for 100 ar sedan eller sa. :p Jag har en tendens att fa det for hart sa den ar inte sarskilt elastisk alls, det var vad jag hade gjort nar jag hittade "Islandic bind off" ... och Islandic ar definitivt bade snyggare och mer elastisk ... till och med for mig!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
566
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 011
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
1 147
Senast: gullviva
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
970

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka