Men om du har depression så bör du bli sjukskriven istället för att vara föräldraledig, kan din partner vara hemma? Har ni någon som kan hjälpa till med dottern? Är du sjukskriven och din partner jobbar kan dock dottern vara mycket längre på förskolan..Fortsätter..
Jag mår inte alls särskilt bra, och är orolig för hur jag ska orka. Båda barnen är fantastiska, men hade jag vetat hur det skulle kännas nu hade jag nog nöjt mig med ett barn. Men nu är lilleman här och jag är såklart glad över honom Som jag kämpade med att bli gravid. Men jag tycker väl alla känslor och tankar måste få finnas. Även om dom är svåra.
Jag tror det är nödvändigt att dottern får mer tid i förskolan så jag har en chans att återhämta mig. Hon kräver mycket stimulans och jag kan inte ge henne det.
Jag har också förstått att det jag har förmodligen är en utmattningsdepression. Det har jag nog skrivit förut.
Det är så tråkigt och ledsamt att det blivit såhär, men det kommer bli bra i slutändan. Det vet jag! Jag får fortsätta gå hos psykolog via mvc/bvc vilket hjälper mycket!
Lillen är nu snart tre veckor. Han går upp fint i vikt och gör precis det han ska, äter och sover
Han är stark i nacken redan och kan lyfta huvudet jättebra i lite lutning när han ligger på ens bröst. Han kan hålla huvudet hyfsat stabilt om man bär honom upprätt också. Gillar att ligga och kika och tittar sig runt. Vi har tavlor på väggen som han antagligen inte ser tydligt, men han kikar på dom ändå. Tror att första leendet inte är många veckor bort, men vi får se. Han är väldigt mammig, men det är inte konstigt eftersom jag = mat. Dock accepterar han flaska så jag har mjölkat ur ett par gånger.
Storasyster börjar värma upp mer och förstår mer att vi även måste ta hand om lillebror. Vi försöker aktivera henne och hon har fått leka med kompisar och kusiner över jullovet. Jobbigt att dela sin mamma men det är nog nyttigt!
Låter väldigt tufft oavsett!