Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

:D

Den yngsta kullen är helt klart bättre. Även om de äldre valparna är i en skranglig ålder nu så känns de mer "tråkiga" på något vis.
Den enda jag gillar huvudet på är den svarta, även om uttrycket hos alla är trevligt när de rusar runt i huset.
Ingen av dem gillade att stå på bordet så de drog ihop sig lite väl mycket, ska försöka fota dem ute nu i helgen. De är lite väl fega allihop :p Pojkarna är modigast inomhus, flickorna utomhus.
Förutom att de är fega så är de dessutom dåliga på att äta :p Som synes så är alla valparna lite väl smala...

Den röda hanen ska till en utställningsintresserad ägare i England, så tja, förhoppningsvis fortsätter han vara den finaste :p

Nej, jag ska nog vara lite snäll mot de här små liven, kommer ändå spendera torsdagen - söndagen hos dem och vill inte bli uppäten :p
Eller nej! Flickorna åker imorgon! Jag som inte sagt hejdå ordentligt :eek:
Det kommer nog bli skönt med två vildingar borta ur huset :angel:

De valparna är ju jättefina!
I den där åldern är de som vingliga fölungar, de behöver bara växa ikapp sig själva!

*kl*

Vilken mysig och LÅNG tråd!:love:

Jag har inte vinthund själv, men jag smiter in på ett hörn:angel:. En nära vän och träningskompis till mig har 2 whippetar och de är fantastiska hundar. Har slinkit med dom på diverse utställningar och whippetringarna är alltid trevligast; tystast, mest välklätt och fullt av snarkande whippror!:)

Har borderterriers nu och det är MIN ras, men någon gång ska jag ha en whippet också. Kan nog bli fantastiska lydnads och agilityhundar. Och inte minst vore det skönt med en liten "skit" som inte behöver jaga och joba 24/7:D

Gilly

Min valpis har nog blivit ivägskickad till yttre rymden och ersatt av en galen alien... :o
Seriöst, hon är sjövild! Oavsett vad vi gjort i helgen (kelat, varit på gräsmattan, fotat uppställningsbilder osv) så har hon varit vild!

En f.d. kenneltjej var på besök i helgen. Med sig hade hon sina småsyskon (8 och 13 år). Vid matbordet en eftermiddag berättade lilltjejen med stora ögon att hon hade ett hål i sin tröja, att en av valparna hade bitit hål på den. Hon som har hand om kenneln frågade vänligt vilken valp det var som haft sönder den.
"Det var DIN valp!" säger hon och tittar med ett stort smajl på MIG! :angel:

Hon har förövrigt lyckats öppna en dörr och ta sig in till de större valparna. De stod och åt, men när Wahidah kom in ville de leka med henne istället. Wahidah verkade bli förvånad av alla långa ben och gick rakt fram till matskålen. Hon stod där och åt storvalparnas mat och de bara stirrade förundrat på henne. Sedan fick hon sällskap av två syskon.
De stod där och åt, jättenöjda med sin "fångst" och hon som har kenneln hade fullt sjå att försöka få bort dem. Hon hade en arm för lite så mannen i huset fick komma och hjälpa till :p

Vad fasen ska det bli av min dåre? :confused: :love:

F.d. kennelflickan som var där fotade mysbilder på mig och Wahidah igår!

Såhär älskar hon att ligga :love::love:
DSC_2754copy.jpg

Jag är världens lyckligaste Ninni.

Meen hallå? har vinthundsfolket försvunnit?

Passar på att putta upp tråden och samtidigt meddela att stamtavlorna till valpisarna kom till kenneln idag :banana:

Åh vad underbar hon är din lilla tjej :love: Man blir ju valpsugen som bara den. :laugh: Jasså det är en liten busa..... Då vet du vad du har att vänta dig ;) Ställ undan allt du är rädd om innan du tar hem henne.

