Vintertäcke från börjes "Vinter Orkan"??

L

linabergmer

Vinter täcke från börjes?

Hittade påp deras hemsida ett vintertäcke som heter "VINTER ORKAN"

Någon som har erfarenhet av detta täcke?
Hur fungerar det? Håller det vatten bra och andas bra? Egna erafenheter tas tacksamt emot!
300gr fyllning, vad säger det??

Sv: Vintertäcke från börjes "Vinter Orkan"??

300 grams fyllning = ganska varmt ;) :D

Jag tycker att Börjes ute täcken är väldigt bra, till ett otroligt bra pris! Jag har dessa täcken till alla mina hästar! Förra årets modell hette Orkan och var grönt, och om man jämför med andra ute-täcken så är det väldigt "mjukt" i yttertyget. 300gr fyllning betyder att det klarar att hålla din häst varm i riktig kyla, men jag tycker ändå att andas funktionen är så pass bra att hästarna inte blir svettiga eller hemskt varma även om temperaturen stiger... Börjes täcken är dessutom tåliga och står emot regnet relativt bra!

Anledningen till att det är "mjukt" i yttertyget är att det är ett klenare tyg helt enkelt. Yttertyget mäts i "denier" som är trådtjockleken. Ju högre siffra ju starkare tyg och tyget blir också stelare. Orkantäcket har 420 denier yttertyg vilket inte är särskilt mycket när det gäller utetäcken. Deras nya Himalaya har tex 600 denier vilket gör det starkare. Macpro Super har 1800 denier vilket alltså är ännu starkare.

Liknande trådar

Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 366
Senast: Ridinglady
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 345
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 757
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka