Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Repa upp avmaskningsvarvet och maska av med en annan teknik? Jag tycker att elastisk avmaskning brukar fungera bäst.Hjälp! Min cast off blev alldeles för hård och stum. Går inte ta på sig tröjan.
Hur räddar jag den?
Men hur repar man upp på ett bra sätt? Utan att tappa varenda maskaRepa upp avmaskningsvarvet och maska av med en annan teknik? Jag tycker att elastisk avmaskning brukar fungera bäst.
https://stolenstitches.com/blogs/tutorials/elastic-bind-off
Fångar upp dom en i taget.Men hur repar man upp på ett bra sätt? Utan att tappa varenda maska
Jo jo, men hur? Om jag börjar repa kommer jag garanterat tappa hälften...Fångar upp dom en i taget.
Du repar en maska i taget, och fångar upp den direkt.Jo jo, men hur? Om jag börjar repa kommer jag garanterat tappa hälften...
Fast de sitter ju ihop tre och tre?Du repar en maska i taget, och fångar upp den direkt.
I såfall har du svaret på varför det blev för tight där.Fast de sitter ju ihop tre och tre?
Jag följde beskrivningen. I vilket fall blev det inte bra. Jag får försöka pilla upp det på något sättI såfall har du svaret på varför det blev för tight där.
Repa upp avmaskningsvarvet och maska av med en annan teknik? Jag tycker att elastisk avmaskning brukar fungera bäst.
https://stolenstitches.com/blogs/tutorials/elastic-bind-off
Det där var en riktigt intressant variant, ska definitivt testas nästa gång jag stickar någonting.Den bind off jag anvander till nastan alla project numera ar Icelandic bind off ...
Har i landet sa haller man ju inte stickor pa samma satt som vi gor i Sverige, men det ar i alla fall latt att se hur hon gor, bara det att man haller garnet lite annorlunda.
Det där var en riktigt intressant variant, ska definitivt testas nästa gång jag stickar någonting.
Den elastiska varianten jag länkade till tidigare är inte heller krånglig. Och elastisk. Men kanske inte riktigt lika snygg.Men visst ar det! Jag hade samma problem som @stu och sokte efter elastisk bind off ... och hittade den har. Det ar snygg och inte alls sa kranglig som elastiska bind offs burkar vara och dessutom mer elastisk an det mesta andra jag hittat.
Okej, då är det nån avmaskning jag inte har koll på, men testa att använda en mindre sticka när du fångar upp maskorna, om du inte gjort det redanFast de sitter ju ihop tre och tre?
Den elastiska varianten jag länkade till tidigare är inte heller krånglig. Och elastisk. Men kanske inte riktigt lika snygg.
Tack för tipset!Okej, då är det nån avmaskning jag inte har koll på, men testa att använda en mindre sticka när du fångar upp maskorna, om du inte gjort det redan