Vintervila för korsförlamningshäst?

lakrits

Trådstartare
Mitt sto är 17 år gammalt och har haft tre stycken korsförlamningar inom ett år. Två pga. race och en pga. trolig överutfodring.
Jag har ev. hamnat i en situation som kan göra att min häst kan få stå i ett par veckor.........är detta OK utan att hon tar skada över det?

Sv: Vintervila för korsförlamningshäst?

Om bara hästen får vara ute och röra på sig så stor del av dygnet som möjligt och inte får ngn stärkelse men gärna fett så borde det gå bra. HH

Sv: Vintervila för korsförlamningshäst?

Toppen ....tack!
Du har varit gullig och svarat i mina trådar tidigare om korsförlamningar och foder och gud vet allt vad jag frågat om:D och sedan dess har hon inte fått någon stärkelse.....
Faktiskt har hon klarat sig bra hitills på bara grovfoder.....pigg som en mört är hon med ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 052
Senast: TantAgda
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
25 26 27
Svar
529
· Visningar
42 118
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 487
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon