Vi är ju samma fb grupp (är därifrån min fråga kommer) och överlag funderade jag över hur kalla vintrar det är i Sverige egentligen
Tjaaa januari-februari nångång så hade vi -28 förra vintern
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi är ju samma fb grupp (är därifrån min fråga kommer) och överlag funderade jag över hur kalla vintrar det är i Sverige egentligen
Tjaaa januari-februari nångång så hade vi -28 förra vintern
Men då är också frågan, hur kallt är det? Uppe i norr har man ju mycket torrare luft som gör att -28 inte känns så olidligt som det i mitt (forna) öländska väder huvud tycker att det borde vara. Där det blåser som tusan och är så fuktigt att luften fryser till is. -10 där är ju inte som -10 i norra Sverige (om det inte ligger vid kusten antar jag). Så jag tycker det är jättsvårt det där, hur kallt blir det i en vagn liksom.
Äntligen varit på det riktiga ultraljudet, allt såg bra ut och fick se en väldigt aktiv liten unge, blev flyttad från 5 februari till 10 februari
Gud vad härligt! Tog ni reda på kön?
Det gjorde vi redan för 3 veckor sen (tror jag det blir) då vi kollade privat men dubbelkollade och den hade inte bytt kön så blir en liten pojke
Ah, i vecka 16 typ eller? Jag försökte få kolla då (inte privat), men BM vägrade att säga något.
Precis, eller 17 trodde vi ju då men enligt måtten 16 Meh! Va inga problem alls, trodde det skulle vara tidigt att se men tydligen gick det fint
Mellannamnen är nog rätt klara, förnamnet håller jag lite öppet men vi har ett som vi båda gillar och som vi båda av en händelse nämnde som "gillar det pojknamnet" redan då vi började träffas men vill inte bestämma helt 100 fören han tittar ut
Jag visade mig vara i vecka 17 när vi var där, trodde 16, men hon blev närmast irriterad på mig när jag ville veta.
Ah! Skönt när det är så! Jag och min sambo har lite olika smak vad gäller namn, vi har några vi båda gillar för båda könen, men inga av mina favoriter får vara kvar på listan.
Va tråkigt, visst att det inte finns någon anledning att kolla kön rent medicinskt men det är ju ändå kul att veta, om man vill veta
haha min sambo har dragit upp alla möjliga tjejnamn tidigare som jag bara skrikit nej om så kanske bra det är en kille svåra med namn tycker jag är vad man själv har för upplevelse av olika namn så har man träffat någon som är skitjobbig med ett namn så blir det bara neeej då man hör det
Ja. Tror att hon inte ville berätta på grund av risken att hon skulle se fel så pass tidigt, men hoppas att vi får veta på RUL på fredag!
Ja, så är det ju verkligen. Min man är polis och jag har tydligen en förkärlek till "kriminella" namn
Ja. Tror att hon inte ville berätta på grund av risken att hon skulle se fel så pass tidigt, men hoppas att vi får veta på RUL på fredag!
Ja, så är det ju verkligen. Min man är polis och jag har tydligen en förkärlek till "kriminella" namn
Conny, Ronny, Johnny osv?
Enligt min man blir man kriminell med de namnet (men jag vet i mååånga fall då det inte stämmer)
Var på RUL igår, allt såg mycket bra ut och en lillasyster väntas runt den 8/2
Det var svårt att få bra bilder då det rörde på sig väldigt mycket och rörelsemönstret är väldigt likt Havannas (storasystern). Så vi väntar väl en vilding till
På torsdag nästa vecka blir det dock ett hjärtultraljud (tydligen gör man det på rutin, när mamma har diabetes).
Men nu har namndiskussionen börjat, vi har en hel del alternativ. Men det ska klinga med Havanna med. Jag tycker att Melody är ganska fint, samtidigt som att det låter lite för märkvärdigt (speciellt då vi egentligen vill ha enkla och korta namn )
Haha, nej, dom namnen skulle jag ALDRIG få döpa till (men som tur är så är det inte riktigt min smak heller, så vi slipper konflikten där). Men Sigge, Sixten och Bob är tydligen också alkis/langare/kriminella namn.