Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Ja jättegärna :) Vore kul om du kom upp och hälsade på också. Min son pratar om din jätteofta :). Så kan du kolla på Maya också. Då blir du nog ännu mer sugen på Greyhound ;)

Jag har alltid älskat vinthundar :love: Innan jag köpte Sirius var jag inne på en whippet. Men kom fram till att det inte var något för mig just då ;) Saluki, Afghan och Greyhound är några raser jag tycker om utseendemässigt.

Var på ett greyhoundstall en gång och det var jätteroligt. Spännande att höra allt ifrån hur de tränar hundrarna till hur de utfodrar dem.

Ja jättegärna :) Vore kul om du kom upp och hälsade på också. Min son pratar om din jätteofta :). Så kan du kolla på Maya också. Då blir du nog ännu mer sugen på Greyhound ;)

Nämner jag det för Magnus vågar han nog inte låta mig åka till dig, Lilleman var ju inte hans favorit.
Men som vanligt har han inget att säga till om i den frågan. haha.

Säg till Magnus att du åker upp endast för att träffa mig ;)
Att du inte ens ska slänga ett öga på några Greyhounds :rofl:

Jag har alltid älskat vinthundar :love: Innan jag köpte Sirius var jag inne på en whippet. Men kom fram till att det inte var något för mig just då ;) Saluki, Afghan och Greyhound är några raser jag tycker om utseendemässigt.

Var på ett greyhoundstall en gång och det var jätteroligt. Spännande att höra allt ifrån hur de tränar hundrarna till hur de utfodrar dem.

Greyhounds är lika trevliga som dom verkar.:love: Hoppas att du får möjlighet att äga en någongång ;)

Mina tjejer och jag har precis varit ute och gått en långpromenad i skogen. Fullt race hela tiden men kom direkt när jag kallade in dom för att vi mötte en farbror. :) Nu ligger dom och sover i soffan. Jag ska åka och jobba. Dom kommer att ligga i soffan och sova tills husse och barnen kommer hem vid halv fem.

Hur går det för alla med era vinthundar. Mina älskade tjejer mår toppen :love:

Maya har för första gången i livet sett snö. Oj vad kul det var tyckte hon sprang runt,runt och bara njöt. Men det gör hon så klart alltid :) Men det syntes att det var kul med detta vita på marken.

Ví har varit i Växjö och där var det Maya och jag som plockades ner på jorden igen :rofl: efter tre utställningar med 3 Cert och 1 Cacib fick vi en tvåa och åkte ut. Alla får oftast en tvåa någon gång men jag blev så paff ;) Många andra hundar som brukar vinna massor åkte också ut. Min goda vän och uppfödare fick inte Hp på sin uppfödargrupp så vi var inte ensamma. Bara att ta nya tag. Men trots tvåan så hade jag ju världens underbaraste och vackraste hundar med hem ändå :love:

Sedan är vi ute och går ofta. Tjejerna är också med en del när jag rider. Kul tycker dom! :) Bra att kunna komplettera motion av hund och häst samtidigt ibland.

Här går allt bra! Men vilket skitväder, tycker hundarna.

Så... vilka ska till Stora Stockholm, Hund2007?
Sista anmälningsdag idag 12/11! Hutlöst dyrt, 360:- i championklass, usch det sved - men tur man bara har en hund. :)

jag funderar på att skaffa en whippet, men ska skaffa mig lite mer lärdom om rasen först. men vad jag vet om den hittills så passar den väldigt bra till mig :P tyckte de var skitfula först, innan jag funderade på att skaffa en , nu tycker jag de är jättefina! :)

Här går allt bra! Men vilket skitväder, tycker hundarna.

Så... vilka ska till Stora Stockholm, Hund2007?
Sista anmälningsdag idag 12/11! Hutlöst dyrt, 360:- i championklass, usch det sved - men tur man bara har en hund. :)

Oj vilket pris det var. Ska tyvärr inte dit i år men anmäler till Svenska Mässan My Dog fredagen och lördagen. Ska du dit? :)

Whippets är underbara. Tror absolut att du har valt rätt ras. Dom är snälla, glada och med på allt kul. Väldigt positiva och lättskötta hundar :) Är själv sugen på en. Men min sambo sätter stopp. Han tycker det räcker med djuren vi har. :)

Har alltid velat ha en vinthund! Dessvärre har jag kaniner, som ju är byte :devil: Men som substitut så har jag vinthundsliknande blandraser som ska bli en godkänd ras efter några års avelsarbete. Sverigehare ska det heta. En gång "hare alltid hare" precis som er slogan :love:
De har mycket tunn och ultrablank, hal och len päls. Tunna lemmar och är mycket friska precis som vinthundar ju =)

Avisminsphinx-1.jpg

hemsidanavis1.jpg

Jag hade min borzoi tillsammans med kaninen här hemma och det var aldrig några problem. Han har aldrig rört några av djuren hemma, katter, kaniner och råttor är en del av flocken.
Hade stallkaniner också ett tag, de brydde han sig inte heller om fast de gick lösa.

Jaså? Fast Borzoi verkar alltid så cooola, är de kanske lättare lära rata vilt än t ex whippet?

Svårt att säga.
Jag hade kanske ett snällt exemplar. ;)
Nej, men ärligt talat så ska ju inte en hund röra övriga medlemmar i flocken hemma.
Har en vän som lånar hem en whippet ibland och hon har smådjurspensionat. Inga problem det heller, den hunden rör inte heller smådjuren inne.

Vinthundarna är ju väldigt lugna inne om de bara får den motion dom ska ha ute. Skulle du skaffa en valp så har jag svårt att tro att det skulle bli några problem med dina kaniner.

Barnen har haft kaniner i flera år. Mina greyhoundtjejer ser dom som familjemedlemmar trots att dom bor ute i stallet (kaninerna alltså).
Om du bara vänjer hunden vid dom från början så är det nog inga problem.

Vilka underbara kaniner :love: Vill ha!! :) Kan vi få köpa en när du har en kull?

Oj vilket pris det var. Ska tyvärr inte dit i år men anmäler till Svenska Mässan My Dog fredagen och lördagen. Ska du dit? :)

Den i Göteborg va?
Nä nu är det slutåkt för mig. Jag har bott i Umeå fram tills i vintras så jag har flängt land och rike för utställningar nog. :angel: Nu när jag bor i Stockholm håller jag mig här omkring, det finns ju ganska mycket här runt.

Ok så det går att få dem att inte vilja fånga dem även om de skulle hoppa hinder framför dem då?

Visst får du det om du klarar av en mycket speciell ras:angel:
Små fullblodsaraber, vissa med attityd andra mer snälla :angel: Nyps lite lätt när de vill tala om ngt för en, heta och urroliga som ska göra glädjeskutt mitt framför en och retas:devil:

Vi får nya kullar tidigast tidig vår, utöver syrran som planerar para en hona i dec om hon bara vill då förstås. Då är de klara att flytta i början av mars. Mina planeringar efter honan på bilden står ej med ännu på sidan då rätt hane ska hittas. Vill inte förlora den slanka kroppen och hennes milda temprament.

www.paradisets-kaniner.com

( OT ) :angel:

Det där med hoppande kaniner framför näsan har jag ju inte provat då men. :angel: Är nog olika från hund till hund.

Mina greyhounds är ju av utställningstypen och har inte lika stark bytesdrift som kapplöpningshundarna. Men den lilla tiken som är 1,5 år kan ju ta en sväng efter både kaniner och katter. Men bara för att hon vill leka :)

Tycker ivarjefall att dina kaniner är underbart vackra :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
970
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 798
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 237
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka