Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Jisses! :rofl:

Alltså... bilden där det blåser... Fasen vad underbar! och när han åker "motorcykel" och allt annat knasigt han verkar ha för sig. :love::rofl:

Jag har mängder av galna bilder på honom. Han är rätt tacksam att fota "actionbilder" på eftersom han alltid är i farten. Och tenderar att se halvgalen ut. :D Han är ju en sån där modääärn hund med med egen blogg, så man måste ju visa lite bilder.

Snart har du ju en egen liten knasboll, vänta du bara. Jag förväntar mig många actionbilder då. :banana:

Här kommer bilder på min lilla tjej :love:där hon trivs allra bäst hemma :laugh: Spanande på kaninerna i buren eller busande i trädgården
Maj08120.jpg

Maj08083.jpg

Maj08082.jpg

Maj08106.jpg

Maj08089.jpg

Maj08098-1.jpg

Tackar :love:

Å vackraste färgen :love: Jag gillar att din har lite mer vitt, Chloe hade gärna fått ha lite mer vitt även om hon såklart i mina ögon är helt perfekt som hon är =)! Jättetjusig vovvsing du har! Som en jättestor och lite grövre Chloe!

Jag är såå svag för brindlade vovvar!! Skanas bara en creme el blåbrindle för mig nu =)!

Oh, jag älskar henne på den första bilden :love:

Första bilden på er två tillsammans är också lovely. Ni är så fina tillsammans! :laugh:

Tackar :love:

Å vackraste färgen :love: Jag gillar att din har lite mer vitt, Chloe hade gärna fått ha lite mer vitt även om hon såklart i mina ögon är helt perfekt som hon är =)! Jättetjusig vovvsing du har! Som en jättestor och lite grövre Chloe!

Jag är såå svag för brindlade vovvar!! Skanas bara en creme el blåbrindle för mig nu =)!

Ja visst är brindlade vovvar vackra:love:

Hon är så vacker!

Jag kan inte låta bli att sätta in en bild som togs i söndags på min 14-åring. :love:

DSCF3072.jpg

Ber om ursäkt för jättebild.

Till alla: Jag öppnar den här tråden lite då och då för att beundra era hundar på "avstånd" :), ni har alla så fina hundar. Red_Chili - Du tar så fina kort, på ett väldigt gulligt motiv :) det är alltid lika kul när du har lagt in nya bilder och Galatheas hund är det tuffaste jag har sett på länge :) Så in med nya bilder!!

Härligt att du tittar lite då och då :D Skriv gärna också, även om du inte har vintis själv!

Tack för berömmet :laugh:

Justeja, jag lovade ju en bild på min galenpanna i förrgår, här kommer den :p

DSC_3374copy.jpg

Kolla på hennes söta valpmage som är helt naken :love: och på grässtrået som flyger ovanför hennes huvud.

Senast ändrad:

Vad fin hon är din tjej! Min barndomskompis hade greyhounds, bland annat en kolsvart. Såå fina! :love:

Red_Chili: Haha! Mer såna bilder! Såå sööt! :love:

Min kille har tyvärr skadat sin svans. Lite ledsamt för veterinären sade att det inte är något man gör något åt. Det konstiga är att han inte har skrikigt eller "sagt till" på något sätt. Han har inte ont, man får dra och peta hur mycket man vill på svansen. Ändå är det någon form av brott där. Hans fina "kringla" var helt rund häromdagen, nu är den oval och går att vika onormalt mycket. :cry: Jag har ingen aning om vad han gjort eller när. :confused: Jag vet helt säkert att han aldrig haft ont där och senast för en vecka sedan var vi ju på utställning och domaren gick igenom även svansen noga. Så det är något som hänt nu.

Men men. Vi får väl se hur det utvecklar sig. Han har som tur är inte ont och det är huvudsaken. Lite trist bara för han är så fin i övrigt och jag hade gärna ställt ut honom.

Veterinären sade att man kan få ett intyg som säger att det är en skada och därmed inget ärftligt och medfött som man kan ha på utställningar. Hon visste att man brukade göra så med katter, men med hundar kände hon inte till hur det fungerade. Någon som vet? Kan man göra så? Känns som det blir svårt att hävda sig och få en domare att bortse ifrån en sådan sak i sin bedömning? Å andra sidan finns det ju afghaner som nästan inte har någon kringla alls som ändå ses som korrekta, och han har fortfarande fin svans trots att det är ett brott.

Så himla typiskt. Men inte så konstigt så som ha lever rövare när han busar runt ute. Tur för honom att han är finast i mina ögon ändå. :love:

Passar på att visa lite bilder från vår dag igår med. Om man bortser från veterinärbesöket så var det en bra dag för min lilla kille, för till hans stora förtjusning fick han träffa en saluki och en annan afghan. :banana::D

Det är sååå tråååkigt hos veterinären.
IMG_2410.jpg

Sedan blev det bus! Exakt vad gör min hund med benen? :eek:
IMG_2382.jpg

Smilla rullar sig och Cora tittar på.
IMG_2392.jpg

Cora tar ett bad bland grodyngel och annat.
IMG_2402.jpg

Får vi godis nuu?
IMG_2389.jpg

Ouch!

Men du, när jag lånade hem en salukitik (wahidahs mamma) så lyckades hon klämma svansen i en dörr. 10 cm opererades bort.
Veterinären sa att det inte var några problem att få intyg på att den varit bra längd före operation - och jag har hört flera som sagt samma sak. :idea:
Att kenneln sedan inte fixade sådant papper, det är en annan historia.

Svans (och tjock vovve), ca en månad efter operation: :p
svanskapning.jpg

Såhär såg den ut nu i helgen, ca 1 år senare:
DSC_2914copy.jpg

(förövrigt SKA jag ha två cremefärgade salukis någon dag. Det är så satans snyggt :D)

Senast ändrad:

Varför kan inte afghanpäls sluta växa när de är ca 1 år :p en så "korthårig" afghan vill jag ha!
Du, den där salukin, vad heter den? Den känns jäkligt bekant.

Red_Chili: Jag håller alla tummar och tassar jag kan hitta på att det går att göra så och att man får ställa ut ändå. Veterinären trodde ju det, och jag har ju besiktningspapper på att han var hel och ren från början liks.

Jag frågade faktiskt vad hon hette, men jag minns inte. :confused: Jag och kennelnamn är inge vidare. Men hon kallades Cora, och jag tror ägaren hette Kajsa. Dom bor här på Hisingen. Ska träffa dom igen om nån vecka så jag får typ anteckna namnet då eller nåt. :D

kl

Fotat idag, vi var i Farsta & Högdalstippen/toppen eller vad det heter med dogsen. Jag har på mig en Fruängen-tröja, måste ju representera mitt hood när jag är annorstädes. :D

allatre.jpg
allatre2.jpg

timothynarbild.jpg

hogdalstoppen_nedbacke.jpg

hogdalstoppen.jpg

Senast ändrad:

Vad fin hon är din tjej! Min barndomskompis hade greyhounds, bland annat en kolsvart. Såå fina! :love:

Red_Chili: Haha! Mer såna bilder! Såå sööt! :love:

Min kille har tyvärr skadat sin svans. Lite ledsamt för veterinären sade att det inte är något man gör något åt. Det konstiga är att han inte har skrikigt eller "sagt till" på något sätt. Han har inte ont, man får dra och peta hur mycket man vill på svansen. Ändå är det någon form av brott där. Hans fina "kringla" var helt rund häromdagen, nu är den oval och går att vika onormalt mycket. :cry: Jag har ingen aning om vad han gjort eller när. :confused: Jag vet helt säkert att han aldrig haft ont där och senast för en vecka sedan var vi ju på utställning och domaren gick igenom även svansen noga. Så det är något som hänt nu.

Men men. Vi får väl se hur det utvecklar sig. Han har som tur är inte ont och det är huvudsaken. Lite trist bara för han är så fin i övrigt och jag hade gärna ställt ut honom.

Veterinären sade att man kan få ett intyg som säger att det är en skada och därmed inget ärftligt och medfött som man kan ha på utställningar. Hon visste att man brukade göra så med katter, men med hundar kände hon inte till hur det fungerade. Någon som vet? Kan man göra så? Känns som det blir svårt att hävda sig och få en domare att bortse ifrån en sådan sak i sin bedömning? Å andra sidan finns det ju afghaner som nästan inte har någon kringla alls som ändå ses som korrekta, och han har fortfarande fin svans trots att det är ett brott.

Så himla typiskt. Men inte så konstigt så som ha lever rövare när han busar runt ute. Tur för honom att han är finast i mina ögon ändå. :love:

Håller tummarna för din hunds svans. Måste fungera med intyg.
Det brukar inte vara några problem. :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
975
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 822
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka