Vinterföräldrar 2016/17

En vecka får du väl sjukskriva dig själv? Eller gäller inte det om man redan är deltidssjukskriven?

En läkare borde dock kunna sjukskriva dig i efterhand om du behöver va hemma, prata med Mvc?
Ja även deltidssjukskrivna får vara hemma en vecka, och det har jag varit nu så idag är sista dagen.
Om jag får träffa som samma läkare som tidigare så är det inga problem att bli helt sjukskriven, men vet inte om jag vågar ta för givet att hon bakdaterar intyget flera dagar.

Ska till BM idag så ska ta upp det då, men läkaren är inte där förrän i slutet av nästa vecka tror jag.

Du har inte fått häxmjölk? Det har jag och där fastar allt möjligt... :cautious: Plus att det gäller att hålla rent annars luktar de så där gammal mjölk :yuck: Blev iofs aldrig riktigt av med mjölkproduktionen från dottern, trots att det gick 11 månader mellan amningen slutade och jag blev gravid på nytt.
Började mistänka det för några dagar sedan, faktiskt. Så jag tvättar både bröst och bhs oftare nu. Har dock inte märkt nåt i övrigt...förutom att det börjat göra ont i brösten igen då och då.

Jag har fått en sån sjuk halsbränna :yuck:
Har hört av många att bebisen är hårig då, haha det får vi ju se... Min dotter hade jättemycket hår på huvudet när hon föddes men jag hade ingen halsbränna då. Å andra sidan hade min mamma hemsk halsbränna med mig och jag var jättehårig på både huvud och kropp när jag föddes (har lite utländska rötter så vem vet, min unge kanske också är extremt hårig då:D)

Haha dessa skrönor... Det är iaf kul att spåna :laugh:

Har hört av många att bebisen är hårig då, haha det får vi ju se... Min dotter hade jättemycket hår på huvudet när hon föddes men jag hade ingen halsbränna då. Å andra sidan hade min mamma hemsk halsbränna med mig och jag var jättehårig på både huvud och kropp när jag föddes (har lite utländska rötter så vem vet, min unge kanske också är extremt hårig då:D)

Precis som att om ungen inte hickar så är det en pojke.

Jag har inte vant mig med magen ännu, att den står ut en bit och ofta är i vägen. Resultatet av detta blev att jag krockade med byrån i sovrummet i natt.
Det gick inte bra! Har haft piercing i naveln ett tag och självklart gick det hål på huden där det är som tunnast efter piercingen. Gjorde ont och blödde en del. Klantarsel!

Jag har inte vant mig med magen ännu, att den står ut en bit och ofta är i vägen. Resultatet av detta blev att jag krockade med byrån i sovrummet i natt.
Det gick inte bra! Har haft piercing i naveln ett tag och självklart gick det hål på huden där det är som tunnast efter piercingen. Gjorde ont och blödde en del. Klantarsel!

Jag drar magen i allt möjligt :meh: Mitt piercinghål töjdes ändå ut för mycket förra graviditeten så då kan jag ju lika gärna paja allt :meh: Skämt åsido, min kära mor drog magen mot ett plasthandtag, sånt klassiskt i form av en cylinder. Huden var tunn så det blev hål såklart. Än idag har hon ett ärr. Trevligt med minnen från när jag låg i magen tyckte jag :D

Det var "bara" magkatarr... :wtf: mer medicin, jippie! Men mår iaf bättre, det är ju huvudsaken! Ibland skulle jag vilja ha sömntabletter också, tänk att få sova en HEL natt för första gången på flera månader?! :bump:

Ang det där med halsbränna och sånt, har mkt mer halsbränna nu än förra gången och nu är det en tjej. Återstår att se hur mkt hår hon har, storebror hade typ inget hår alls när han föddes men har tagit igen det rejält nu :laugh:
Han hickade också ganska mkt i magen men denna gången har jag inte känt en tillstymmelse till hicka? :D

Jag älskar skrönor och än så länge har det faktiskt några stämt (om läkaren nu har rätt i att det är en tjej då :p )
- kräkandet, magens form, suget på smaker, hickan, hyn osv.

Har också halsbränna ffa på nätterna och det gör så ont. Omeprazol hjälper dock.

Men aj! :(

Jag vande mig inte vid magen förra gången, vet att jag ofta försökte klämma mig förbi saker och det va inte ovanligt att kollegorna fick magen i rumpan/ryggen på jobbet :rofl: Har även fastnat mellan bil och bildörr när jag parkerat för tajt :o

Jag vande mig inte vid magen förra gången, vet att jag ofta försökte klämma mig förbi saker och det va inte ovanligt att kollegorna fick magen i rumpan/ryggen på jobbet :rofl: Har även fastnat mellan bil och bildörr när jag parkerat för tajt :o

Vi har pyttelitet garage under huset som jag envisades med att ställa bilen i förra graviditeten. Sista försöket kom jag inte ur bilen utan fick backa ut igen:laugh:

Är ju ännu värre när man kommer ut från affären och nån ANNAN parkerat för nära! Man är ju liksom inte direkt så smidig att man kan hoppa in via passagerarsätet nu för tiden :rofl:
Så då står man där som ett fån och bara "jaha?" :confused:

Är ju ännu värre när man kommer ut från affären och nån ANNAN parkerat för nära! Man är ju liksom inte direkt så smidig att man kan hoppa in via passagerarsätet nu för tiden :rofl:
Så då står man där som ett fån och bara "jaha?" :confused:

:rofl::rofl::rofl: Helt underbart att jag inte är ensam om sånt här. Lägg till kissnödig på det... (Hände mig för nån vecka sen.)

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 024
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar