Tack. Det är så jag gör nu också, men får lite stresspåslag varje gång. Kanske vänjer mig för det händer minst ett par gånger vid varje amning
Har provat att amma halvliggande nu (kan inte helt liggamma ännu pga snittet) och kanske att det hjälper lite, men som sagt - jättesvårt att hitta greppet tycker lillan då. Förutom att hon sätter i halsen hela tiden så har hon jättebesvär med hicka efter amning och verkar också bli väldigt besvärad över att hon svalt massa luft. Känns jätteläskigt att lägga henne på rygg efter amning tex. I natt efter kvällsamningen verkade hon jättebesvärad, gnydde och när vi försökte lätta på trycket i rumpan så bara exploderade det med sprutbajs hur mycket som helst (fast hon bajsar exakt HELA tiden - före, under och efter amning). Lilla snuttan! BB verkar nöjda eftersom hon går upp i vikt och tar bröstet fint och regelbundet. Säger att det andra är inget att oroa sig för.
Jag var så glad över att mjölken rann till så snabbt och att lillan fattade galoppen, men inser nu att det finns fler problem med amning än bara underproduktion eller fel grepp.
Läste om överproduktion och lite orolig att jag har det. Upplever att lillan aldrig äter klart från ett bröst, alltså hon blir överfull i magen långt innan bröstet är tömt så att säga. Men det är ju så tidigt än, så hoppas bröstmjölken justerar sig neråt...