Hon är verkligen underbar din lilla tjej :)

Jag ringde och kollade om Scandic North i Sundsvall möjligtvis hade ett enkelrum ledigt nu på lördag, det är ju gångavstånd till utställningen därifrån. Jag hade tur sa dom, de hade ett par avbokade rum. "Det är fullt i hela stan för Rod Stewart spelar i helgen, ett enkelrum kostar därför 1550:- per natt" :crazy: Jag jobbar på resebyrå och får agentpris, 300-450 kr för ett dubbelrum ungefär i lite mindre städer.... Men inte denna helg, dumma Roddan! Jag får sova hemma hos en kompis som bor på vishan, och låna hennes bil så jag tar mig in på morgonen.

Var det nån fler som skulle ställa där?
Har inte fixat min returresa än (liftar upp med min pappa som ändå kör sthlm-ume på lördan). Kanske nån som har plats för en flicka+whippet som ska ned mot Stockholm? Är det ont om plats kan han sitta i mitt knä, bara vi tar oss hem.

Har du pratat med Sidsjö hotell gällande rum? Var där på möte förra veckan och har i bakhuvudet att dom kan ha rum kvar.
Förvisso inte gångavstånd till utställningen, men inte vischan heller och det går bra med bussar.

Herregud, jag sitter och räknar hur många vinthundar jag lärt känna... Det är 3 som är födda -89!
Jag vet inte alls hur många det blir i slutet... jag känner mig galen :D

Jag ringde och kollade om Scandic North i Sundsvall möjligtvis hade ett enkelrum ledigt nu på lördag, det är ju gångavstånd till utställningen därifrån. Jag hade tur sa dom, de hade ett par avbokade rum. "Det är fullt i hela stan för Rod Stewart spelar i helgen, ett enkelrum kostar därför 1550:- per natt" :crazy: Jag jobbar på resebyrå och får agentpris, 300-450 kr för ett dubbelrum ungefär i lite mindre städer.... Men inte denna helg, dumma Roddan! Jag får sova hemma hos en kompis som bor på vishan, och låna hennes bil så jag tar mig in på morgonen.

Var det nån fler som skulle ställa där?
Har inte fixat min returresa än (liftar upp med min pappa som ändå kör sthlm-ume på lördan). Kanske nån som har plats för en flicka+whippet som ska ned mot Stockholm? Är det ont om plats kan han sitta i mitt knä, bara vi tar oss hem.

Ska inte ställa i Sundsvall. Men jag håller alla tummarna jag har för dig och din Whippet :)

Nu har jag sett filmen! :D

Fan vad söt han är! När han ställde sig själv andra gången, där efter ni sprungit, då ställde han sig ju urtjusigt!

Vilken jäkla mängd småhundar det var i BIS-ringen! Måste varit jobbigt att röra sig i ett bra tempo där?

Du, varför håller man upp svansen på afghaner när man ställer dem?
När ställer du nästa gång?

Tack! :laugh: Jag tycker han är så söt för medan alla andra hoppar och busar och har sig så travar han runt och tittar på alla och liksom undrar vad dom håller på med. Och när han står still så försöker han ju in i det längsta att faktiskt stå still, trots att han vrider huvudet och undrar vad det är dom skäller för överallt och så. :love:

Ja, det gick inte alls att trava ut för oss. :crazy: Tror det var 21 eller 23 valpar totalt så det blev lite kaos då och då. Men tillslut kom dom på att dom kan stanna upp innan långsidan där domaren stod och tittade, så några i taget kunde springa. På så sätt slapp alla få tvärstopp, och då gick det lite bättre för oss. :p

Exakt varför vet jag faktiskt inte, jag ska faktiskt ta och fråga min uppfödare. Men jag skulle tro att det dels är för att visa upp "kringlan", som ju kan vara mer eller mindre korrekt. Varför man håller upp den så högt vet jag inte riktigt. När Seija Walström dömde oss förra gången visade hon mig att jag skulle hålla upp svansen jättemycket. Hmm.

Nu blir det nästan en månads paus så nästa blir Tånga Hed. Jag ställer både lördagen och söndagen. :D Och därefter blir det Borås den 29e juni. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
975
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 822
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Klippmaskin