Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Lurcerhundarna verkar väldigt trevliga :) och grattis till ditt nästa rasval :love: Du kommer inte att ångra dig.

Jag älskar vinthundar och islandshästar hur det nu kan gå ihop :rofl:
Fullblod och vinthundar är ju mer lika. ;)

Ja de jag har träffat har alla varit superhärliga små individer =D

Nej det tror jag inte =) Jag längtar men det får vänta lite till innan vi blir med en till hund även om sambo oxå är väldigt sugen på en greyis :D

Islänningar har jag ingen större erfarenhet av, har alltid känt mig för lång för att lära känna dom ;) Men jag älskar dem som är svart m ljus man o svans, minns inte vad färgen kallas =) De är så vackra!

Min fullblodsmärr och min vovva e väldigt lika till sättet om min pålle kunde skulle hon sitta med oss i soffan hemma o äta chips, hon är en cool dam ;):banana:

Senast ändrad:

prettypretty.jpg

Bild på min vovva =)

Underbart vacker hund du har :love:

Här kommer bilder på min prinsessa! Such Sv-08 Sobers Jambalaya:love: Som ska paras nästa år :angel:;)

DSC_4292.jpg

Foto: Ninni Österholm

Sobers_Jambalaya1-1.jpg

Jag kommer, tror jag. Fast det blir utan hund då. Min lillskrutt är ju inte tillräckligt gammal än ;)

(Nya bilder på henne kommer förövrigt imorgon - och hon är SÖT)

Jag väntar bara nu på att min lilla saluki valp ska födas kommer vecka 23:D:D En hane min första egna vinhund:D ska bli så roligt!

Ja det blir från dabkas:d lååång dit typ 75mil från mig:P Men jag vart bara så kär i tiken som ksa ha så då är det värt att åka långt:d

Hon ser så fin ut din lilla tjej :love:
Dom får akta sig i ringarna när hon blir tillräckligt gammal ;)
Nästa vår ska jag para Maya :laugh:
Imorgon åker Maya och jag till Hilleröd i Danmark.
Håll tummarna för oss! ;)

heheh ja visst är det:d vinhundar är så underbara djur:D Uppfödaren jag köpt ena min hund har upp födning av olika vinhundar och så mysiga hundar:D

Hon ser så fin ut din lilla tjej :love:
Dom får akta sig i ringarna när hon blir tillräckligt gammal ;)
Nästa vår ska jag para Maya
Imorgon åker Maya och jag till Hilleröd i Danmark.
Håll tummarna för oss! ;)

Idag är de första uppställningsbilderna på valparna tagna - och ja, andra hundar får akta sig i ringarna :p Hon är helt fantastisk min lilla tjej. Hon är vacker, har underbar personlighet och jag blir helt överväldigad av lycka när jag inser att hon snart är min, min på riktigt :o:love::love:

Heja er! Absolut!
Är det bestämt vilken hane du ska para med, eller är det fortfarande på planeringsstadiet? Håll mig uppdaterad! ;)

Kommer nog bli Calle som pappa :love: Den stora hanen som din kompis blev så förtjust i på Skogås utställningen ;)

Hon är underbar din lilla tjej

Sorri, men jag är valpsjukare än någonsin :p

Såhär ser hon ut nu, 4 veckor gammal!
(Ni som kan något om salukiexteriör får gärna kommentera hennes utseende!)
dsc_0674_copy_1209996599.jpg

Förövrigt har jag bytt avatar (igen) men det har ni nog märkt :p
Jag byter igen nästa söndag :angel:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
972
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 031
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 815
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka