Vinterföräldrar 21/22 del 2

Det med brezzan har BVC och barnakuten sagt till mig när vi sökt för förstoppad bebis. BVC sa att "många"(?) ställer mäthjulet fel så att ersättningen blandas för tjock eller tunn. Brukar själv alltid dubbelkolla mäthjulsinställningen mot listan. Man kan ju också testa att blanda lika mycket i maskinen och för hand och se om volymen blir lika (eller väga om man har noggrann våg)
Dvs när jag gör en 120flaska blir det ca 130 ml med vatten+pulver. Blir det väldigt olika mellan de två flaskorna kan man ju ana att något är fel.

(Med det sagt kan ju bebis ha tjorvig mage eller vara missnöjd även om maten är perfekt blandad)
Inställningen stämmer och har kollat efter strömavbrott att det inte ändrats. Volymen ser lika ut för ögat iaf, men kan ju skilja lite utan att man kan se/mäta det förstås.. Vi får testa detta ett tag helt enkelt.
 
Vilken app har du? Min säger att språng två börjar mellan 7-9 veckor, nedräkningen görs till 7 veckor men att språnget kan starta under den markerade tiden. Behöver dock inte alls pågå under såpass lång tid, som jag förstått det (med det sagt; hoppas ni slipper ett två veckor långt språng).
...det verkar ju faktiskt som ett mycket mer logiskt sätt att tolka det på :o Blev lite orolig när jag sneglade framåt och såg att det var runt fem veckor markerade för språng fyra :p
 
...det verkar ju faktiskt som ett mycket mer logiskt sätt att tolka det på :o Blev lite orolig när jag sneglade framåt och såg att det var runt fem veckor markerade för språng fyra :p
Haha då har vi nog samma app, för jag reagerade på samma sak! :laugh: Men sen läste jag på infon under språngdiagram (kolla språng i menyn, om det är Växa och upptäcka världen/The wonder weeks du har) och där beskrivs det så i alla fall och det gjorde mig lite lugnare. :D
 
Jag har The wonder weeks (hette tidigare växa och upptäcka världen). Kostar 50 kr tror jag det var, men man får väldigt bra info om sprången. :)

Jaha då är jag med, fattade inte att det var appens namn! Tack för tips! Själv har jag Baby+ men är inte inne och läser så ofta, kan inte bedöma om det är för att den inte är så bra eller att jag inte hinner/orkar 😅
 
Jag har The wonder weeks (hette tidigare växa och upptäcka världen). Kostar 50 kr tror jag det var, men man får väldigt bra info om sprången. :)

Men vad konstigt! Min hette Wonder weeks med två första barnen men nu när jag uppdaterade den bytte den namn till Växa och upptäcka världen 😅
 
Men vad konstigt! Min hette Wonder weeks med två första barnen men nu när jag uppdaterade den bytte den namn till Växa och upptäcka världen 😅
Haha skumt! Det var nån i en annan tråd som skrev att den tidigare hette växa och upptäcka världen, men nyligen bytt namn. Står dock det svenska namnet inuti min app, och där har jag svenskt språk, så kanske har med telefonens språkinställning att göra då?
 
Haha då har vi nog samma app, för jag reagerade på samma sak! :laugh: Men sen läste jag på infon under språngdiagram (kolla språng i menyn, om det är Växa och upptäcka världen/The wonder weeks du har) och där beskrivs det så i alla fall och det gjorde mig lite lugnare. :D

Språng fyra är ju dock ett lååångt språng som pågår länge. Så jag tror nog veckorna de skrivit ut är ungefär vad de räknar med att ett språng ska ta, give or take några dagar typ? Men att de givetvis är olika långt för olika barn och startar olika tidigt/sent samt påverkar alla olika.

Språng fyra ska ju vara ett av de "värsta" men kan säga att vårat varit bra iaf, lite sämre nätter bara 👍
 
Språng fyra är ju dock ett lååångt språng som pågår länge. Så jag tror nog veckorna de skrivit ut är ungefär vad de räknar med att ett språng ska ta, give or take några dagar typ? Men att de givetvis är olika långt för olika barn och startar olika tidigt/sent samt påverkar alla olika.

Språng fyra ska ju vara ett av de "värsta" men kan säga att vårat varit bra iaf, lite sämre nätter bara 👍
Är inte helt säker på att jag uppskattar den informationen. :p:laugh:
 
För övrigt, vad är syftet med body och byxor? Visst att det kan vara fint, men det är ju SÅ mycket mer praktiskt med pyjamas när man ska hålla på att byta blöja regelbundet. Så, förklara för mig varför man ska krångla med body och byxor istället för att låta sitt barn bo i pyjamas. :p
 
För övrigt, vad är syftet med body och byxor? Visst att det kan vara fint, men det är ju SÅ mycket mer praktiskt med pyjamas när man ska hålla på att byta blöja regelbundet. Så, förklara för mig varför man ska krångla med body och byxor istället för att låta sitt barn bo i pyjamas. :p

Pyjamas är 100% mitt favoritplagg.
 
För övrigt, vad är syftet med body och byxor? Visst att det kan vara fint, men det är ju SÅ mycket mer praktiskt med pyjamas när man ska hålla på att byta blöja regelbundet. Så, förklara för mig varför man ska krångla med body och byxor istället för att låta sitt barn bo i pyjamas. :p

Haha jag tycker pyjamas är hopplöst, iaf precis i början 😅

Först är de för stora och då trampas benen ur hela tiden, dvs han ligger med benen uppe i ”magen” på pyjamasen eller har bägge benen i samma pyjamasben som en sjöjungfru. Sen passar de i typ två veckor innan de blir för små på längden :p

Nu i stl 56/62 är det lite bättre. De som funkar bäst är såna som bara har knäppning i benen så har nästan bara såna
 
Haha jag tycker pyjamas är hopplöst, iaf precis i början 😅

Först är de för stora och då trampas benen ur hela tiden, dvs han ligger med benen uppe i ”magen” på pyjamasen eller har bägge benen i samma pyjamasben som en sjöjungfru. Sen passar de i typ två veckor innan de blir för små på längden :p

Nu i stl 56/62 är det lite bättre. De som funkar bäst är såna som bara har knäppning i benen så har nästan bara såna

Precis såhär för henne också. Hon sparkar upp benen i pyjamasen och ”fastnar”.

För övrigt tufft just nu. Hon vill inte ligga själv en sekund på dagarna utan att börja skrika så min rygg är helt trasig, och på nätterna så vaknar hon varje timme. Jag är så sjukt trött och har så sjukt ont just nu.
 
Haha jag tycker pyjamas är hopplöst, iaf precis i början 😅

Först är de för stora och då trampas benen ur hela tiden, dvs han ligger med benen uppe i ”magen” på pyjamasen eller har bägge benen i samma pyjamasben som en sjöjungfru. Sen passar de i typ två veckor innan de blir för små på längden :p

Nu i stl 56/62 är det lite bättre. De som funkar bäst är såna som bara har knäppning i benen så har nästan bara såna
Och här sitter pyjamasarna bättre än de flesta bodys. :D Men den här herrn är ju ganska fluffig så många bodys blir för tajta antingen i ärmarna, över magen eller för korta i grenen. Pyjamasarna däremot sitter jättebra (både 62 och 68, 56 börjar dock bli tajt men inte för kort).
 
Precis såhär för henne också. Hon sparkar upp benen i pyjamasen och ”fastnar”.

För övrigt tufft just nu. Hon vill inte ligga själv en sekund på dagarna utan att börja skrika så min rygg är helt trasig, och på nätterna så vaknar hon varje timme. Jag är så sjukt trött och har så sjukt ont just nu.
Kan det vara ett språng? Här hade vi också några nätter för ett tag sen då han vaknade en gång i timmen. Numer är det i regel 1-2 gånger per natt. Klen tröst nu, jag vet, men det går över. :heart
 
Kan det vara ett språng? Här hade vi också några nätter för ett tag sen då han vaknade en gång i timmen. Numer är det i regel 1-2 gånger per natt. Klen tröst nu, jag vet, men det går över. :heart

Säkert, jag tycker att det har pågått ganska länge bara, 2 veckor kanske. Maken försöker avlasta så gott han kan men med jobb och helamning blir det ändå ett stort lass för min del. Eftersom vi dessutom samsover så är det enbart timmar här och var där hon inte är på min kropp, många dygn i streck.

Så just nu är jag trött, och ryggen bara strålar av smärta. Jag får inte heller träna ännu så den här svajiga kroppen utan stabilitet i rygg och mage ska klara av allt detta.

Men så får vi ögonkontakt och jag bara drunknar i henne på nåt sätt. Lilla skitunge :heart
 
Efter ytterligare lite research så är jag nästan säker på att det är gaserna som ställer till det. Hon har problem med det. Stånkar och stönar, spänner sig, skriker och så kommer det ett brak. Många gånger per dygn och det är ofta så hon vaknar, sparkar med benen och stånkar. Hon är lite hetsig när hon ammar så hon får nog i sig en del luft och hon rapar inte alltid efter heller trots att jag vankar med henne över axeln. Ofta, men inte alltid.

Gissar att det är det som gör att hon sover lättare, vilket både leder till kortare sömn på nätterna och ”mammigheten” på dagarna eftersom hon har svårt att somna tungt och därmed märker av att hon ligger själv.
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 157
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 067
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 280
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 142
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Hur stor på d-ponny?
  • Sele

Omröstningar

Tillbaka
Upp