Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Han är verkligen helcharmig!

Skriv gärna i tråden vad du får för svar från din uppfödare!

Dum dig, jättedum dig! Varför ska ALLA till Tånga Hed?! Det är.. hm.. 10 hundar där som jag VERKLIGEN vill se (som jag vet att är anmälda iaf). Okay, jag träffar 9 av dem ofta, och några ser jag ofta på utställning - men jag gillar att titta på dem :p

Min valpis har bara varit hemma hos mig i 9 dagar när utställningen är - därför planerar jag att inte åka dit. Vara hemma med henne istället. Kommer du ha någon som filmar dig på Tånga Hed också?

Tack! Då skulle du träffa honom. Synd att du inte kommer till Tånga Hed, men jag förstår att du hellre är hemma med lillan. Jag vill knappt lämna Cerberus sida ens nu och han är ju 6 månader. :D Är jag en hel dag i skolan klarar jag inte av att vara borta mer utan MÅSTE hem till min älskade lilla valp, trots att jag vet att han har det alldeles ypperligt hemma med min roomie.

Men som sagt, synd med Tånga Hed. Jag ser fram emot att få se massor och massor med vinthundar. Hoppas någon kan filma mig där med, det beror lite på vilka som ska med, men jag tror det. :laugh:

Jo, det kommer ju fler utställningar och det enda jag egentligen missar är en hunds utställningsdebut. Fast hon som äger honom känner jag väl och hon har lovat att ringa mig direkt efter att de varit inne i ringen :D

Kommer du titta något på saluki, whippet eller borzoi?

Ja, och så missar du ju min charmputte också. ;)

Jag ska försöka hinna se så mycket jag bara kan, saluki och borzoi kommer i första hand efter afghanerna. Tyvärr har ju saluki egen domare så jag kan tänka mig att dom går samtidigt som afghanerna, med min vanliga tur. Men jag ska allt försöka hinna se lite. :p

Han var redan inräknad ;)

Försök komma ihåg hur hundarna du tittar på ser ut - så kan jag fråga ut dig sedan vad du tyckte om dem :angel:
Har du med kamera själv?

Men neeeej, inte du till Tånga Hed också! :cry:
VARFÖR ska jag missa allt?! (dum pluppi!)

Förresten, jag fixade en sak nyss - mamma och dotter :D
Vet inte hur gammal Zala är på bilden, men Wahidah är 5 veckor och 4 dagar där.

Zala-Wahidah.jpg

Vad tycks? Vem av dem är finast?

Jag tycker att din lilla Wahidah är vackrast. Även om mamman också är väldigt fin :) Din lilla tjej är så vacker. Vackra vinklar och vacker kropp. Feminimt vacker huvud. En riktig liten skönhet :)

Det är så sjukt, för jag har länge sagt att Zala har världens vackraste och mest uttrycksfulla huvud jag sett - så kommer Wahidah och har ännu bättre huvud :eek:

Sedan har Zala något korta bakben och något kort kors (än idag) och det verkar Wahidah ha bra längd på...

Jag har skrivit ett mail till Zalas uppfödare idag. Jag frågade om hur Zala var som valp och efter bilder och om mamman. WHATA! HAHA! Precis NU fick jag svar! :rofl:

Bye, jag ska kolla mailet :D

ÅH! Mailet var helt underbart!
Älskade Zala var självständig diva redan som valp, vild och egensinnig :D Det finns tydligen Massvis av bilder på henne som liten, för uppfödarens man är tydligen fotointresserad :bump::banana::bump:

Mamma Gazal lever, är 11 år och mår finfint, extremdiva där med och är uppfödarens egna guldklimp. Jag kanske får träffa henne i sommar :banana:

Det stod mycket underbart i mailet, och jag sitter med världens största smajl nu, gråter av lycka t.o.m.
Det känns som om ett hål blivit fyllt. Jag har träffat Zalas mormor (första kärleken) Zalas mostrar och lite kusiner och så - men just Zalas mamma har varit ett tomt hål och jag har inte vetat något om henne. Nu vet jag - och det var bästa tänkbara info jag fick! Jag är överdrivet lycklig nu :D

Ett stort Grattis!! Vad kul! Vad fin han är!!! :)

Jag ställer min Maya både på Tånga Hed och i Borås.
Vore kul att ses :)

Tack! :p Fast just nu jobbar han på att driva mig till vansinne. Jag hör hur det prasslar i ett annat rum, men så fort jag reser på mig och går dit så springer han undan och står och ser oskyldig ut någon annanstans. Som om jag inte förstår att han förflyttar sig! Jäkla ögontjänare! :devil::rofl:

Oh, då måste vi ju mötas upp! Kanske är fler från buke som ska dit med? Vad heter Maya som kennelnamn? Om man ska kika i programmet och så tänkte jag. :D

Det är så sjukt, för jag har länge sagt att Zala har världens vackraste och mest uttrycksfulla huvud jag sett - så kommer Wahidah och har ännu bättre huvud :eek:

Sedan har Zala något korta bakben och något kort kors (än idag) och det verkar Wahidah ha bra längd på...

Jag har skrivit ett mail till Zalas uppfödare idag. Jag frågade om hur Zala var som valp och efter bilder och om mamman. WHATA! HAHA! Precis NU fick jag svar! :rofl:

Bye, jag ska kolla mailet :D

Din lilla tjej har ett underbart feminimt huvud. Hon är helt enkelt underbar hela hon :) jättefin lång rygg och fint kors!! En blivande stjärna!! :)

Haha, du är expert på att skriva så att jag sitter här med ett stort smajl - ungefär som :D-smileyn
Förövrigt känner jag mig tvungen att lägga in en galen bild på henne imorgon. Vi hade bus-och fototajm ute på gräsmattan idag. Jises vilken vilde hon är!

Har ni några tokiga/härliga/allmänt sevärda bilder på era vinthundar?
JAG VILL SE! :bump:

Jag har alltid tyckt dom är otroligt fula >.< men så praoade jag på ett hunddagis och i den "buren" min favorit hund bodde i så var dens bästa kompis en whippet, och den var så otroligt charmig så den blev otroligt fin i mina ögon :)

millan30_228: Mitt lilla monster heter Khaos Deewhy. :)

Red_Chili: Jag tycker också att din lilla tjej har ett superfint huvud! Kan inte så mycket om salukivalpars exteriör men hon ser otroligt uttrycksfull ut! :love:

Och bilder har jag i mängder. Många är visade förr, men tja.. Ett gott skratt förlänger livet brukar man väl säga, och goda skratt får man verkligen med min herre. Biiildbooomb! :banana:

En av mina favoriter. Han ser verkligen lycklig ut.
Vr.jpg

Helluuu. Blåser? Nu förstår jag inte?
IMG_1354.jpg

Pälsfluff på väg hem efter utställning:
cerbe8.jpg

Jisses! :rofl:

Alltså... bilden där det blåser... Fasen vad underbar! och när han åker "motorcykel" och allt annat knasigt han verkar ha för sig. :love::rofl:

Justeja! jag glömde ju!

Nästa måndag ska jag fotografera lure coursing. Hojta till om ni har intresse av att se bilder, isåfall kan jag göra så att ni får se några :p
Vet inte vad jag kommer hinna fota för raser, men förhoppninsvis lite blandat.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
975
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 822
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka