Jag vaknar 2-3 ggr. Men har fått konstaterat UVI. Fått antibiotika men har inte blivit bättre.
Har du kollat så du inte har UVI?
Åh hoppas det blir bättre för dig snart.
Just nu när jag skriver det här knyter det sig lite extra i magen och gör ont, jag tror det är sammandragningar?
Jag har varje gång hos läkaren/bm tagit upp att jag misstänker att jag har det. Jag har fått ta vanligt urinprov hos bm en gång bara, hon sa att det var spår av protein i så hon skulle skicka det på odling för att kolla att det inte var UVI men inget visades sedan på odling. Kan man ha det om det inte kommer upp på urinprov?
Alla mina symptom så misstänker jag också att jag haft UVI som vandrat uppåt, jag har haft ont sedan v6, och får sammandragningar i magen varje dag om det är sammandragningar som gör att jag har ont.. och ont på höger sida av magen, nedre delen. I början så hade jag väldigt ont när jag kissade, inte bara att det sved med det mer brände i röret eller vad man ska säga, nu känns det dock bara ont i magen och kanske speciellt när jag är kissnödig och efteråt.. Jag har sagt detta de gånger jag varit hos läkaren men de har inte kollat något mer, bara känt på magen och sagt att man kan ha ont när man är gravid. Jag får också mer ont ju mer jag rör på mig, efter att ha gått en kort promenad kan jag ibland få så ont att jag måste sätta mig på marken om det inte finns någon stol i närheten. Och när jag går korta promenader måste jag helst stanna några sekunder hela tiden för att hämta mig då det knyts i magen och gör ont. Men som sagt har varit hos två (egentligen tre) läkare nu och ingen av de har kollat upp något mer.. Jag tycker det är konstigt att jag går och har ont i magen hela tiden eftersom det inte verkar normalt.. Ibland på morgonen när jag vaknar kan jag vara smärtfri en stund tills jag gått upp och varit vaken en stund trots att jag bara varit hemma och inte gjort något speciellt. Jag går helst inte ens en promenad till mataffären som ligger jättenära där jag bor för jag vet att jag får mer ont då..
Senast ändrad: