Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Vilken härlig film!! :love:

Tänk vad Maya skulle älska detta. Kanske skulle testa någon gång!

Har mailat dig! :)

Blir ägare till en whippetkille nästa vecka, har alltid tyckt whippets är fina och när jag träffade ett helt gäng hos uppfödaren blev jag helt förälskad i rasen. Både trevliga och underbart vackra :)

Grattis till en underbar ras!! När kommer din lilla krabat hem?
Vilken kennel? :)

Tack!

Fredag nästa vecka hämtar vi honom, blir väl 4:e april tror jag. Permobiles kennel, tyckte dom var jättemysiga så vi visste direkt att vi ville köpa av dom :)

Har lagt ut bilden i en annan tråd men tyckte den kunde passa här med, det är den ljusa grabben i mitten som snart är vår :bump:

z3pojkar_1203634299.jpg

Åh vad söta. Har också haft hund från deras kennel! Tre stycken, fast de va inte riktigt mina. Var tillsammans med deras son ett tag och fick tre underbara hundar på köpet. Vilka hundar är föräldrar till din?

Åh vad söta. Har också haft hund från deras kennel! Tre stycken, fast de va inte riktigt mina. Var tillsammans med deras son ett tag och fick tre underbara hundar på köpet. Vilka hundar är föräldrar till din?

Aha, va kul :)

Mamman är Maja, vet inte vad hon heter i stamtavlan och pappan är...hm, men gud, totalt hjärnsläpp. En helsvart hane iaf. *skäms*

Vilken underbar kille :love: och vilken läcker färg han har. :).
Ett stort lycka till önskar jag dig!!

Hon hade ett par till som var till salu, bl a ett par svarta men jag föll direkt för den här lilla grabben å när han dessutom nafsade mig i öronen så var jag såld :love:

Tack! Är vår första hund så det är verkligen jättespännande, har tagit helt ledigt nu i minst en månad å ska bara vara hemma å mysa med honom och försöka jobba med egna firman också, får se om jag kan koncentrera mig men han vill väl sova ngn timme ngn gång iaf :D

Hon hade ett par till som var till salu, bl a ett par svarta men jag föll direkt för den här lilla grabben å när han dessutom nafsade mig i öronen så var jag såld :love:

Tack! Är vår första hund så det är verkligen jättespännande, har tagit helt ledigt nu i minst en månad å ska bara vara hemma å mysa med honom och försöka jobba med egna firman också, får se om jag kan koncentrera mig men han vill väl sova ngn timme ngn gång iaf :D

Härligt att vara valpledig. Tycker försäkringskassan kan införa detta på allvar :rofl: Tänk vad folk skulle få ökad hälsa och välmående om man fick tillfälle att skaffa en sådan liten krabat :love:

Då är det nog Mio som är pappan! Min mamma har en tvåårig mio son! Vetetusan om inte Maja är mamman där med! Lycka till med din valp, hoppas den blir lika underbar som deras andra hundar!!

Härligt att vara valpledig. Tycker försäkringskassan kan införa detta på allvar :rofl: Tänk vad folk skulle få ökad hälsa och välmående om man fick tillfälle att skaffa en sådan liten krabat :love:

Japp tycker med :) Ska satsa på mitt företag nu och då jobbar jag ändå hemifrån så då får man passa på.

Då är det nog Mio som är pappan! Min mamma har en tvåårig mio son! Vetetusan om inte Maja är mamman där med! Lycka till med din valp, hoppas den blir lika underbar som deras andra hundar!!

Ja!! Mio är det ju, tack, höll på att fundera ihjäl mig vad han hette. Va kul, helsyskon då ju :) Deras vuxna hundar var enormt trevlgia så det är ju goda chansre att han också blri det.:)

Ja!! Mio är det ju, tack, höll på att fundera ihjäl mig vad han hette. Va kul, helsyskon då ju :) Deras vuxna hundar var enormt trevlgia så det är ju goda chansre att han också blri det.:)

Vad har du tänkt dig att göra med din lille kille?
Utställning, Lure Coursing, agility eller enbart sällskap :)

Jag har en liten lurchertik, en omplacering så jag vet inte vad hon är för ras, men vinthund är hon =)
Hon är världens underbaraste lilla hjärta :love: Helt klockren, går att ha lös överallt utan problem, har aldrig haft probelm med lydnad med henne, allt har fallit sig naturligt!
För mig är hon den bästa och har lugnt gett mig mersmak, näst på önskelistan står en blå el cremé brindlig greyis :love:

Jag älskar vintisar och är även inbiten fullblodsnörd, gissar att jag faller för slanka muskelpaket :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
972
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 028
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 814
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka