Innan jag blev gravid hade jag cykler på mellan 27 och 52 dagar. Haft uppehåll på 4 månader också. Efter Provera fick jag regelbundna 30-dagars cykler. Efter en behandling Pergotime ägglossade jag i nästa cykel och blev gravid.Jag har testat både p-piller och minipiller, jag blir nedstämd och tappar lusten totalt. Därför blev det spiral den här gången, eftersom koncentrationen av hormonerna är så låg, men fick jättekonstiga symptom efter ca 4 månader som gjorde att jag trodde jag blivit gravid och ytterligare två månader senare fick jag sjuka kramper så nu har jag testat klart. Jag utsätter inte min kropp för det där igen.
Men är cyklerna någorlunda regelbundna? Visst hade du väldigt långa cykler innan?
Märkligt att din bm inte vill kolla hormonhalten.
Gyn, alltså läkaren, var inte det minsta intresserad av mina aktuella hormonnivåer. Inte relevant enligt honom. Jag ska gå ner 5% och sätta in spiral/stav, så att jag inte blir gravid så länge jag har ett för högt BMI.
Jag var inte där för att få hjälp att bli gravid. Jag var där för att jag vill ha hjälp med att må bättre. Men den hjälpen ville han inte erbjuda mig. Dock fick jag med mig en fin bild på mitt ena pärlband av ägg.