Sv: Vinthundar
Hehe jaaa duu

Första gången var på en special för typ hundra år sedan, hade aldrig ställt hund då.
Iaf hade min pappa vandrat iväg med en hund och vips som det var så skulle den ingå i en uppfödargrupp!
Stressade som alla var så kutade jag iväg efter hunden och när jag kom tillbaka med den så sa de "ja men in i ringen mä dig då!". Jag fick panik å sa att "men jag vet inte hur man gör och jag har inget koppel heller" personen typ skrek åt mig att det bara var att kasta sig in i ringen iaf. Så där kom jag typ 12-13 år gammal med en stor hanhund och trängde mig in i en uppfödargrupp mellan två andra hanar. En bredvid mig försökte berätta lite hur jag skulle hålla honom, just den hanen och "min" var kullbröder som inte var på så god fot med varandra. "HÅLL I HUNDEN HÅRT HAN FÅR INTE TITTA PÅ MIN HUND", Nina lyder snällt och håller i hunden "STRYP DEN INTE!!!" blev det då

. Kan säga att jag svor på att jag ALDRIG någonsin igen skulle ställa hund....
Sen började jag iaf få intresse för det hela och när jag 2002 fick Aros så ställde uppfödaren han men jag började hjälpa till i uppfödargrupperna och tyckte tids nog att det där var ju kul!
Så kom den dagen i Askersund 2004 som Aros blev champion och uppfödaren därmed inte kunde ställa min hund längre eftersom hon sj hade en ch-hane.
Så i Norrköping var första gången jag sj ställde Aros och det var en mardröm!
Jag var SÅ nervös innan och när vi väl kom in i ringen så sattes högtalarna på och då var det bara kört... Aros försökte dra ut mig ur ringen han gick inte att ställa å han bara skrek hela tiden ville inte ha godis ingenting! Så inte nog med att jag skulle hålla reda på hur allt gick till utan hunden var katastrof!
Jo det gick skit ingen placering eller så...
Dagen efter i nyköping (eller om det var norrköping) så ställde jag honom då lite missmodig å så men ingen annan kunde ju ta han, då gick han iaf och blev BIR över ett stort antal hundar och slutade sedan som BIG-3. Sedan dess har vi kämpat på och lärt oss massvis och nu går det ju bra

.
Kanske ngn annan som har ngn historia att berätta?