Min kofta blev klar förra veckan! Nu ska jag ha stickpaus. Eller
Oj så fin! Vad är det för garn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min kofta blev klar förra veckan! Nu ska jag ha stickpaus. Eller
Tack! Det är Alafosslopi, tjockt isländskt ullgarn.Oj så fin! Vad är det för garn?
Tack! Det är Alafosslopi, tjockt isländskt ullgarn.
Alafosslopi är dubbelt så tjockt.Fint! Har stickat en del i Lettlopi, Alafosslopi är tjockare va?
Vi har fått smått i släkten, jag har blivit gammelmoster och lillan "Ophelia"????? är en månad tidig. Jag virkade de här i mitt vanliga garn och om den lilla skulle få dem, skulle det se ut som graningekängor storlek 46... så jag ska försöka få fram ett lite tunnare garn. Men de kan nog passa storlek 9 månader - ett år... Så julklapp kanske? (betalmönster från amerikansk premiumsida)
Visa bifogad fil 115515
Superfin!Färdig!
Visa bifogad fil 115718
Jag har iofs lite trådar kvar att fästa samt att blocka den.
Detta är den fjärde Sacred Space jag virkat, tre är till mina barn och så en till mig.
jag räknar med att tröjan blir 100cm i bröstvidd.Är relativt ny på stickning och är sugen på att sticka tröjor. Hur ska jag tänka när jag väljer storlek? Om det exempelvis står att storlek M innebär bröstvidd på 100, är det själva tröjan som blir 100cm i storlek M, eller ska jag välja att sticka i storlek M om min egna bröstvidd är 100?
Jag räknar också att det är tröjans mått. I vissa beskrivningar står det om rörelsevidd eller positive/negative ease för att man lättare ska veta vilken storlek man ska väljaÄr relativt ny på stickning och är sugen på att sticka tröjor. Hur ska jag tänka när jag väljer storlek? Om det exempelvis står att storlek M innebär bröstvidd på 100, är det själva tröjan som blir 100cm i storlek M, eller ska jag välja att sticka i storlek M om min egna bröstvidd är 100?