Vinterföräldrar 2016/17

Herregud. Vi (eller jag :angel: ) har köpt barnvagn. Vi har velat mellan Emmaljunga super viking och Kronan duo s. Hade bestämt oss för en kronan. Så var jag och mamma och kollade idag på Babyproffsen och då var det så himla bra pris på Emmaljungan som dessutom gick ut idag. Så jag slog till helt enkelt. :o
En super viking alltså :p

Babygym och babysitter är väl 2 saker vi tänker kan vara bra att skaffa innan bebis kommer.
Verkar som med allt annat finnas en hel uppsjö av olika modeller av babysitter.. Någon som har något tips på vad man bör tänka på? :)
Babysitter kommer vi att köpa Babybjörns, dock inte bestämt vilken modell (tror att det finns två olika). De känns stabila och går att använda länge. Vi har också en lite äldre, enkel modell från IKEA med bra gung i.

Hehe jag tar tacksamt emot info o tips om babygym med :D
Ja den ser smart ut! :)
Du tycker inte det är svårt o hitta tillräckligt tjock filt att ha under?
Den verkar ju väldigt smidig men jag undrar om inte jag hade lätt låtit den bli oanvänd om jag måste hitta filten o vika under, istället för att ha ett "färdigt babygym" o bara lägga ner bebis i, oj vad lat jag låter :D :o
Men hoppas du förstår min tankegång.

Affären hade en tjock filt som vi köpte och sen har jag kompletterat med ett fårskinn så det är mjukt och mysigt:)

Vi hade ett Rätt Start babygym,men fick lägga extra filtar under för annars var det tunt som ett lakan. Gabriel gillade aldrig babysitter så kan inte säga nått om det ;-)

Vi hade en liknande variant av båge, som vi också hade fäll under. Skönt att ha "färdiga platser" i huset för att slippa bära omkring. hade gymmet i köket och bågen mm i vardagsrummet :-)

Ja @*Gotlandsrusset* jag brukar vara den busiga bara... gillar att leka jaga,busa,klättra i skogen, åka madrass mm. Pappa har varit den som bygger osv. Tågbanor,lego och sånt. Så det är ju "fel" nu.. Jag saknar det själv med och önskade att jag hade fått mer tid för det med honom nu... För den här tiden kommer ju inte igen :-( men vi ska göra julmys saker... baka och sånt.

Läste bara klippa naglar såg inte att de va lösnaglar. Då förstår jag:)

Fast jag har inga lösnaglar, jag har mina egna. Men antar att det gäller även dem då.

Hur ofta väger ni er? Jag har gjort det en gång i typ vecka 12. Inget sen dess. Gillar inte att väga mig så jag slipper helst.

Väger mig lite då och då för att se att jag går upp öht. Tittar lite ångestfyllt på siffrorna men efter att illamåendet gav med sig i v16 har det iaf inte gått ner igen.

Vad har era regioner för rutiner för UL?
Ev. KUB, rul och sen...inget mer, om allt går som det ska?

Endast RUL i v 18-20. Jag får ett TUL i v32 eftersom bm tycker att min mage är så liten för att snart vara i v30.

Lite nyfiken på hur det går för alla er som inte skriver så mycket i tråden :)

Själv har jag inte så mycket liv på dagarna när sonen är på förskola så jag uppdaterar Buke en gång i minuten typ :rofl:

Ska till Ullared på måndag, trängas med alla andra som har lov och vill köpa julklappar :laugh:

Livet går på för oss också ;) Vi har tampats med maginfluensa, dock bara dottern på 2,5 år som blivit drabbad och en väldigt lätt släng men ändå jobbigt när de små är sjuka. Själv har jag fått halsbränna...
Gillar dina förslag på namn, ett av dem bär min dotter :D

Vi fick ett äldre gym av en stallkamrat och det har varit poppis, olika färger, saker som rör sig och skramlar lite när de rörs vid. Babysitter köpte vi nån enkel variant, enligt rekommendationerna då fick barn ändå inte sitta i en sån för tidigt eller för länge. Vet inte hur det är nu, men vi var iaf jättenöjda med den. Jag använde den mest när jag duschade efter stallet så dottern kunde se mig lite bättre än om hon legat på golvet. Och när hon blev lite större så kunde hon inte rulla iväg om hon satt där :p
Har inte köpt barnvagn ännu, vill gärna få sålt den äldre men den går att använda om det skulle vara. Åh, hade ingen graviditetsdiabetes den här gången heller. Dock var järnvärdet lägre än förra gången (131 ner till 109) så nu får jag väl snällt börja tillföra järn.

Idag ska jag och min stackars arma karl på Frejamottagningen... ser av nån anledning inte alls fram emot det. Hoppas det bara beror på att jag är jävligt trött, och att vi får ut nåt av besöket...
Mvh opepp

Idag ska jag och min stackars arma karl på Frejamottagningen... ser av nån anledning inte alls fram emot det. Hoppas det bara beror på att jag är jävligt trött, och att vi får ut nåt av besöket...
Mvh opepp

Lycka till! Ska du dit för fostervattnet? För visst va det väl du som hade för mkt?

Förra veckan var tentamen-vecka med två sittningar, en på 5 h och en som jag blev klar med på 3 h. Riktigt tungt att sitta på hårda tillbakalutade stolar, så det blev en del vankande samt skrivande ståendes. När jag var klar blev jag tillfrågad av tentavakterna om det gått bra att sitta trots magen, gulligt med lite omtanke. :)

Nu har jag inte längre något fast schema utan ska ta några omtentor under föräldraledigheten samt plugga lite matte nu framtill födseln vilket känns jätteskönt. Mängd beroende på vad för sorts person bönan är, får sprida ut dem på längre tid om jag bara kan plugga när karln är hemma.

Startade natten med att sova 5 h, sen vara vaken. Kunde blunda och vila, men var inte trött och kunde inte somna om. Och det efter att ha tagit en tur på IKEA igår där vi plockade upp spjälsäng och lite annat, så det blev väl att vara igång halva dan med körandet inräknat.
Och mina hemorrojder is still going strong trots evigt bekrämande. Försvinner säkert inte förrän bönan är ute.

Lycka till!
Vad är det ni ska göra?

Idag gick vi igenom journalen för förra graviditeten och förlossningen, lite bearbetning typ. Diskuterade kommande förlossning lite löst, kollade in förlossningen och BB lite. Ska tillbaka om en vecka men det verkar som jag iaf kommer få en planerad igångsättning pga förra förlossningens snabba förlopp och min känsla av att inte ha någon som helst kontroll.
Sjukt många saker från journalen kommer jag inte ens ihåg att dom inträffat öht!

Känns lite bättre nu iaf, förhoppningsvis ännu bättre efter nästa träff!

Nu har jag fått ännu en korkad åsikt kastat i ansiktet. Jag måste byta umgänge alltså.

Fick höra att våran bebis kommer ta skada av att jag och sambon inte sover tillsammans. Vi har skillda sovrum för att det passar oss bättre sen ett år tillbaka. Det kan väl inte ligga någon som helst sanning bakom det hoppas jag?

Idag gick vi igenom journalen för förra graviditeten och förlossningen, lite bearbetning typ. Diskuterade kommande förlossning lite löst, kollade in förlossningen och BB lite. Ska tillbaka om en vecka men det verkar som jag iaf kommer få en planerad igångsättning pga förra förlossningens snabba förlopp och min känsla av att inte ha någon som helst kontroll.
Sjukt många saker från journalen kommer jag inte ens ihåg att dom inträffat öht!

Känns lite bättre nu iaf, förhoppningsvis ännu bättre efter nästa träff!

Så skönt! Då har de iaf koll på dig och hur du mår! :up:

Nu har jag fått ännu en korkad åsikt kastat i ansiktet. Jag måste byta umgänge alltså.

Fick höra att våran bebis kommer ta skada av att jag och sambon inte sover tillsammans. Vi har skillda sovrum för att det passar oss bättre sen ett år tillbaka. Det kan väl inte ligga någon som helst sanning bakom det hoppas jag?

Öh, nej?! :confused: Vad tusan baseras det påståendet på? Däremot konstaterades det i nån studie (tillförlitligheten kan jag inte säga, jag läste inte själva studien) att barnen utvecklas mer rent känslomässigt om föräldrarna inte bara visar ömhet och kärlek mot barnet utan även varandra. Men vad det skulle ha att göra med att sova i separata rum går över mitt förstånd. Det är väl bättre att man som människa och/eller förälder gör det man mår bra av? Äh, förståsigpåare finns överalt. Man får nicka och le och slänga tipset i den mentala papperskorgen, allt behöver inte noteras och sparas på :D

Ehh varför skulle bebis ta skada? Den kommer inte fatta under tiden den antagligen sover hos dig/honom om lär väl knappast tänka på det när hen sover i sitt egna rum. Byta umgänge!

Öh, nej?! :confused: Vad tusan baseras det påståendet på? Däremot konstaterades det i nån studie (tillförlitligheten kan jag inte säga, jag läste inte själva studien) att barnen utvecklas mer rent känslomässigt om föräldrarna inte bara visar ömhet och kärlek mot barnet utan även varandra. Men vad det skulle ha att göra med att sova i separata rum går över mitt förstånd. Det är väl bättre att man som människa och/eller förälder gör det man mår bra av? Äh, förståsigpåare finns överalt. Man får nicka och le och slänga tipset i den mentala papperskorgen, allt behöver inte noteras och sparas på :D

Det är i princip samma person som säger allt konstigt. Hen är väldigt norm/ideal styrd dessutom. Lyckliga par sover tillsammans typ. Nej nu har jag fått nog. För att minska risken för hjärnblödning tänker jag inte träffa hen något mer.

Tanken är väl att barn ska sova på natten också vad jag hört. Vi är väldigt duktiga på att ge både kärlek och närhet till varandra under dagarna så det kommer nog barnet inte lida brist på.

Synd jag inte fick sämre hörsel som gravid :angel:

Det där va nog det roligaste jag läst på länge:rofl:

Varför i hela världen skulle barnet ta skada av det? En bebis bryr sig bara om att vara ren, mätt och få sova samt närhet. Om du sover på soffan, golvet eller upp och ner skiter väl bebis fullständigt i så länge ni svarar på dennes signaler.

Nej, idiotiskt att säga sånna saker.:banghead:

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 027
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025