Åh jag blir så trött. Somnade tidigt, strax före 21 skulle jag tro. Vaknade 23.30 och mådde så jävla dåligt! Sjukt ont i magen, illamåendet från helvetet och sjukaste halsbrännan!
Låg och ojade mig länge på toagolvet men kom mig till slut tillbaka till sängen där jag låg och kved. Släpade mig en trappa ner och kraschlandade i soffan och fick till slut RINGA upp till sambon att han var tvungen att komma med mitt täcke och kudde och grejer. Somnade efter många om och men.
Vaknade nyss av sendrag i vaden (
) och mår ganska mycket mindre illa men magen gör ONT! En gång tidigare i den här graviditeten har jag haft liknande ont och det lutade åt att det var nåt med gallan, hade ätit typ absurda mängder vitlöksbröd varpå BM trodde det kunde blivit för fett helt enkelt då man är extra känslig för sånt som gravid.
Men det här gör ondare! Sjukt obehagligt. Ont lite över hela magen och har flera ggr lurat på att ringa förlossningen eller 1177 bara för att men känner mig som vanligt löjlig.
Har inte ätit något konstigt, inget mer fett eller starkt än vad jag brukar äta.
Det är det där med att det gör ont i övre delen av magen som gör mig fundersam. Men samtidigt så gör det ju ont i typ hela magen så vad är det som säger att detta inte bara är magsjuka, magkatarr eller att jag ätit nåt konstigt? Vill bara slippa vara orolig
Gällande ev havandeskapsförgiftning så har jag dock varken huvudvärk eller flimmer eller egentligen något annat som stämmer in. Är bara det där jävla magontet
Jo lite huvudvärk har jag känner jag, fast det känns som sån där klassisk spänningshuvudvärk som jag fått väldigt lätt senaste veckan... säkert för jag spänner mig över hela situationen. Bebisen rör sig iaf vilket känns som ett bra tecken...
Kan man bara sluta vara så jävla nojig!? Har fan nog att stå i denna graviditet känner jag!