Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Fy vilken trist domare :confused: så kan man ju inte behandla valpar heller. Verkar jättetråkig överhuvudtaget. Våran domare i lördags var toppen! Noga och bra. Men oj oj oj vilken tid det tog. Vi hade beräknat att vara inne vid elva tiden var inne vid halv tre ;)

Näe, det var lite trist. Okej om dom gjort något dumt, men han hoppade inte "ens" mot henne. Han bara ville inte stå helt still efter att just ha sprungit. Det var sån kontrast mot lördagens domare bara, han var helt lyrisk över våra två och hörde till dom som hellre vill se glada hundar som showar och gör några glädjeskutt än långsamtravande uttråkade. Men tja. Nu vet man det.

Haha! Spännande med så lång väntetid! ;) Tur det var okej väder då och inte ösregn. :D

Förresten! kolla, min valpis har fått långa ben! :eek::love:
Min vän Sofie fotade lite när vi försökte träna utställning igår... Som ni ser så råkade hon missa Wahidahs bakben. Jag har redigerat bilden för att få den så tydlig och bra ändå.

dsc_5251-copy_10825318.jpg

Näe, det var lite trist. Okej om dom gjort något dumt, men han hoppade inte "ens" mot henne. Han bara ville inte stå helt still efter att just ha sprungit. Det var sån kontrast mot lördagens domare bara, han var helt lyrisk över våra två och hörde till dom som hellre vill se glada hundar som showar och gör några glädjeskutt än långsamtravande uttråkade. Men tja. Nu vet man det.

Haha! Spännande med så lång väntetid! ;) Tur det var okej väder då och inte ösregn. :D

Domaren ni hade på lördagen är ju toppen :). Att han var helt lyrisk kan jag ju förstå ni har ju underbara valpar:) Klart att valpar ska få vara lite busiga i ringen.

Förresten kom på att jag såg dig på håll men kunde inte placera dig när jag såg dig. Kände igen dig när jag var inne på din valpis blogg ;) Ska hälsa nästa gång.

Förresten! kolla, min valpis har fått långa ben! :eek::love:
Min vän Sofie fotade lite när vi försökte träna utställning igår... Som ni ser så råkade hon missa Wahidahs bakben. Jag har redigerat bilden för att få den så tydlig och bra ändå.

dsc_5251-copy_10825318.jpg

Visst är din valp född i Stockholm, eller har jag inbillat mig?

Jag funderar på om jag kan ha sett din valp eller något cremefärgat syskon på tunnelbanan (någonstans mellan Kärrtorp och Skärmarbrink, jag minns inte). Idag på eftermiddagen strax före kl. 18 så klev det nämligen på en tjej med en helt bedårande salukivalp på omkring 10 veckor. Och inte kan det finnas så många cremefärgade salukis i den åldern i området?

Hon är född i Boden, men vi är i Sthlm nu. Hon har dessutom två syskon (grizzlefärgade) i Sthlm, ena i Tumba och andra i.. öh... norr om stan :D

Det finns en tjej söder om stan som har en cremefärgad salukitik som är 4 månader nu. Det kanske är den du såg? Vi har inte åkt tunnelbana - än. Imorgon blir det tunnelbanedebut för oss :D

Det är förvirrande med alla dina orter. ;)

Men jag tror inte att det var fyra månaderstiken för den var så väldigt liten. Kanske 45 cm i mankhöjd och med rejäla valptassar. Å andra sidan kanske salukis växer lite långsammare än mindre vinthundar (som jag är van vid) och det är ju inte enormt mycket tid mellan 10 och 12 veckor. Så kanske det var den i alla fall?

Nåja, båda jag och min hund blev förälskade och ville ta valpen med oss hem. :love:

Din lilla parvel är förresten en riktig goding!

Det kan absolut vara den valpen. :) Jag tittade mest på hunden (givetvis) och slängde bara ett getöga på matten men jag tror att jag känner igen henne också.

Givetvis måste vi ha en vinthundsträff. Vi är ju några i Stockholmsområdet med vintisar. :) Åtminstone vet jag att Ishtar bor i Stockholm nuförtiden.

Domaren ni hade på lördagen är ju toppen :). Att han var helt lyrisk kan jag ju förstå ni har ju underbara valpar:) Klart att valpar ska få vara lite busiga i ringen.

Förresten kom på att jag såg dig på håll men kunde inte placera dig när jag såg dig. Kände igen dig när jag var inne på din valpis blogg ;) Ska hälsa nästa gång.

Ja, jag gillade honom för att han verkade så glad över att få vara domare och så. Några andra har verkat så "trötta", han såg ut att ha roligt och skrattade och skämtade emellanåt. :laugh: Känns ju trist om man ska behöva känna sig till besvär för att man betalat för att få visa sin hund. :crazy:

Heh. Det är ju inte så lätt att veta. :laugh: Man känner dock lätt igen mig på mitt knallröda (eller när jag inte färgat på ett tag; rosa) hår. :D

Antingen älskar man deras utseende eller också inte. Finns nog inget mellanting :)

Jag är ett mellanting:) Tycker på något sätt att dem är grymt snygga men ändå väldigt fula..:confused: Eller jaa..inte alla afghan är ett undantag som bara är vacker..

Ja alla är vi så olika... och tur är väl det.:) Jag kan tex tycka att en labrador är grymt ful med sitt stora huvud men liksom inte heller ful eftersom jag älskar alla hundar:) Det finns en hund som passar alla.

Vad tycker ni på bukefalos med vinthundar! Vore det inte kul med en vinthundsträff på specialen i Västerås i år? :D
Vilka dagar passar er isåfall!
Mina hundar och jag är där både lördagen och söndagen :)

Förresten!
Ny uppställningsbild på min tjej. En fotointresserad vän tog bilden och jag ställde upp henne. Hade dessutom en vän framför som lockade lite på henne när hon tyckte att det var för tråkigt :angel:

dsc_2735-copy_11651266.jpg

Vad tycker ni på bukefalos med vinthundar! Vore det inte kul med en vinthundsträff på specialen i Västerås i år? :D
Vilka dagar passar er isåfall!
Mina hundar och jag är där både lördagen och söndagen :)

Ja just det, hur blev det i den där tråden egentligen?
Jag är i Västerås på söndagen då whipparna går och är förmodligen där utan sällskap och känner ingen jag vet ska dit så jag kommer ha TRÅKIGT utan buketräff.

På Stockholmsmässan och världsutställningen har jag tänkt gå, som besökare och inte utställare. Blir förmodligen på lördagen då vinthundarna går. Är det nån som har en nr-lapp över att låna ut till mig så jag slipper betala inträdet? :laugh: PM:a mig! :bump:

Ja just det, hur blev det i den där tråden egentligen?
Jag är i Västerås på söndagen då whipparna går och är förmodligen där utan sällskap och känner ingen jag vet ska dit så jag kommer ha TRÅKIGT utan buketräff.

På Stockholmsmässan och världsutställningen har jag tänkt gå, som besökare och inte utställare. Blir förmodligen på lördagen då vinthundarna går. Är det nån som har en nr-lapp över att låna ut till mig så jag slipper betala inträdet? :laugh: PM:a mig! :bump:

Jag träffas gärna i Västerås. Vore kul om vi kunde ha buketräff där :) Du får gärna sitta med oss om du vill :) bara kul!!

Är det nån som har en nr-lapp över att låna ut till mig så jag slipper betala inträdet? :laugh: PM:a mig! :bump:

Jag kan hojta ut samma :p

Åh vad vacker din lilla tjej är. :)

Varsågod, hon är din - gratis. Hon är billig idag den lilla djävulen... :devil:
Hon har gjort precis TVÄRT EMOT vad jag har velat hela dagen och när hon varit lös har hon sprunigt LÅNGT ifrån mig.
"12-veckorsvalpar är så flockbundna att man kan ha dem lösa överallt"... Såfan heller :grin:
/en något TRÖTT Red_Chili som är lycklig över att valpen ÄNTLIGEN sover.

Varsågod, hon är din - gratis. Hon är billig idag den lilla djävulen... :devil:
Hon har gjort precis TVÄRT EMOT vad jag har velat hela dagen och när hon varit lös har hon sprunigt LÅNGT ifrån mig.
"12-veckorsvalpar är så flockbundna att man kan ha dem lösa överallt"... Såfan heller :grin:
/en något TRÖTT Red_Chili som är lycklig över att valpen ÄNTLIGEN sover.

Hahah komme rhämtar henne med det samma då;) Ja det var som min jappe det då:P vi var ute gick sen vipps var han bort på typ 2sek..och det är ju i nte så lätt att hitta en liten tuss e..men hittade han till slut då låg han bakom en sten och bet på en pinne:P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
979
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 826
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka