Vinterföräldrar 2016/17

Jag älskar skrönor och än så länge har det faktiskt några stämt (om läkaren nu har rätt i att det är en tjej då :p )
- kräkandet, magens form, suget på smaker, hickan, hyn osv.

Har också halsbränna ffa på nätterna och det gör så ont. Omeprazol hjälper dock.

Vad är det för skrönor? Stallägaren där jag står sa till mig att man kräker mer om det är en pojke (stämmer i mitt fall). Och förra gången fick jag höra att en spetsig mage ger en flicka.

Vad är det för skrönor? Stallägaren där jag står sa till mig att man kräker mer om det är en pojke (stämmer i mitt fall). Och förra gången fick jag höra att en spetsig mage ger en flicka.

Okey, har bara läst det motsatta ; att spetsig mage är pojk och kräks man/mår illa länge i graviditeten är flickor :rofl: eller vänta; rund mage pojk och vattenmelonformad mage tjej.

Brukar fördriva tiden med att göra olika tester där könet ska avslöjas, men självklart är det inte sanningen.:)

Okey, har bara läst det motsatta ; att spetsig mage är pojk och kräks man/mår illa länge i graviditeten är flickor :rofl: eller vänta; rund mage pojk och vattenmelonformad mage tjej.

Brukar fördriva tiden med att göra olika tester där könet ska avslöjas, men självklart är det inte sanningen.:)
Har bara läst/hört det motsatta också. Spetsig låg mage, lite illamående, hjärtljud 120-140 -pojk.
Rund bred mage, mycket illamående, hjärtljud över 140-160 -flicka.

Stämde på mej förra gången.
Tycker skrönor är riktigt kul!

@Lazy Lady @Bexzor

Älskar skrönor och framförallt när det står olika överallt :rofl:

Håriga ben - inte håriga ben.
Stor mage - liten mage.
Illamående - inte illamående.
Äta skalken på brödet - inte äta den. :rofl:

Eller varför inte bikarbonattestet? Har ni testat? Skummar de är de pojk annars tjej. Hur nu urinen skulle va påverkat av hormonerna på det sättet?:p

@Lazy Lady @Bexzor

Stor mage - liten mage.

Eller varför inte bikarbonattestet? Har ni testat? Skummar de är de pojk annars tjej. Hur nu urinen skulle va påverkat av hormonerna på det sättet?:p

Jag tillhör inte denna tråd, min minsta tillhör vår-16 tråden men jag gillar att läsa ändå :angel:
Men nej, jag har aldrig testat bikarbonat. Men jag skulle vilja veta hur skrönorna växt sig så stora och framför allt varför vissa människor tror stenhårt på dem. De flesta gratulerade till en lillasyster nu när jag var gravid sist för det syntes på mig att det var en tjej, bara det att vi fick en väldigt inzoomad pung på ett TUL så vi visste att det var en lillebror men valde att hålla det hemligt just för att höra folks chansningar :angel::p:D

@Lazy Lady @Bexzor

Stor mage - liten mage.

Jag testade bikarbonattestet sist (och denna gången med för den delen) Skummade inte och det stämde ju med tjej.
Åt inte skalken på brödet så det stämde där med.
Typ varenda skröna stämde sist.
Får se om det stämmer denna gången.

Där ser man :rofl:

De andra du skrev med hyn och smaker har jag inte hört?

Jag tillhör inte denna tråd, min minsta tillhör vår-16 tråden men jag gillar att läsa ändå :angel:
Men nej, jag har aldrig testat bikarbonat. Men jag skulle vilja veta hur skrönorna växt sig så stora och framför allt varför vissa människor tror stenhårt på dem. De flesta gratulerade till en lillasyster nu när jag var gravid sist för det syntes på mig att det var en tjej, bara det att vi fick en väldigt inzoomad pung på ett TUL så vi visste att det var en lillebror men valde att hålla det hemligt just för att höra folks chansningar :angel::p:D

Ingen aning vad dessa bygger på eller kommer från men någon måste ju roat sig med att sprida det :p

En sak som är skrämmande sant iaf i vår släkt är den kinesiska kalendern där man kollar mammans ålder vid befruktning samt månad befruktningen ägde rum. Har stämt på alla i ni närhet :nailbiting:

Dock måste man tänka sin ålder i Kina, vilket är ett år äldre än här tydligen.

En flicka tar tydligen mammans skönhet medan pojken förbättrar den :rofl:

Smaker ; frukt - tjej. Kött/ost - kille.
Sött - kille , salt/surt - tjej.

Haha jag fick superfin hy direkt förra gången (flicka) men den här gången har det dröjt (pojke).
Salt/surt och frukt/grönsaker har jag levt på under båda graviditeterna :D

Ingen aning vad dessa bygger på eller kommer från men någon måste ju roat sig med att sprida det :p

En sak som är skrämmande sant iaf i vår släkt är den kinesiska kalendern där man kollar mammans ålder vid befruktning samt månad befruktningen ägde rum. Har stämt på alla i ni närhet :nailbiting:

Dock måste man tänka sin ålder i Kina, vilket är ett år äldre än här tydligen.

Har aldrig hört talas om, intressant!

Asså för mig har de där testerna stämt. Jag äter massor(!) av frukt, finnig, trött ledset hår, mått illa, allt luktade äckligt i början = tjej

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 024
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar