Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Jag kunde ha min valp lös på promenader i stan (ja kanske inte mitt i city under lunchtid men ni fattar, cykelvägar osv) i ungefär en månad, för då var det bara mamma som gällde. Men sen gick det inte lika bra längre :D. Men jag tror det har gett en del ändå, han är otroligt följsam vid koppelpromenader idag.

Och jag kommer också gärna och hämtar henne med det samma jag ockaå ;)
Förstår att du blir lite trött ibland ;)
En kompis till mig har saluki och jag har förstått att whippets och greyhounds verkar vara mycket mer följsamma.:)

Om vi säger såhär... Nästa hund blir en azawakh, eller en golvmopp eller vad som helst som inte är en saluki :rofl:

Hon har lyckats pissa på MIG och en soffa när vi var hos veterinären idag för att vaccinera... Hon har pissat i porten. Stulit min svindyra(!) bh, ätit jord osv....
Nu leker hon (förvånansvärt nog) med sina leksaker.
Varför sover hon aldrig?!

Om vi säger såhär... Nästa hund blir en azawakh, eller en golvmopp eller vad som helst som inte är en saluki :rofl:

Hon har lyckats pissa på MIG och en soffa när vi var hos veterinären idag för att vaccinera... Hon har pissat i porten. Stulit min svindyra(!) bh, ätit jord osv....
Nu leker hon (förvånansvärt nog) med sina leksaker.
Varför sover hon aldrig?!

Haha gud vilken underbar valp då låter att ha;) Jag lova golv moppar kan mer en du tror med:P min bet söder data kablen det försa han gjorde sen pissade i min kompis säng och det va inte roligt!! plus ätit upp ett antal skor..:P

okay.. *stryker golvmoppar från listan*
Det blir azawakh kvar :D Om en vecka är det WDS... då ska det raggas uppfödare.

Varsågod, hon är din - gratis. Hon är billig idag den lilla djävulen... :devil:
Hon har gjort precis TVÄRT EMOT vad jag har velat hela dagen och när hon varit lös har hon sprunigt LÅNGT ifrån mig.
"12-veckorsvalpar är så flockbundna att man kan ha dem lösa överallt"... Såfan heller :grin:
/en något TRÖTT Red_Chili som är lycklig över att valpen ÄNTLIGEN sover.

Hahaha! Precis så hade jag det också i början! När jag precis fått Cerberus och jag provade ha honom lös här ute i bostadsområdet fick jag smaka på samma sak. Han låg gladeligen kvar i gräset och tittade på saker medan jag sprang iväg åt ett annat håll. Han struntade blankt i mig, och tillslut reste han sig och gick åt andra hållet! :eek:

Dessutom har han tuggat sig igenom hela lägenheten och satt i sig böcker, skor, p-piller, en ask till antideppressiva (som tur var bara asken!) all post som kommer när han är själv hemma, hörnet på biabädden, hörnet på väggen, en bit av min bäddmadrass på sängen m.m. Afghaner är som pacmans - dom tuggar sig igenom livet. Om salukis är ens i närheten av samma liga kommer du ha roligt den närmsta tiden. ;)

Afghantiken som jag passar ibland (vuxen tik alltså) hittade en fiiin flaska med matolja hemma hos sin matte en natt för ett tag sedan. (Med hittar menar jag klättrade upp på bänken och stal.) På morgonen hittades en lycklig afghan i storarummet med hela pälsen och golvet insmord i matolja. Mmm. Så kul kan man ha det! :rofl:

Här är förresten lite gladbilder på oss från Tånga Hed. :p

Vinnarbild:

IMG_2734.jpg

Vi:

Baguss-1.jpg

Hans syster:

Soraya.jpg

Efteråt blev det bus i en fårhage brevid. (Utan får såklart ;))

Leka.jpg

Afghantiken som jag passar ibland (vuxen tik alltså) hittade en fiiin flaska med matolja hemma hos sin matte en natt för ett tag sedan. (Med hittar menar jag klättrade upp på bänken och stal.) På morgonen hittades en lycklig afghan i storarummet med hela pälsen och golvet insmord i matolja. Mmm. Så kul kan man ha det! :rofl:

Precis samma har min whippet gjort, golvet var blankt och halkigt i veckor efteråt. Gick liksom inte att få bort det, försökte med diskmedel, skurmedel, fönsterputs mm. Men det var bara att låta det nötas bort och enträget få bort lite med varje skurning man gjorde. Oljan var nam-nam!

*kl*

Här är mina (eller familjens, de två första är mina). Två whippar och fyra borzoier

IMG_2284.jpg

Ami

chessi%20huvus.jpg

Chessi

shapeimage_1.jpg

Tequila

IMG_2207.jpg

Mouchie

Untitled-1.jpg

Betty

shapeimage_11.jpg

Ali

Senast ändrad av en moderator:

Hahaha! Precis så hade jag det också i början! När jag precis fått Cerberus och jag provade ha honom lös här ute i bostadsområdet fick jag smaka på samma sak. Han låg gladeligen kvar i gräset och tittade på saker medan jag sprang iväg åt ett annat håll. Han struntade blankt i mig, och tillslut reste han sig och gick åt andra hållet! :eek:

Det där låter otroligt bekant!

Idag välte den lilla dåren en blomma.. modell stor.. blomkruksmodell gigant...
Trasig blomkruka, skadad blomma, jord på dyr och gammal matta (som hon dessutom pissat på förut) och en SUR morsa...
Gissa om valpis var lycklig?

Valpar är produktiva, även dom små. ;)
Minns fortfarande när Julie var valp och jag var så nöjd för att hon krupit ner i sängen före mig och sov så sött.
Bah, trodde jag. När jag skulle krypa i säng förstod jag varför hon varit så lugn. För under täcket låg en glad valp och ett vedträ nermalt till molekyler. :devil::rofl:

DSC_1305.jpg
[/IMG]
Idefix njuter av sköna sommardagar i vattnet:D
Har även tagit dem första simtagen nu, wohoo vad lajbans det var:bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
982
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 832
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka