Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Kan även jag få ställa mig i fotokö? :angel: Uppställingsbilder på sin hund är så jäkla svårt att få till eftersom jag inte har någon utställningskunnig i närheten, vem som helst kan ju tyvärr inte få till kortet även om jag (mot förmodan) skulle lyckas få honom att stå bra.

Absolut :D
Jag fotograferar gärna alla som vill bli fotade, bara tid och möjlighet att ta sig till platsen finns. Men du skulle väl också till den där utställningen?

Jag ÄLSKAR vinthundar! Men har ingen själv, jag har redan två hundar och det finns varken tid, pengar eller plats för fler just nu. Jag har en dröm om en liten svart kappistik men det får vänta. Två gånger har det varit väldigt nära att min dröm gick i uppfyllelse, men av olika anledningar har det ändå inte blivit av. Båda hundarna var hos mig i jour och jag hade hemskt gärna haft någon av dem kvar, men så blev det inte. När den första bodde hos mig hade jag ingen som helst möjlighet att skaffa en permanent hund till just då, annars hade jag aldrig släppt henne. Hon är helt UNDERBAR, bor numera några mil härifrån. Den andra tiken hade absolut blivit kvar här om det inte var för att hon ville döda mina katter. Hon bor i Växjö och har verkligen en speciell plats i mitt hjärta, det är alltid roligt att träffa henne på återträffar för hon blir vild av glädje när hon ser mig trots att det nu är 2 år sen hon bodde hos mig. Sen kom en liten jaktcocker och tog mitt hjärta med storm (också hon en jourhund) och hon blev kvar. Så nu finns det inte plats för en hund till. :(

Förstår att det ät jättejobbigt att släppa sina älskade jourhundar:(
Jag skulle få hela huset fullt med hundar. Tur att jag inte är jourmatte. ;)
Men tycker att du gör ett fantastiskt jobb :)

Annars, om jag hinner, så kan jag ju fota dem inne i ringen också.
I andra fall är det nog bäst om man träffas vid entén efter utställningen. Om hunden är stressad/spänd så är det nog lättast att ställa upp den mot slutet av dagen då den fått titta omkring en del.

Annars, om jag hinner, så kan jag ju fota dem inne i ringen också.
I andra fall är det nog bäst om man träffas vid entén efter utställningen. Om hunden är stressad/spänd så är det nog lättast att ställa upp den mot slutet av dagen då den fått titta omkring en del.

Blir jättebra om du hinner fota i ringen :) eller också efteråt. :)
Vi får höras längre fram. Jättesnällt av dig att du vill fota

Har inte fått reda på om jag kommer att komma in på kursen nu i vår eller om jag ska gå tillfället i höst istället. Blir det i höst kommer jag ju också till Skogås. :)

Fick precis mail från Svenska Islandshäst
föreningen. Jag blev intagen i höst. Så vi kan ses i Skogås :)

OT, men vad ska du gå för kurs via SIF?

Annars bultar mitt hjärta mycket extra för saluki. Min faster hade många och födde upp och ställde ut. Hon har tyvärr inga längre. Men jag tycker att de är bra fina! Tror dock inte jag skaffar en själv, är mer terriermäniska.

/Jonaz

Fick precis mail från Svenska Islandshäst
föreningen. Jag blev intagen i höst. Så vi kan ses i Skogås :)

Kanon, då måste vi ju fixa det. Gick inte så bra i Mariefred men det är ju inte så konstigt. I en tennishall (elller vad det nu är för lokal) är det ju lite lättare kanske :p

OT, men vad ska du gå för kurs via SIF?

Annars bultar mitt hjärta mycket extra för saluki. Min faster hade många och födde upp och ställde ut. Hon har tyvärr inga längre. Men jag tycker att de är bra fina! Tror dock inte jag skaffar en själv, är mer terriermäniska.

/Jonaz

Jag ska gå ridledarutbildningen. Men kommer att bli intagen i höst istället :)
Vinthundar är underbara :love: Många frågar hur jag kan falla för vinthundar och islandshästar. Så olika typer ;) Men det kompletterar varandra så bra :)

Kanon, då måste vi ju fixa det. Gick inte så bra i Mariefred men det är ju inte så konstigt. I en tennishall (elller vad det nu är för lokal) är det ju lite lättare kanske :p

Vore jättekul om vi kunde ordna en liten "buketräff" i Skogås. :)
Vore så kul att få träffa er. I Mariefred var det en tjej med whippet som log och hejade på mig hela tiden. Var så nyfiken på om det kunde vara någon från bukefalos. :)

Får väl sända en varning jag också Greyhounds är också beroendeframkallande. Jag vill bara ha fler och fler :love:
Så är det nog med dom flesta vinthundar. Dom är så lätta att ha flera!! ;) Borzoier är underbart vackra. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
970
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 028
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 812
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka