Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

En bild från måndagens lure coursing utanför Piteå:
DSC_4145copycopy.jpg

Av alla bilder jag tog så är nog det här en av favoriterna.. Hittills. (Jag börjar redan tröttna på den...)

GAAAH! Jag sitter som på nålar!
Imorgon är det dags. Jag blir tokig. Imorgon vid 16-tiden kommer jag till kenneln. Då ska valpisarna badas och bli rena, vackra valpisar. Under kvällen - eller tidigt på morgonen därefter, så kommer vi åka ner till Stockholm.:bump:

Jag spricker snart. Hon blir bara vackrare och vackrare för varje dag som går. Hennes uttryck är det sötaste jag sett och hon har världens mest fantastiska ögon. Hon är den finaste jag någonsin sett.

Hon har blivit en expert på att dra upp alla leksaker i fotöljen för att sedan morra på alla syskon som kommer nära. Sedan skuttar hon ner och har brottningsmatch. Jag har aldrig hört någon morra så gulligt som hon gör. :love:

Hur ska jag överleva tills imorgon då jag får träffa henne igen och hur ska jag sedan överleva utan att spricka av lycka? :confused::D

Hej ny här på detta forum. Har en Silken Windhound kille på 1 år Diezel och en Borzoi tik på 4,5 Doris, Doris är en omplacering och jag har bara haft henne i två månader, men allt börjar flyta på riktigt bra nu. Diezel tränar jag LC med, och Doris har jag ska ställa ut. tyvärr har hon inte riktigt konditionen att springa LC med ännu, men det jobbar vi på.

Välkommen hit!

Och till dig och alla andra!! Vilka underbart vackra bilder :love:

Springa ifrån Carmen. Observera tuggbenet han har i munnen! Haha!
http://i65.photobucket.com/albums/h214/migrant242/20089_1212439857.jpg

:rofl: VAd är det här?? En struts? :rofl:
Jag älskar din valp!

Haha! Man vet inte så noga, ibland lyckas han faktiskt se ut som den afghanvalp dom sålde till mig men det är ganska sällan. :rofl:

Red_Chili: Hihi! Jaa, han är störd! Och jag förstår att du väntar och längtar! När är det du får hem henne till dig helt? Nu? Jag hoppas du får lika underbart roligt, mysigt och galet med din lilla skrutta som jag har med min. :love: jag vill knappt åka hemifrån om jag inte får ha med mig Cerberus, trots att jag haft honom i snart fyra månader. Jag är beroende. :love:

Ursäkta delvis KL men jag måste fråga er som vet..
Jag har ju redan världens bästa hund, givetvis, men någongång vill jag ha en till. Jag har alltid varit säker på att det blir en Dvärgschnauzer till men nu blir jag mer och mer sugen på en vinthund. Min fråga till er är om det finns någon ras som passar det jag vill ha?
Jag vill ha en hund som är glad och possitiv, gillar att arbeta men får inte panik om man skulle ta det lugnt ibland. Jag vill ha en hund som är ganska sammarbetsvillig och rolig att träna med (lydnad, agillity tex) Ett stor plus är om man ganska lätt kan träna den till att gå lös utan att det sticker. Finns det någon vinthund som passar mina önskemål?

hej Muninn, nu ser jag ju att det var dig jag skrev till på pixbox eftersom vi båda två är borzoiägare:D Så himla fin din tik!!

Föressten allihopa, Min idefix snarkar något oerhört!!! Nästan så att han kan väcka dem döda:o

Glad och positiv är nog alla vinthundar, lite föör glada ibland. (tänker på sitt grå fluff som busar konstant :angel: ) Hur som helst, Whippet är väl den ras som slår mig. Den är väl ganska vanlig att folk pysslar med agility och sådant med, och många har dom lösa när man t.ex. är ute och rider och så. Jag hävdar ju att det så klart går med alla med envis träning, men om man inte vill bli gråhårig på köpet så finns det nog raser som är mindre svåra än exempelvis afghanen då som är "min" ras. :cool: Sedan handlar det nog mycket om individ. Vår nya afghankompis kan en massa skojiga trick, hon är lättmoiverad med t.ex. en gottis och skulle helt säkert stormälska agility. Min däremot är inte lika motiverad och blänger mest på mig och undrar varför jag tramsar. :p

Om du inte redan varit inne där så kika in på vinthund.net. Där finns forum för de olika raserna och gott om t.ex. whippfolk. :p

Och förresten, medan jag kommer ihåg. Var det inte du som var intresserad av ringträning här i Gbg? Såg i nya hundsport att skk väst ska ha ringträning i Kungälv, 2x2,5 timme för 250 kr. Jag funderar på att gå men är inte säker på att jag kan sista datumet. Dom skulle dessutom ha handlerkurs i november här i Backa. :bump::banana:

På torsdag skriver jag på papper och åker ned till Stockholm :eek::banana::banana:
Jag är så vimsig nu att jag snart dör.

Förresten, kennelns hemsida uppdaterades nu igår. I galleriet dök det upp två nya bilder, mysbilder på mig och Wahidah.
"Wahidah och matte" står det under bilderna... Det känns sjukt. Jag vet inte om jag ens förstår att hon faktiskt är min..

Ok, tack båda för svaren (i hemlighet hade jag nog hoppats att svaret skulle bli Saluki ;) ) men jag ska genast kolla upp Whippet och drömma lite.
Tack för tipset om träningen. Ska kolla detta också!

Saluki fungerar till allt - om man väljer från rätt linjer och är beredd på att ha en hund som då och då är väldigt svårmotiverad.

Jag har tränat lydnad med 3 salukis och agility med 2 av dem. Har fungerat finfint. Den ena började jag träna först när den var 6½ år gammal. Trots att hon var av den diviga typen så gick det fint, men jises vad man fick kämpa.:D

Vill du ha saluki, köp en, men var noga med vad du köper för någon. Det finns tyvärr många nu som föder upp salukis med helgalen exteriör och utan den karakteristiska vinthundsdivigheten. Dumt nog blir dessa salukis välmeriterade på utställningar - så icke salukivant folk luras lätt att tro att dessa hundar är den "perfekta salukin" trots att så inte är fallet... :grin:

Här är bilder på mig och ena lydnads-/agilitysalukin: (som förövrigt är mamma till min älskade valp)
http://mechanical.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1191967201&id=105452697

Här är jag och den andra dåren: (Hon med dvärgpinchern är Aningsfull här på buke)
http://mechanical.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1196722801&id=130122110

Tack. Fina bilder!
Det kommer dröja ett tag innan jag köper en till men när jag gör det så tänker jag kolla upp raserna och kennlarna noga.
TAck för tipsen!

Varsågod ;)
Skriv någon liten tråd här i forumet när det är dags så kommer säkert en drös personer och ger lite tips :idea:

Det kanske vi skulle kunna, problemet är väl bara att det kanske blir lite kort varsel.... Bara jag hinner gå den innan SVVK i Västerås! Inom vinthundsvärlden vet jag att Marc Linnér och Niclas Eriksson har kurser, alltid kul med en lärare som visar mycket vinthund + att det brukar märkas på deltagarnas hundraser också. :)

När är västeråsutställningen då?
Vad brukar det vara för åldersgräns på hundarna när det är sådana kurser? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
975
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 822
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka