Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

knapplån

jag såg det sötaste jag någonsin sett idag. en blå whippetvalp med stålgrå ögon! helt underbar var den. är det en vanlig/godkänd färg hos whippet? försökte övertala mamma att skaffa en sån, men nej, hon vill ha en berner sennen när hon ska ha hund *suck*. hur ska jag nu göra för att få en sådan godbit i min närhet?

knapplån

Nu har jag landat efter tentaelände och stockholmstripp och grejer. Vad ska jag skriva till Marc? Fråga om priser och när/om han skulle ha tid framöver. Men har vi ens någonstans där vi kan hålla till? Utomhus känns så riskabelt, tänk om det blir ösregn? :crazy: Ingen som har nåt ridhus eller nåt att ta till i värsta fall? Jag har inga bra kontakter när det gäller sånt. Vart brukar folk hålla till egentligen?

Förresten, här är pappa Gens!
Han agerar sängkamrat åt mig när jag är på kenneln :love: Bilden fotade jag i onsdags.

DSC_4623copy.jpg

knapplån

jag såg det sötaste jag någonsin sett idag. en blå whippetvalp med stålgrå ögon! helt underbar var den. är det en vanlig/godkänd färg hos whippet? försökte övertala mamma att skaffa en sån, men nej, hon vill ha en berner sennen när hon ska ha hund *suck*. hur ska jag nu göra för att få en sådan godbit i min närhet?

Gör som jag!! Skaffa en när du flyttar hemifrån. Min mamma ville aldrig ha Greyhound! Tyckte dom var för stora! Men jag hade bara bott hemifrån en vecka då jag fick hem min första greyhoundvalp ;)

Eller så smugglar du in en i smyg hemma! ;) Hon kommer inte kunna motstå den :banana:

jag har bott själv i många år;). men jag har redan två hundar och jag har lite högre tävlingsambitioner än vad en normal whippet klarar. tänkte mest att om mamma skaffar en så får jag vara hundvakt och ha en sån i min närhet. inte helt seriöst alltså. men en dag... då ska jag nog ha en vinthund. och då gärna en sån snygg.

En whippet klarar hur höga tävlingar som helst - men det går nog snabbare att komma dit med andra raser jo ;)

jag har bott själv i många år;). men jag har redan två hundar och jag har lite högre tävlingsambitioner än vad en normal whippet klarar. tänkte mest att om mamma skaffar en så får jag vara hundvakt och ha en sån i min närhet. inte helt seriöst alltså. men en dag... då ska jag nog ha en vinthund. och då gärna en sån snygg.

Okej jag trodde att du bodde hemma ;) kolla ju inte din ålder ;)
Men kan du inte ha en whippet ändå då. Dom tar ju inte mycket plats;)
Whippetar kan gå långt inom vissa grenar. Finns dom som är utbildade servicehundar. Dom är inte dumma dom små liven :)

knapplån

Det är inte svårt. Du får lura henne till att vara hundvakt till någon whippet över en helg. Det finns inte någon som inte smälter! :)

På tal om whippetvalpar: Jag och min hund (italiensk vinthund) träffade på en 14 veckors tigrerad whippetvalp på tåget i veckan och både jag och (framförallt) min hund blev helt betagna. När det gäller andra hundar än vinthundar så är hon oftast helt likgiltig och sätter näsan i vädret och leker snobb, och valpar brukar hon mest tycka är jobbiga, men en whippetvalp det går ju bara inte att motstå! :love:

Nog tror jag det blir utomhus som gäller, då är vi ju dessutom i rätt miljö för resten av säsongen så att säga. Nu finns det ju bara några helger kvar, midsommar inkluderat... Fast vardag bör väl också funka om det hinns med på kvällen. Bara kolla snabbt med honom vad han säger, om det öht finns någon möjligthet till något.

knapplån

Inte så vanlig pga att den nedärvs recesivt. Alltså (om jag inte är helt ute o cyklar) måste någon av föräldrarna vara svart eller blå.

Nu är min lilla saluki kille född:D föddes den 6 Juni:D så jag komma få ham honom om allt går som planerat den 2agusti:d Gud vad tiden dit komma kännas som jätte långt...

Jag har mailat Marc men inte fått svar ännu. Skriver här så fort jag fått det. :laugh:

Nu har jag fått svar iaf. Tyvärr har han, som vi trodde, inte så bra med tid. Men jag skulle jättegärna boka en kurs ändå även om det blir till hösten. Det är dessutom lagom till att min vovve blir junior. Vad tycker ni? Jag tror att jag är minst en person till. 10 pers borde väl inte vara svårt att få ihop? :laugh:

Så här skrev Marc:

Hejsan!
Vad kul, klart att vi skall fixa i hop en kurs.
Som det är nu så har jag brutit foten, så det får bli liiiiite längre
fram, men jag räknar med att vara bra till WW:)

Jag har lite ställen i Stockholmsområdet som vi kan hålla till på utomhus,
inomhuslokaler är det lite värre med, jag har en i Tullinge, men den är
inte så stor, men vi kan säkert ordna till det med.

Jag tar 500 per person & minst 10 elever, max antal 30, men det är mest en
lokal/plats fråga.
Jag har utvecklat ett system med mina kurser, så att det inte blir så
mycket väntan etc.
Många av övningarna gör vi i grupp, samt även individuellt & så blandar vi
det med pauser & teori, pauserna är mest för hundarnas skull:)

Vi skulle väl kunna se om vi kunde få i hop ett datum Augusti/September
eller nåt?

Hörs snart igen
Kram
/ Marc

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
978
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 823
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka