Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ställde du Maja i Malmö i helgen? Jag tyckte jag såg en som liknade henne.![]()
Tänkte bara höra vad alla här inne gör för några aktiviteter med sina vinthundar, vore kul att höra?
Hoppas bara att jag inte kapar tråden eller någe?(inte så hajj på buke än, vet inte vad man får/inte får göra).
![]()
hehe men det är ju greyhounds! Min erfarenhet av greys är att de gärna sover igenom en jordbävning... OM det inte vankas mat förstås!
Salukis däremot är lite mer orospåsar...![]()
Här går det inte att "kapa tråden" sålänge man snackar vinthundar
Saluki är då "min" ras. Har ingen helt egen än (valparna föds om 20 dagar!) men har lånat en hund från en kennel i 11 månader och en annan hund i 2-3 månader.
Jag har då tränat lydnad och agility med hundarna, men hundarna är även utställda och tävlar lure coursing.
Det är även vad jag kommer göra med min blivande hund.
Nej i Malmö var vi inteKanske var min kompis Alexandra med sin tik Ewe du såg?
![]()
Saluki - orospåsar?
Jag har aldrig träffat en saluki som inte är "död" inomhus.
Den enda vinthund jag upplever som mer "sprattlig" än andra vinthundar är whippet. Har fått för mig att italienare också är så, men jag har ingen erfarenhet av dem direkt.
Ingen aning.Jag kom lite sent till ringen och såg ingen nrlapp tyvärr, så jag kunde inte luska i katalogen.
När/var ska du ställa nästa gång?
Mycket trevliga men speciella, har sju stycken och tävlar med dem. håller med de är döda fullständigt inne, men på väg till banan är mina greyhounds på spänn men är fortfarande coola i depån, finns inga andra raser för mig:-)
Vi har två underbara salukitikar, moster och systerdotter dessutom!Tyvärr måste vi dock kanske säga hejdå till den yngsta snart...
![]()
![]()
Utställningarna jag anmält/ska anmäla till framöver är Rocklundahallen i Västerås, Hillröd i Danmark, Larv mm :-)
NYA BILDER PÅ TJOCK DIVA
Min vän Helen är uppe på kenneln nu (jag befinner mig en bra bit därifrån) och hon var snäll att fotografera Zala åt mig.
Såhär ser hon ut nu - 17 dagar kvar!
http://downwardspiral.bilddagboken.se/p/show.html?id=182095986&directlink=1
Hilleröd menar du? Det är väl inte så långt dit från Malmö/Helsingborg? Men vad är Larv för nåt? Ställs det whippetar samtidigt?![]()
NYA BILDER PÅ TJOCK DIVA
Min vän Helen är uppe på kenneln nu (jag befinner mig en bra bit därifrån) och hon var snäll att fotografera Zala åt mig.
Såhär ser hon ut nu - 17 dagar kvar!
http://downwardspiral.bilddagboken.se/p/show.html?id=182095986&directlink=1