Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Träning, tävling, skojj?

Tänkte bara höra vad alla här inne gör för några aktiviteter med sina vinthundar, vore kul att höra? :D

Hoppas bara att jag inte kapar tråden eller någe?:o (inte så hajj på buke än, vet inte vad man får/inte får göra).:crazy:

Här går det inte att "kapa tråden" sålänge man snackar vinthundar ;)

Saluki är då "min" ras. Har ingen helt egen än (valparna föds om 20 dagar!) men har lånat en hund från en kennel i 11 månader och en annan hund i 2-3 månader.
Jag har då tränat lydnad och agility med hundarna, men hundarna är även utställda och tävlar lure coursing.
Det är även vad jag kommer göra med min blivande hund.

Sv: Vinthundar

hehe men det är ju greyhounds! Min erfarenhet av greys är att de gärna sover igenom en jordbävning... OM det inte vankas mat förstås! :rofl:
Salukis däremot är lite mer orospåsar... :p

Saluki - orospåsar? :confused:
Jag har aldrig träffat en saluki som inte är "död" inomhus.
Den enda vinthund jag upplever som mer "sprattlig" än andra vinthundar är whippet. Har fått för mig att italienare också är så, men jag har ingen erfarenhet av dem direkt.

Sv: Träning, tävling, skojj?

Här går det inte att "kapa tråden" sålänge man snackar vinthundar ;)

Saluki är då "min" ras. Har ingen helt egen än (valparna föds om 20 dagar!) men har lånat en hund från en kennel i 11 månader och en annan hund i 2-3 månader.
Jag har då tränat lydnad och agility med hundarna, men hundarna är även utställda och tävlar lure coursing.
Det är även vad jag kommer göra med min blivande hund.

Måste vara spännande att din valp snart kommer. Hoppas att du får din drömtik :). Du har PM :)

Vi har två underbara salukitikar, moster och systerdotter dessutom! :D Tyvärr måste vi dock kanske säga hejdå till den yngsta snart... :cry: :(

Saluki - orospåsar? :confused:
Jag har aldrig träffat en saluki som inte är "död" inomhus.
Den enda vinthund jag upplever som mer "sprattlig" än andra vinthundar är whippet. Har fått för mig att italienare också är så, men jag har ingen erfarenhet av dem direkt.

Min whipp är också död inomhus:D Inte ett dugg sprattig:p

Mycket trevliga men speciella, har sju stycken och tävlar med dem. håller med de är döda fullständigt inne, men på väg till banan är mina greyhounds på spänn men är fortfarande coola i depån, finns inga andra raser för mig:-)

Senast ändrad av en moderator:

azawak är oxå en typ men finns bara några få i sverige, ser ut som salukin men mycket mer tunn

Ja, det varierar ju givetvis från individ till individ med. Men en del salukis vi haft har varit av den lite oroliga typen som blir lite skrikiga och ligger och ylar (trots mkt motion, aktivitet och mat) inomhus.
Sedan har vi haft salukis som varit lugnet själv med.
Men min uppfattning om salukis är att det kan finnas lite orolighet i deras försiktighet, ja.
Greyhound (som jag iofs inte har lika mkt erfarenhet av) verkar väldigt stabila.

Ingen aning. :) Jag kom lite sent till ringen och såg ingen nrlapp tyvärr, så jag kunde inte luska i katalogen.

När/var ska du ställa nästa gång?

Utställningarna jag anmält/ska anmäla till framöver är Rocklundahallen i Västerås, Hillröd i Danmark, Larv mm :-)

Mycket trevliga men speciella, har sju stycken och tävlar med dem. håller med de är döda fullständigt inne, men på väg till banan är mina greyhounds på spänn men är fortfarande coola i depån, finns inga andra raser för mig:-)

Mina tjejer är lugna inne. Ligger gärna i soffan och myser:)
Men ute är det ofta fullt ös medvetslös :) Dom älskar att springa lösa.
Men väldigt lugna att gå med i koppel. Drar inte alls!! :)

Finns inga andra raser för mig heller :love: Även om alla vinthundar är jättevackra

Hilleröd menar du? Det är väl inte så långt dit från Malmö/Helsingborg? Men vad är Larv för nåt? Ställs det whippetar samtidigt? :)

Ja den Hilleröd menar jag :)
Larv går i maj är en Skk utställning så alla raser visas. :)
Larv ligger en bit från Skara mot Vara
Nära och bra för mig ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
972
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 028
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 814
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka