Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Så... vilka ska till Stora Stockholm, Hund2007?
Sista anmälningsdag idag 12/11! Hutlöst dyrt, 360:- i championklass, usch det sved - men tur man bara har en hund. :)

Jag ska dit och hjälpa "min" uppfödare med deras 4 anmälda salukis, iaf lite. För huvudsyftet för att jag går dit är faktiskt att fotografera.

Du får gärna fota min whippet! Skulle vara jätteroligt, jag har ingen bra bild på honom. Visst är det B och E däruppe du menar men "din" uppfödare? Jag känner dem båda litegrann, pratade med B senast förra veckan faktiskt i telefon. Eller är jag ute och cyklar nu? Tittar på orterna som står under din avatar. :)

Jag kan säga som så att jag är inte så förtjust i vinthundar.. visst är dom ståtliga och så men jag föredrar lite mulligare hundar:) haha med mer päls.. har själv en jämthund.. men som sagt smaken är som baken.. hehe:D

Det finns många vinthundar med päls, men de är inte speciellt mulliga i och för sig. Men jag måste nog tycka att tex Irländsk Varghund är en ganska så rejäl hund, så rejäl att den är världens största.... :smirk:

Jag har nog väldigt delad smak , lite smått kluven :angel:. taxar är MIN ras, de är precis vad jag söker hos en hund. Men jag bara älskar greyhounds, speciellt för deras temperament, det underbara lugnet de har inomhus och de explosiva flygande galopperna de har ute. En helt underbar ras

:)
Den i Göteborg va?
Nä nu är det slutåkt för mig. Jag har bott i Umeå fram tills i vintras så jag har flängt land och rike för utställningar nog. :angel: Nu när jag bor i Stockholm håller jag mig här omkring, det finns ju ganska mycket här runt.

Ja ni har ju en massa utställningar runt Stockholm. Nära och bra. Nästa år på Världsutställningen kommer Maya och jag till Stockholm

Du får gärna fota min whippet! Skulle vara jätteroligt, jag har ingen bra bild på honom. Visst är det B och E däruppe du menar men "din" uppfödare? Jag känner dem båda litegrann, pratade med B senast förra veckan faktiskt i telefon. Eller är jag ute och cyklar nu? Tittar på orterna som står under din avatar. :)

Du är inte ute och cyklar ;) Jag bor hos dem på helgerna men har varit nere i Sthlm nu i någon vecka.

Jag fotar gärna din whipp - bara inte det krockar med vissa salukis som jag "måste" fota :idea:

Kommer vara uppe på kenneln igen på lördag -söndag och sedan helgerna efter det.
Skulle du av någon anledning vilja byta ett ord eller två med mig så är det bara att ringa och fråga efter en Ninni :D

jag bara ällllllllllllllllllskar vinthundar...tyvärr är inte min familj lika förtjusta så vi har bara en borderterrier...men när jag flyttar hemifrån ska jag skaffa två italienska vinthundar som ska hänga med mig när jag rider:)

Idag har mina tjejer och jag varit i Sjuntorp. Maya blev bästa unghund och Bästa Tik-3. Det har varit en lång men trevlig dag. Nu är både Oceane och Maya trötta. Ligger utslagna i soffan och lyfter knappt på ögonbrynet när jag kommer och hör om dom vill gå ut.

*puttar upp tråden lite*

Hur går det för er med era vinthundar. Vad har ni gjort sista tiden med dom och hur har det gått. Sätt gärna in bilder.

Min Maya blev champion i helgen och Svensk Vinnare 2008. Hon tog även sitt andra Cacib. :p

Men det viktigaste är att Oceane och hon är så underbara. Goa, snälla och glada hundar som jag älskar högt!!

Jag har en whippethane på 1,5 år som jag ställer ute lite smått,ska väl bli mer i år är det tänkt:D Skulle verkligen kunna tänka mig en azawakh också!! Men blir nog en whipp pojke till;)

Jaså? Fast Borzoi verkar alltid så cooola, är de kanske lättare lära rata vilt än t ex whippet?

Min whipp tar inte ex katterna som är i stallet, men springer gärna och jagar de som vi träffar på när vi är ute och går...så tror inte att kaniner inomhus är något problem, whippen kommer se den som en del av flocken,särskilt om den ser att du gosar med kaninen, för det är ju du som är flockledaren och bestämmer vilka som ska ingå i flocken:D

Jag blev ju tvungen att stryka T från Stora Stockholm, han var halt. Han är fortfarande inte bra, men veterinären har tittat på trampdynan och bestämde att det inte är värt att skära. Hon kände inget hårt där inne och han reagerade inte när hon tryckte hårt. Han får in grus o skit där, nu verkar det ha läkt men det ömmar nog än eftersom trampdynehuden inte är tjock nog än. Han vill inte gå på promenader den där lilla palten, visar det tydligt med hela kroppen.

Z fick åka till veterinären fredagen före nyår, han hade inte ätit på 2 dagar och kräktes blod en gång. Det visade sig vara toncillerna som blivit värre så han är precis klar med en penicillinkur men jag tror inte det har blivit helt bra tyvärr. Nån som har bra tips hur man får en ovillig hund att gapa fint så jag får se ordentligt? :p

Var på Årstafältet igår så de fick raca lite, då är allt ont som bortblåst. :D

Jag blev ju tvungen att stryka T från Stora Stockholm, han var halt. Han är fortfarande inte bra, men veterinären har tittat på trampdynan och bestämde att det inte är värt att skära. Hon kände inget hårt där inne och han reagerade inte när hon tryckte hårt. Han får in grus o skit där, nu verkar det ha läkt men det ömmar nog än eftersom trampdynehuden inte är tjock nog än. Han vill inte gå på promenader den där lilla palten, visar det tydligt med hela kroppen.

Z fick åka till veterinären fredagen före nyår, han hade inte ätit på 2 dagar och kräktes blod en gång. Det visade sig vara toncillerna som blivit värre så han är precis klar med en penicillinkur men jag tror inte det har blivit helt bra tyvärr. Nån som har bra tips hur man får en ovillig hund att gapa fint så jag får se ordentligt? :p

Var på Årstafältet igår så de fick raca lite, då är allt ont som bortblåst. :D

Vad tråkigt att dina hundar inte mår bra. :( Maya har skurit sig i baktassen. Hon hoppar också på tre ben men om hon får raca, vilket hon inte får nu, men gör ändå när hon är ute och kissar ;) Då är all smärta borta.

Svårt att få dom att gapa när dom inte vill. Blir ett himla slängande med huvudet på hunden. Lite svårt att se då :p

Hur är det med era vinthundar. Mina tjejer mår bara bra.:)
Nästa gång jag ska ställa Maya blir i Skogås 1 mars. Blir inte jag som ställer utan en god vän pga att jag ska på ridledarutbildningen för Islandshäst i Strömsholm denna helgen. :)

Jag vill skaffa en hund till men min sambo tycker att det räcker med två hundar och två hästar. Dessa karlar :rofl:
Får lugna mig till jag parar Maya då ska jag behålla två tänkte jag :angel:
Fick erbjudande att köpa en jättetrevlig och jätteflott greyhoundhane på två år som ska omplaceras. Någon annan som är sugen :love:PMa mig isåfall :)

Ingen vinthund men nästa hund blir definitivt en sådan, antingen Italiensk vinthund (blå) eller Saluki (ljus), så vackra :love:

Hoppas bara att du har något mer beslutskriteria när du väljer hund än utseendet :smirk:

Du behöver inte smirka (=hånleende). Det är väll självklart att jag har, utseendet kommer sist! Annars hade jag definitivt inte haft en chihuahua tex, för har eg alltid tyckt de såg lite underliga ut och fjantiga :angel:, fast just nu är de perfekta hunden för mig och självklart tycker jag MIN grabb är fin :love:

Både Saluki och Italiensk vinthund skulle passa in i min livsstil utmärkt, fast ser man till Uno skulle nog föredra den mindre av de två :cool:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
970
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 798
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 237
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka