Haha, I början när jag kände väldigt små rörelser kunde jag inte låta bli att tänka på inälvsmaskAlltså det är så creepy och mysigt samtidigtbrukar dock inte titta så vet inte om något syns
(Hoppas helgen blir lugn)
![Rolling on the floor laughing :rofl: 🤣](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f923.png)
![Rolling on the floor laughing :rofl: 🤣](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f923.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, I början när jag kände väldigt små rörelser kunde jag inte låta bli att tänka på inälvsmaskAlltså det är så creepy och mysigt samtidigtbrukar dock inte titta så vet inte om något syns
(Hoppas helgen blir lugn)
Jag får en inre bild av ett grodyngel av någon anledningHaha, I början när jag kände väldigt små rörelser kunde jag inte låta bli att tänka på inälvsmaskpå tal om creepy... Det är verkligen en annorlunda känsla.
Oj, fick du ont?Råkade sova lite på mage i natt. Rekommenderas ej!![]()
Ja jag vaknade och var helt klart besvärad. Sjukt märkligt ändå för jag brukar aldrig sova på mage annars?Oj, fick du ont?
Jag sover fortfarande typ framstupa sidoläge. Min barnmorska sa att så länge det inte gör ont eller bebis protesterar så är det okej att sova så![]()
Ja jag vaknade och var helt klart besvärad. Sjukt märkligt ändå för jag brukar aldrig sova på mage annars?
Gick över som tur var![]()
Vad skönt. Hur går det med illamåendet?NIPT visade normalt, inga tecken på trisomi 21, så nu väntar vi bara på en tid till rul![]()
Blivit mycket bättre! Tar fortfarande 7 tabletter om dagen för att kontrollera det, men har börjat kunna äta lite lagad mat och vara uppe lite under dagen. På måndag ska jag börja jobba, så vi hoppas kroppen ska orka det så jag slipper för stora bakslag (utmattning triggar illamåendet som inget annat)Vad skönt. Hur går det med illamåendet?
Jag har fått flytta mitt RUL två gånger nu, har landat på v. 20+1 heh men bättre sent än aldrig
Fint att höra. Hoppas återgången till arbetet går bra!Blivit mycket bättre! Tar fortfarande 7 tabletter om dagen för att kontrollera det, men har börjat kunna äta lite lagad mat och vara uppe lite under dagen. På måndag ska jag börja jobba, så vi hoppas kroppen ska orka det så jag slipper för stora bakslag (utmattning triggar illamåendet som inget annat)
Håller tummarna!Blivit mycket bättre! Tar fortfarande 7 tabletter om dagen för att kontrollera det, men har börjat kunna äta lite lagad mat och vara uppe lite under dagen. På måndag ska jag börja jobba, så vi hoppas kroppen ska orka det så jag slipper för stora bakslag (utmattning triggar illamåendet som inget annat)
Har varit och "provkört" vagnar på en butik idag, fastnade för Emmaljunga superviking, men vilken djungel det är!!! Ska nog försöka köpa begagnat men det är också lite nervös för att få en vagn som inte är väl omhändertagen..
Har ni vagnar/funderat/börjat jämföra?
Vad tycker ni är viktigast i val av vagn och tillbehör?
Vi kommer göra det enkelt och köpa av en vän vars barn börjar bli för stora.Har varit och "provkört" vagnar på en butik idag, fastnade för Emmaljunga superviking, men vilken djungel det är!!! Ska nog försöka köpa begagnat men det är också lite nervös för att få en vagn som inte är väl omhändertagen..
Vi har en Emmaljunga Superviking som vi köpte begagnat innan vi skulle få dottern. Har varit jättenöjda med den. Vi bor på landet och kör mycket grusvägar, lite stigar, ojämnt underlag och så och den funkar toppen till detHar varit och "provkört" vagnar på en butik idag, fastnade för Emmaljunga superviking, men vilken djungel det är!!! Ska nog försöka köpa begagnat men det är också lite nervös för att få en vagn som inte är väl omhändertagen..
Det där låter ju inte bra alls, gravid eller inte.Jag börjar känna mig väldigt stressad för att jobba hela vägen in i kaklet.. har inte sökt gravidpenning men det är så högt tempo på jobbet så jag är helt gråtfärdig och slutkörd när jag ska hem från jobbet och då är det bara september...
Vet inte hur jag ska göra.. har också förstått det som att sjukskrivning är svårt att få igenom om man inte har särskilda skäl när man är gravid, och än så länge så håller ju kroppen bra (tack och lov) även om det börjar bli stönigt..
Känner mig också typ otacksam som känner såhär när det finns många gravida som inte kan jobba och det kan ju jag..
Tycker inte alls du ska behöva känna så, om du inte känner det går att prata med chefen kanske din barnmorska kan ge tips eller vet en läkare som kan hjälpa med sjukskrivning?Jag börjar känna mig väldigt stressad för att jobba hela vägen in i kaklet.. har inte sökt gravidpenning men det är så högt tempo på jobbet så jag är helt gråtfärdig och slutkörd när jag ska hem från jobbet och då är det bara september...
Vet inte hur jag ska göra.. har också förstått det som att sjukskrivning är svårt att få igenom om man inte har särskilda skäl när man är gravid, och än så länge så håller ju kroppen bra (tack och lov) även om det börjar bli stönigt..
Känner mig också typ otacksam som känner såhär när det finns många gravida som inte kan jobba och det kan ju jag..