Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Jag ska ställa i Skogås!

Vad kul att du ska ställa. Önskar Lycka till :)
Då får du spana in min Maya lite ;) Min goda vän Inger ställer henne.
Jag är på ridledarutbildning för Islandshäst på Strömsholm den helgen.
Maya och jag åker upp till Inger på fredagen innan och sover hos dom. På lördagen åker Inger och Maya till Skogås och jag till Strömsholm. Undrar just vad hon säger då min mammiga lilla tjej. :love

Tack!

Jag önskar att allt hemskt grus kunde sopas bort snart, men nu snöade det ju i söndags så nu har de slängt ut ännu mer grus överallt. Små whippettassar tycker det är urk att springa på det här när vi ska till att cykla för att komma i form inför tävlingen. :( Är ju svårt att cykla omkring på gräs här i stan :crazy:.

Den 25/2 kommer en fotograf till hunddagis och just den dagen är mina där, spännande! En sån som fotar gratis och sedan får man beställa om man vill ha. Men man får ju se bilderna på nätet iaf!. http://www.gladatassen.se

hej alla vinthundsmänniskor!

Jag skulle vilja ha lite råd av er.

jag har letat efter en hund i snart 4år nu och nu tror jag att jag har bestämt mej för en saluki.

jag har stor hundvana, uppvuxen med hundar och haft egna.
jag vill att min hund är min vän. jag gillar att ställa ut, Lc verkar jättekul (håller på med galopphästar och gillar fart).
Vi bor i ett stort hus med stor trädgård ngra mil från v-ås.
jag är hemma (pluggar distans) och sonen fyller 6år i höst. (även han hundvan och bra med djur ;) )

vad ska vi tänka på när vi letar efter en saluki?
Vi vill ha en tik med bra temprament. Färgen är ju minst viktig men visst är grizzlarna vackra!

"K N"
Ingen m irl varghund? Min förra vart 11år o 9mån. Har nu en tik som blir 9 mån nu i feb. Bodde förr uppåt i landet o det va mycke träffar o promisar. Någon som vet nått i krokarna? Bor i roslagen. Även andra raser.

Jag smirkar så mycket jag vill när jag tycker påståenden är korkade. Om man väljer hund efter utseende till exempel. Men om utseendet bara är en bidragande faktor är det så klart en helt annan fråga.

Och så röstar jag för en italienare eftersom jag har en själv :)

hej alla vinthundsmänniskor!

Jag skulle vilja ha lite råd av er.

jag har letat efter en hund i snart 4år nu och nu tror jag att jag har bestämt mej för en saluki.

jag har stor hundvana, uppvuxen med hundar och haft egna.
jag vill att min hund är min vän. jag gillar att ställa ut, Lc verkar jättekul (håller på med galopphästar och gillar fart).
Vi bor i ett stort hus med stor trädgård ngra mil från v-ås.
jag är hemma (pluggar distans) och sonen fyller 6år i höst. (även han hundvan och bra med djur ;) )

vad ska vi tänka på när vi letar efter en saluki?
Vi vill ha en tik med bra temprament. Färgen är ju minst viktig men visst är grizzlarna vackra!

Du har aldrig funderat på greyhound. Dom älskar utställning, Lc och är jättelätta att ha med när man är ute och rider. Dom älskar barn. :)

En underbar familjehund. En glad hund som är pigg ute och lugn inne. :love:

jo jag har funderat mycket på det men av dom greyhounds, whippets och salukis ja har träffat så har jag gillat salukisarna mer..

Tack!

Jag önskar att allt hemskt grus kunde sopas bort snart, men nu snöade det ju i söndags så nu har de slängt ut ännu mer grus överallt. Små whippettassar tycker det är urk att springa på det här när vi ska till att cykla för att komma i form inför tävlingen. :( Är ju svårt att cykla omkring på gräs här i stan :crazy:.

Den 25/2 kommer en fotograf till hunddagis och just den dagen är mina där, spännande! En sån som fotar gratis och sedan får man beställa om man vill ha. Men man får ju se bilderna på nätet iaf!. http://www.gladatassen.se

Min Maya gillar inte när jag är ute och cyklar med henne. Hon stannar och ser ut som om hon har jätteont i tassarna tom på grusväg ;) Där kan hon annars både raca och trava fort vid promenad ;) Hon gillar helt enkelt inte när jag cyklar med henne :rofl:

Men förstår att dina whippar inte gillar det vassa gruset.

Spännade med hundfotografering. Ska gå in och kika.

Vore kul om du ville spana på min Maya (Sobers Jambalaya) i Skogås och kolla vad du tycker :)

desamma!:bump:

jag som är uppvuxen med pratiga schäfrar är förvånad över hur mycket vinthundar "pratar", är det något som är vanligt bland vinthundar eller har jag bara stött på pratiga exemplar?

Jag har träffat på massvis med pratglada vinthundar! :)
Framförallt många pratglada salukis eftersom det är "min" ras.

Det ska jag göra! Hon ser ju väldigt flott ut på bilderna jag har sett så det är säkert ännu bättre irl! :)

desamma!:bump:

jag som är uppvuxen med pratiga schäfrar är förvånad över hur mycket vinthundar "pratar", är det något som är vanligt bland vinthundar eller har jag bara stött på pratiga exemplar?

Vinthundar älskar att prata :) och skrattar även gärna :love:
Hoppas att du får tag i en bra saluki. :) Jag kan pm:a dig telefonnumret till min kompis som föder upp salukisar. Hon har nog många bra tips att ge.

Jag har träffat på massvis med pratglada vinthundar! :)
Framförallt många pratglada salukis eftersom det är "min" ras.

Hej! Vi sågs ju tyvärr inte i Göteborg. Skulle så gärna vilja att du tog kort på min Maya. Har ju sett vilka fina kort du tar :)

Ska du till Skogås? Min goda vän Inger ska visa Maya eftersom jag går ridledarutbildningen för Islandshäst på Strömsholm. Vore jättekul om du ville ta lite kort på Maya i Skogås om du ska dit :).
Jag betalar självklart för bilderna!

Hejhej ;)

När är utställningen i Skogås? Har jag möjlighet att ta mig dit så kan jag självklart fotografera!

Förresten, jag har en "liten" greyhound här hos mig nu :banana:
Jag är hundvakt åt "Aningsfull" här på buke.

Ja jag läste att du var Greyhoundvakt :).
Går det bra?
Utställningen i Skogås är 1 mars. Vore jättesnällt om du kunde fota om du åker dit :)
Har du ingen egen hund nu?

Men åh, vänta nu! Den utställningen har jag ju redan inplanerad! :banana:
Då har jag två hundar att fotografera den dagen. Dels din vackra dam och sedan ska min bästa vän ställa ut sin whippet för första gången.

Nope, ingen hund nu. Men förhoppningsvis så blev min älsklingstik parad i söndags och när valparna kommer så blir jag hundägare :)
Så fram tills dess får jag nöja mig med gamle Harry som för tillfället ligger och pratar och fiser i min säng. :mad: Ska nog avbryta honom med att dra iväg honom till ridhuset och träna lite lydnad. :idea:

Jag ÄLSKAR vinthundar! Men har ingen själv, jag har redan två hundar och det finns varken tid, pengar eller plats för fler just nu. Jag har en dröm om en liten svart kappistik men det får vänta. Två gånger har det varit väldigt nära att min dröm gick i uppfyllelse, men av olika anledningar har det ändå inte blivit av. Båda hundarna var hos mig i jour och jag hade hemskt gärna haft någon av dem kvar, men så blev det inte. När den första bodde hos mig hade jag ingen som helst möjlighet att skaffa en permanent hund till just då, annars hade jag aldrig släppt henne. Hon är helt UNDERBAR, bor numera några mil härifrån. Den andra tiken hade absolut blivit kvar här om det inte var för att hon ville döda mina katter. Hon bor i Växjö och har verkligen en speciell plats i mitt hjärta, det är alltid roligt att träffa henne på återträffar för hon blir vild av glädje när hon ser mig trots att det nu är 2 år sen hon bodde hos mig. Sen kom en liten jaktcocker och tog mitt hjärta med storm (också hon en jourhund) och hon blev kvar. Så nu finns det inte plats för en hund till. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
970
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 028
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 812
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka